خانه / دسته بندی نشده / جاذبه های گردشگری دانمارک

جاذبه های گردشگری دانمارک

دانمارک به‌عنوان قلب کهن امپراتوری وایکینگ‌ها و یکی از جواهرات قاره اروپا، میان اروپای شمالی و اسکاندیناوی یک شکاف فرهنگی جغرافیایی پدید می‌آورد. در این مقاله جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی دانمارک را به گردشگران معرفی خواهیم نمود:

– کپنهاگ

کپنهاگ (Copenhagen) یک پایتخت اسکاندیناوی آرام، خلوت و شیک است. این شهر روبه روی مالمو و در آن‌سوی تنگه Oresund قرار دارد که خانه‌های مدرن و سقف‌های رنگی از آن سر برافراشته‌اند. بیش از یک‌میلیون دانمارکی و تعدادی از جمعیت وستربو و کریستینشاون، در آنجا زندگی می‌کنند. در جای‌جای این شهر کافه‌های بسیاری را در کنار رستوران‌هایی مانند نوما (یکی از بهترین غذاخوری‌های جهان) می‌بینید. در قلب این پایتخت Indre By قرار دارد؛ مجموعه‌ای از کوچه و خیابان‌های باریک که برج راندتارن و سازه کهن Slotsholmen در آنجا ایستاده و باغ تیوولی که سرسبزی و زندگی را به ارمغان می‌آورد. به‌طور خلاصه باید بدانید که در این مکان هیچ‌گاه حوصله‌تان سر نمی‌رود.

– جزایر فارو

جزایر فارو (Faroe Islands) در مکان تلاقی دریای نروژ با شمال، سر از آب درآورده است. کرانه این جزیره به‌صورت صخره‌هایی است که با امواج دریا حالت گرفته و بر روی آن گیاهانی رشد کرده‌اند. آفتاب شمالی در آسمان می‌درخشد، در روی زمین هم کلبه‌های چوبی قرار دارد که ماهیگیران و مسافران در آنجا استراحت می‌کنند. تنها نیمی از این جزیره زیبا به دانمارک تعلق دارد (فارو یک منطقه خودمختار است)، این جزایر زیبا به‌ندرت شلوغ می‌شوند.

– ریوریای دانمارکی

ریوریای دانمارکی که در طول کرانه شمالی شیلند امتداد دارد، زیباترین سواحل اسکاندیناوی را در خود جای داده است. شهرهای قلعه‌ای Helsingor و Hillerod، قلعه زیبای کرونبورگ (اقامتگاه هملت شکسپیر) و قلعه رنسانس فردریکسبورگ را در خود جای داده است. سواحل وایس، گیللجی و هورنباک، سواحل زیبایی هستند که با گل‌های رز رنگی پوشیده شده‌اند. جنگل‌های کرانه‌ای راش و درختان جوان کاج در میراث یونسکو ثبت شده‌اند.

– آرهوس

دومین شهر بزرگ دانمارک، آرهوس (Aarhus) در حاشیه دریای کاتگات قرار گرفته و توسط جنگل‌های Djursland احاطه شده است. موزه‌هایی مانند ARoS و Den Gamle By (یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فضای باز کشور) جمعیت بسیاری را به خود جلب می‌کند، درصورتی‌که قسمت دیگر شهر که پر از خانه‌های چوبی و ساختمان‌های آلمانی است برای کافه گردی و گردش مناسب است. در خیابان استروگت چندین بوتیک وجود دارد، سپس می‌توانید به بازار بزرگ و چای‌خانه‌های محله لاتین بروید. در طول‌ترم درسی جمعیت دانشجوی این شهر تفریحات بسیاری داشته و شب‌زنده‌داری می‌کنند.

– پارک ملی تای

پارک ملی تای با ۲۴۰ کیلومترمربع وسعت و زیبایی منحصربه‌فرد و بکر، یکی از پارک‌های معروف منطقه اسکاندیناوی است. در میان این پارک، گل‌های رنگارنگ، گیاهان دریایی، درختان مخروطی و دهکده‌ای در کرانه شمالی، دیده می‌شود. گردشگران دوست دارند در این پارک قدم زده و دوچرخه‌سواری کنند.

– بیلوند

شهر کوچک بیلوند (Billund) که در شبه‌جزیره یوتلند قرار گرفته به خاطر یک مسئله شهرت دارد: لگو. این تولیدی که در سال‌های ۱۹۰۰ توسط کارآفرین دانمارکی اول کیرک کریستیانسن راه‌اندازی شد، هنوز هم در سراسر جهان شناخته شده است. کارخانه لگو در حاشیه شهر قرار گرفته و در آنجا می‌توانید از پارک لگو دیدن کرده و از لوازم بازی موجود در آنجا که سالانه ۲ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند، لذت ببرید.

-کرتمیند

گردشگرانی که می‌خواهند به جزایر زیبای فونان سفر کنند، می‌توانند از خانه‌های چوبی و کوچه‌های باریک کرتمیند (Kerteminde) دیدن نمایند. قسمت مرکزی شهر از اواخر قرون‌وسطی تابه‌حال تغییر چندانی نداشته و تنها چند کافه و رستوران به آن اضافه شده است. نمایشگاه کشتی وایکینگ‌ها و خانه نقاش معروف یوهانس لارسن به فرهنگ و تاریخ این منطقه می‌افزاید. گردشگران به کرتمیند می‌روند تا از آنجا به جزیره رومزو بروند و از جاذبه‌های دیدنی دوردست آن بازدید کنند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

خاطره باقری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

تعریف گردشگری در قالب‌های متفاوت

تعریف گردشگری؟ گردشگری شامل فعالیت هایی است برای افرادی که در حال سفر هستند و …