خانه / شگفتی های جهان / ۵ موزه از عجیب ترین های جهان

۵ موزه از عجیب ترین های جهان

۱- موزه کانکون در عمق سواحل شهر کانکون مکزیک

نزدیک به ۵۰۰ مچسمه وهم انگیز، شبیه مردمانی سنگ شده در زیر آب … این مجموعه ی بینظیر، به عنوان نخستین موزه زیر آب چهان به حساب می آید و نمادی از زندگی منجمده شده مردمان محلی در بین گیاهان دریایی است.

جنس این مجسمه ها از بتن مقاوم در برابر خورندگی آب دریاست. برای بازدید از این دنیای زیبای زیرآب، میتوانید لباس غواصی به تن کرده و به عمق آب بروید و یا اینکه سوار بر قایق های آکواریومی، که کف و دیواره های شیشه ای دارند به دریا بروید .

۲- موزه  روابط شکست خورده زاگرب

صدها عشق نافرجام از گوشه گوشه ی دنیا … داستان قلبهایی که شکسته اند ، شاید تلخ ترین موزه ای تاریخ باید نام بگیرد. در این موزه اشیائی جمع آوری شده اند که هر کدام شرح یک قصه عاشقانه ی نافرجام را با خود دارند. برای مثال در این موزه دفترچه ی راهنمایی وجود دارد که آموزش پرستاری از شخصی است که به تازگی پیوند ریه انجام داده و شرح داده است که نامزد او به محض انجام پیوند، او را برای همیشه ترک گفته است.

در این موزه قصه ها روایت میشوند ولی نامی از اشخاص برده نشده است.

۳- دالان وحشت در دل قرون وسطی

در نزدیکی ایستگاه قطار مرکزی شهر آمستردام، موزه ای مخوف مربوط به بخش عجیبی از تاریخ وجود دارد که به موزه شکنجه معروف است.

ابزارآلات شکنجه و اعدام و هر آنچه برای مجازات در طول تاریخ اروپا به کار گرفته میشده است در این موزه وحشت دیده میشود . دیدن این همه خلاقیت و گوناگونی و خشونت در روشهای مجازات و کشتن هم نوع ، می تواند عجیب و البته متاسف کننده باشد.

۴- موزه آثار هنری بد

موزه کارهای هنری بد، یکی از موزه‌های عجیب و غریب است که شما می‌توانید کارها و آثار هنری بد، زشت و منسوخ شده بازدید کنید.

در این موزه بیش از ۶۰۰ اثر هنری بد و زشت نمایش داده می شود،  که البته جالب اینجاست که شما هم می توانید اثر هنری بدی را که خلق کرده اید داوطلبانه در آنجا به نمایش بگذارید.

هدف از ایجاد این موزه اساسا این بوده است که هیچ زشتی و زیبایی مطلقی وجود ندارد و تمام این آثار میراثی برای آیندگان ماست.

۵- تنها موزه سخنگوی دنیا

موزه ونت هاون (Vent Haven Museum) در ایالت کنتاکی آمریکا سرتاسر پر از عروسک هایی است که می توانند حرف بزنند بدون اینکه لب های آن ها تکان بخورد!

بیشتر این ۹۰۰ عروسک، از طرح های معروف دنیا مثلا فیلمهای ژانر وحشت یا تریلرهای ترسناک، کپی برداری شده اند که اکثرا هم چهره های دلهره آوری دارند که با همان نگاه اول متوجه این ترس می شوید چه برسد به صداهای عجیب و غریبشان!

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان

آناهیتا جعفری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

افرادی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، قطعا یک لیست از زیباترین جزایر دنیا در …