خانه / توصیه های سفر / تجربه سفر با یک مسافر کوچولو

تجربه سفر با یک مسافر کوچولو

لذت آخرین سفر دونفره می تواند به شیرینی اولین آن باشد و خاطره ای به یاد ماندنی از روزهای جذاب انتظار یک مسافر کوچولو را ثبت می کند به شرط آنکه بارداری پرخطری نداشته باشید و صد البته نکات مهم این سفر متفاوت را رعایت کنید :

کی سفر کنیم؟

بی خطرترین زمان این مسافرت شیرین، ماه چهارم، پنجم و ششم بارداری است. توصیه ما این است که در ماه های آخر، از مسافرت های طولانی صرف نظر کنید. اگر انتخاب شما مسافرت هوایی است، یادآوری این نکات ضروری است که طبق قوانین بین المللی پرواز، از ماه هفتم بارداری به بعد از شما اجازه پزشک متخصص می خواهند و در هفته های آخر اجازه پرواز ندارید.

کجا نریم ؟

– جالب است بدانید در بدن کسانی که در ارتفاعات بسیار بالاتر از سطح دریا زندگی می کنند تعداد سلول های خونی بیشتری وجود دارد تا کمبود اکسیژن هوا را جبران کند، ولی برای شمایی که مسافر این سرزمین ها هستید این کمبود اکسیژن هوا و در نتیجه کمبود اکسیژن دریافتی جنین دردسرساز خواهد شد. پس فعلا بی خیال این شهرها شوید و به مکان های بهتری فکر کنید.

– حتی الامکان از سفر به شهرهای شلوغ که امکان بیماری های واگیردار بیشتر است بپرهیزید.

با چی بریم؟

اگر قرار است با خودروی شخصی خودتان مسافرت کنید متوجه باشید که لازم است زمان طولانی شما و همراه کوچولوی توی دلتان بنشینید، حتی اگر بی خیال ترافیک روزهای تعطیل جاده ها و تکان های ناگهانی و استرس های سفر هم بشویم، حواستان باشد که پاهایتان ممکن است ورم کند یا حتی خطرهای جدی تری مثل لخته شدن خون شما را تهدید می کند .

بهتر است صندلی خود را تا حد امکان عقب ببرید و پاهایتان را دراز کنید و گاهگاهی آن را تکان دهید.

البته به شرط اینکه هر یک ساعت از اتومبیل پیاده شوید و کمی‌ قدم بزنید.

– سفر با قطار هم گرچه وسیله ایمنی به نظر می رسد ولی باید با پزشک مشورت کنید و صد در صد راه رفتن و نکات بهداشتی در هنگام استفاده از دستشویی عمومی آن را حتما رعایت کنید.

پس به نظر می رسد هواپیما بهترین گزینه باشد و بهتر است که هنگام تهیه‌ بلیت شرایط خود را توضیح دهید و تا حد ممکن راحت‌ترین صندلی را بگیرید. صندلی‌های کنار راهرو، بهترند چون ممکن است به دفعات بخواهید از دستشویی هواپیما استفاده کنید یا هر از گاهی در راهرو قدم بزنید. صندلی‌های اول و آخر هواپیما هم به دستشویی نزدیک‌ترند.

چی برداریم؟

به جز تمام وسایل شخصی و البته لازمی که همراه دارید چند توصیه ضروری هم ما به شما داریم:

– اجازه‌ کتبی و گواهی پزشک‌تان برای خطر نداشتن سفر.

-تمام آزمایشات، سونوگرافی ها و داروهایی که مصرف می کنید را در یک کیف دستی همراه داشته باشید.
– یک لیست از نام و شماره‌ تلفن‌های افرادی که در مواقع اضطراری بتوان با آن‌ها تماس گرفت، برای این مورد به لیست تلفن گوشی همراهتان اکتفا نکنید.

– راحت ترین کفش هایی که سفر را برایتان شیرین می کند. درست است که فعالیت‌های‌تان محدودتر شده ولی باردار بودن دلیل بر لذت نبردن نیست. هنوز هم می‌توانید پیاده‌روی و بازارگردی کنید یا به رستوران بروید.

– برای پیشگیری از حالت تهوع، مقداری میوه و یا خشکبار توی کیف دستی خود داشته باشید.

– لباس های گشاد و نخی، ژل های ضد عفونی کننده دست، دستمال مرطوب و …

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان

آناهیتا جعفری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

رزرو هتل

۱۰ نکته که باید هنگام رزرو هتل در نظر بگیرید

نکات مهم در هنگام رزرو هتل | با توسعه خدمات اینترنتی،‌ این روزها هنگام سفر …