خانه / توصیه های سفر / جزیره‌گردی

جزیره‌گردی

اینجا جزیره عجایب است!

جزیره قشم با ۱۴۹۱ مترمربع مساحت بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس است که سابقه آن به‌پیش از اسلام می‌رسد. قشم به‌دلیل داشتن سواحل وسیع و بکر، انواع نادر گیاهان و جانوران خشکی و دریایی، غارها و چاه‌های باستانی، دره‌های افسانه‌ای، کوه‌های عجیب و جنگل‌های شناور یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر ایران با جاذبه‌های اکوتوریستی، فرهنگی و تجاری محسوب می‌شود. جنگل‌های حرا از عجایب بی‌نظیر قشم هستند که درختان مانگرو در آن شناور هستند. از سوی دیگر تخم‌ریزی لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، غواصی در سواحل مرجانی، دره ستاره‌ها، قلعه پرتغالی‌ها، درخت انجیر معابد و کوه‌های چین‌خورده اعجاب‌آور و از همه مهم‌تر میهمان‌نوازی، پوشش و فرهنگ اصیل مردم محلی همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا قشم را شگفت‌انگیز کنند.

جزیره‌ای با استقبال دلفین‌ها

لذت سفر به جزیره هنگام واقع بر کرانه‌های جنوبی جزیره قشم از مسیر دریایی هیجان‌انگیزش شروع می‌شود؛ مسیری که عبور از آن با بازیگوشی‌های هنرمندانه دلفین‌ها در اوایل صبح یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های طبیعت‌گردان می‌شود. این جزیره با داشتن شفاف‌ترین و نیلی‌ترین سواحل با ساختار صخره‌ای، مرجانی و ماسه‌ای، امکان قایق‌سواری، شنا و غواصی برای تماشای ماهی‌های رنگین و متنوع، آهوهای بومی و نخلستان‌های زیبایش خاطرات منحصربه‌فردی را برای شما رقم می‌زند. اگر به این جزیره زیبا سفر کردید حتماً دورتادور آن را که حدود ۳۳ کیلومترمربع است با قایق‌های بومی بگردید و از مردم محلی بخواهید تا خودشان زیبایی‌های منطقه را به شما نشان دهند. با کمی گشت‌وگذار در جزیره بانوان نقاب‌داری را می‌بینید که با عشق درحال درست‌کردن صنایع‌دستی با صدف‌ها و ستاره‌های دریایی یا با حنا مشغول کشیدن نقش‌هایی بی‌بدیل روی دست و پای مسافران هستند. حواستان باشد که بازدید از مزرعه پرورش کروکودیل‌ها و تماشای صید کوسه از نزدیک را در هنگام از دست ندهید.

 نازدارترین جزیره

در نزدیکی سواحل شرقی قشم دو جزیره وجود دارند که با فاصله حدود یک کیلومتر از قشم با نام جزایر ناز شناخته می‌شود. جزرومد دریا باعث می‌شود این دو جزیره گاهی به قشم بپیوندند و گاهی در دریا فرورفته و از آن جدا شوند؛ به‌همین‌دلیل محلی‌ها می‌گویند این جزایر در پیوستن به قشم ناز دارند. اگر به هنگام جزر راهی جزیره ناز شوید می‌توانید با تجربه یک پیاده‌روی شگفت‌انگیز به طول یک کیلومتر در دریا آن‌هم روی ماسه‌های نرمی که تنها چند ساعت پیش در عمق آب بوده‌اند خودتان را به صخره‌هایی با ارتفاع پنج تا ده متر رسانده از آن‌ها بالا بروید و پهنه دریا را به‌همراه تنگه هرمز و جزیره لارک به تماشا بنشینید. به‌حق که ساحل ناز با انبوه صدف‌های سفیدش همچو عروسی با لباس عروس ناز را بر خود تمام کرده است.

نگار زارع

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

تاج محل، هند

۱۰ مورد از زیباترین مکان‌های دیدنی در جهان

در جهان مکان‌های زیبا و شگفت‌‌انگیز بسیاری هست که هر ساله افراد زیادی از آنها …