خانه / اخبار / اسپایک اسکار گرفت
اسپایک اسکار گرفت

اسپایک اسکار گرفت

وقتی ایرلند برای سومین بار گوی سبقت را می‌رباید!

جزیره‌ی ایرلند سومین جزیره‌ی بزرگ اروپا و بیستمین جزیره‌ی بزرگ دنیا است که در شمال غربی اروپا قرار دارد و شامل جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی است و دریای ایرلند در میان این دو قرار دارد. این کشور یکی از زیباترین مکان‌های روی زمین است. تپه‌های سرسبز، صخره‌های دیدنی که با سواحل بی‌نظیر پیوند می‌خورند، دریای فیروزه‌ای، دهکده‌های جذاب، بخش‌هایی از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این جزیره را تشکیل می‌دهند.

ایرلند در منطقه‌ای غنی از تاریخ ساخته شده است. تاریخ ایرلند به ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. زمانی که شکارچیان از قاره اروپا وارد ایرلند شدند. شواهد و مدارک زیادی از تاریخ غنی این جزیره در مکان‌های تاریخی و باستانی، قلعه‌ها، زندان‌ها و … هنوز قابل‌مشاهده است. همه این‌ها نقش بزرگی در داستان تاریخی ایرلند ایفا می‌کنند. این کشور هرساله میزبان بسیاری از گردشگران جهان می‌باشد. تاریخ منحصربه‌فرد کشور ایرلند، فرهنگ و قهرمانان آن نیز در این شادی و لذت بردن در مسافرت به این کشور نقش بسزایی دارند.

به نظر می‌رسد که چشم‌انداز طبیعت ایرلند که به “جزیره زمرد” معروف است، به‌طور ویژه و اختصاصی برای دوست داران تنهایی و عزلت ساخته‌شده است. آب‌وهوای ناملایم، با بادهای سرد که حتی در طول تابستان نیز می‌وزند، صخره‌های تنها و بیابانی که توسط امواج سرکش اقیانوس اطلس، شبیه به یک تابلو قاب گرفته‌شده، همه باعث می‌شود تا ازدحام جمعیت گردشگر به آنجا به دور باشد ولی بااین‌حال، بسیاری از مردم به ایرلند می‌روند. مسافران همیشه به موسیقی پاپ علاقه دارند و برای شنیدن آن دریکی از بارها یا رستوران‌های معروف ایرلندی، و یا حتی به‌صورت زنده به آن خوش‌آمد می‌گویند.

در مراسم جایزه برترین مقاصد گردشگری جهان که بخش مربوط به قاره اروپای آن در ۳۰ سپتامبر برگزار شد، جزیره اسپایک (Spike Island) در جنوب غربی ایرلند، که قبلاً یک زندان بوده است، به‌عنوان برترین جاذبه گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد. این جزیره در رقابت با آکروپولیس یونان، کاخ باکینگام در لندن و برج ایفل پاریس توانسته جایزه برترین جاذبه گردشگری اروپا را از آن خود کند تا پس از انبار گینس (۲۰۱۵) و تایتانیک بلفاست (۲۰۱۶) سومین جاذبه گردشگری ایرلند باشد که به‌صورت پیاپی این جایزه مهم را دریافت می‌کند. شاید این جزیره و زندان پیشین برای بسیاری از گردشگرانی که خارج از ایرلند هستند نامی ناآشنا و ناشناخته باشد اما تاریخی جذاب و خواندنی دارد.

جزیره اسپایک ابتدا در قرن ششم به‌عنوان یک صومعه متولد شد. سپس در اوایل قرن ۱۸ به یک بنای نظامی تبدیل شد. اما در اواسط سال‌های ۱۸۰۰ به یک دژ ۲۴ هکتاری جهت محافظت در برابر مهاجمان تبدیل گردید. اما تاریخ این دژ ستاره‌ای اینجا به پایان نمی‌رسد بلکه بعدها به‌عنوان زندان از آن استفاده می‌شود. زندانی که آن را “آلکاترای ایرلند” می‌نامیدند و تا سال ۲۰۰۴ بیش از ۲۳۰۰ زندانی را در خود نگه‌داشته است اما پس از سال ۲۰۰۴، زندانیان آن به مکان دیگری فرستاده شدند و این صومعه، دژ نظامی و زندان، متروکه باقی ماند. در سال ۲۰۱۶ این سازه بازسازی‌شده و درب‌های آن به‌عنوان یک سازه تاریخی بر روی بازدیدکنندگان باز شد. امروزه تورهای مختلفی گردشگران را با قایق به این جزیره می‌برند تا از سازه ستاره‌ای شکل که تاریخ مختلفی را در خود نگهداری می‌کند دیدن کنند. بخشی از این تور مربوط به سلولی می‌شود که برای مجازات زندانیان انتخاب‌شده بود. جایی که آن را “جهنم ایرلند” می‌نامیدند و در آن خطرناک‌ترین زندانیان را نگهداری می‌کردند. آن‌ها در این سلول با لباس‌هایی که از سرتاپا مشکی بود زنجیر می‌شدند و روی صورتشان نیز با پارچه‌ای مشکی پوشیده می‌شد و فقط چشمان آن‌ها مشخص بود.

حالا زمان آن رسیده تا یکی از ناشناخته‌های ایرلند، یک صومعه، دژ نظامی، زندان پیشین، موزه و سازه تاریخی در جهان خودی نشان بدهد و با برترین جاذبه‌های گردشگری سایر قاره‌ها به رقابت بپردازد.

مرضیه باغبانی

www.bar-o-bandil.com

www.daryatour.com

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

تماس‌های ۱۳۷ در ایام نوروز

۴۰ درصد تماس‌های ۱۳۷ در ایام نوروز از سوی گردشگران است

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در 5 روز ابتدایی سال ۱۴۰۳ …