خانه / اخبار / نقش سیاه دلار در دنیای سبز سفر

نقش سیاه دلار در دنیای سبز سفر

نوسانات دلار و هزینه سفرهای خارجی

با توجه به اینکه قیمت بلیط پروازهای خارجی با دلار محاسبه می‌شود، طبیعتاً قیمت این دست از بلیط‌ها متناسب با افزایش نرخ دلار افزایش می‌یابد و از آنجایی که هزینه اقامت نیز بر اساس دلار یا سایر ارزهای خارجی تعیین می‌شود، هزینه اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های خارجی هم افزایش خواهد داشت.

ضمن اینکه سایر هزینه‌های سفرهای خارجی نظیر خورد و خوراک، جابه‌جایی درون و برون شهری، سوغات و… نیز افزایش خواهد داشت. با این حساب به نظر می‌رسد اگر بخواهید سفر خارجی‌تان را مانند قبل انجام دهید، هزینه‌تان نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر می‌شود.

اگر تصمیم گرفته‌اید به سفر خارجی بروید، اجازه ندهید کمبود بودجه و افزایش قیمت دلار مانع‌ سفرتان شود. بلکه با یک برنامه ریزی صحیح، سفرتان را با هزینه‌هایی کمتر به پایان برسانید. برای مثال اگر تا به حال در هتل‌های ۵ ستاره اقامت می‌کردید این بار هتلی ۴ ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنید و در مورد امکانات آن هم نگران نباشید؛ در بسیاری از موارد هتل‌های ۴ ستاره بخش عمده‌ای از امکانات هتل‌های ۵ ستاره را ارائه می‌دهند.

نوسانات دلار و هزینه سفرهای داخلی

این اتفاق در حوزه پروازهای داخلی تاثیر چندان قابل توجهی نداشته و در مسیرهای پرتردد که تعداد پرواز ایرلاین‌ها بسیار بالاست هنوز قیمت‌ها مانند گذشته تعریف می‌شود. در واقع به غیر از افزایش قیمت بلیط که به طور عادی هر سال اعمال می‌شود، بلیط پروازهای داخلی افزایش کمی داشته است.

از سوی دیگر هتل‌ها نیز چون هزینه‌هایشان ربطی به افزایش ارزش دلار ندارد، تغییر کمی در قیمت‌هایشان به وجود می آورند. بنابراین هزینه اقامت در سفرهای داخلی افزایش محسوسی را نشان نمی‌دهد.

در نتیجه با خیال راحت می‌توانید به سفر داخلی بروید و اوقات خوشایندی را سپری کنید.

تنها افزایش قیمتی که ممکن است در سفر داخلی با آن مواجه شوید، قیمت کالاهای خارجی است که در مراکز خرید شهرها و مناطق آزاد فروخته می‌شوند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

گردآورنده: راضیه احمدی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

تماس‌های ۱۳۷ در ایام نوروز

۴۰ درصد تماس‌های ۱۳۷ در ایام نوروز از سوی گردشگران است

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در 5 روز ابتدایی سال ۱۴۰۳ …