توصیه های سفر

۱۰ تجربه برای یک سفر حرفه ای !

۱. زمانی که سفر می‌کنید یک دفترچه نوت بوک کوچک به همراه داشته باشید.

مهم نیست کجا هستید آن فقط یک فضای کوچک و عالی برای یادداشت کردن یادداشت‌ها، جهت‌ها، اسامی افراد و شماره‌های تلفن را در بر می‌گیرد. مثلا اگر در یک رستوران هستید یادداشت‌برداری کنید، پیشخدمت‌های رستوران‌ها ممکن است شما را با یک منتقد غذایی اشتباه بگیرند و خدمات بهتری به شما بدهند.

۲- هیچ چیز در سفر به اندازه یک پاکت بزرگ دستمال کاغذی در کیف دستی تان، به درد نخواهد خورد. تحت هیچ شرایطی آن را فراموش نکنید.

۳- سعی کنید اتاق هتل را دور از آسانسور انتخاب کنید. همیشه پر سر و صداترین بخش راهرو ها، مربوط به قسمت آسانسور است.

۴- درپوش مایعاتی مانند شامپوی خود را باز کنید، با یک دستمال کاغذی بپوشانید بعد بندید و در چمدان بگذارید. هیچ چیز در سفر ضدحال تر از دیدن منظره چمدان باز شده با لباس های آلوده با شامپو و خمیر ریش نیست.

۵-  از غذاهای محلی و بازارهای قدیمی بازدید کنید. آن‌ها همیشه برای دیدن جاذبه های فرهنگ محلی و غذاها عالی هستند.

۶- با فرض ایمن بودن آن، سوار بر یک اتوبوس محلی شوید، بخش‌هایی از شهر را می‌بینید که در مترو نمی‌بینید.

۷- اگر قوانین موزه اجازه می دهند و  مطمئن هستید به اشیاء آسیبی نمی رسانید، از آنها عکس بگیرید.

راه عالی برای به خاطر سپردن واقعیت‌های جالب در مورد هنرمندان یا آثار هنری، بعدها  یا نام قطعاتی که دوست دارید، همین تصاویر هستند.

۸- در پرستاره ترین هتل ها نیز کف اتاق هتل کثیف است و منبع تجمع باکتری ها. در تمام مواقع از جوراب یا دمپایی استفاده کنید.

۹- از کمک خواستن نترسید.

خوب است که خودکفا باشید، اما تلاش کردن برای پیدا کردن یک راه، اغلب اوقات برای شما کلی زمان را تلف خواهد کرد و گاهی اوقات مقدار زیادی پول.

۱۰- بررسی کنید آیا کشوری که در حال بازدید از آن هستید ، جای ” کاغذ توالت در توالت ” است  یا ” کاغذ توالت درسطل زباله “؟ بسیار مهم است که باعث دردسر افتضاحی به نام گرفتگی لوله های دستشویی هتل نشوید!

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا