توصیه های سفرمعرفی نقاط گردشگری ایران

سفر به تنگه کافرین

مبهوت این همه زیبایی خواهید شد

اینجا اروپا یا تصویری از طبیعت بکر آسیای شرقی نیست. اینجا ایلام است.

ایلام یکی از زیباترین استان های کشور است که در فصل های گرمتر به خصوص، می تواند هدف بهترین مقصد برای گردشگران باشد.

ایلام به دلیل وجود کوهستان های کبیرکوه، دینارکوه و مانشت علاوه بر داشتن طبیعی منحصر به فرد، تنگه های متعددی دارد که علاوه بر جاذبه ذاتی طبیعی خود، در برخی از آن ها یادگارهایی از تاریخ و پیشینیان ما به چشم می خورد.
تنگه کافرین یکی از آنهاست، از زیباترین مناطق بکری که تا به حال دیده اید. این تنگه تشکیل شده از از چشمه های متعدد و آثار تاریخی مثل غار شداد یک اثر زیبا از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ.

به فاصله کمتر از دو کیلومتر از این تنگه، در دهانه دره بسیار زیبا و دیدنی برنجان، منطقه گلوز قرار دارد که در آن آثار برجای مانده از دوره ساسانی به چشم می خورد. در انتهای شمالی دره برنجان نیز آثاری وجود دارد که بیشتر شبیه به یک راه دار خانه یا منطقه ای برای حفاظت و نگهبانی بوده است.

آب های جاری درون تنگه کافرین، از کوه های بلند و سر به فلک کشیده کبیرکوه سرچشمه می گیرند که پس از عبور از تنگه کافرین به رودخانه سمیره می ریزد.

یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی که از میان این همه زیبایی، تنگه کافرین را برای گذراندن یک روز پر از خاطره انتخاب می کنند، قایق سواری در این تنگه است. با قایق می شود راهی این رودخانه شد، پارو زد و از سکوت آرامش بخش و مرموزش لذت برد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا