خانه / معرفی آثار تاریخی / اقامتگاه بوم گردی کوشک آقا محمد، قصری در دل قمصر

اقامتگاه بوم گردی کوشک آقا محمد، قصری در دل قمصر

اقامتگاه بوم گردی کوشک آقا محمد در شهر قمصر کاشان استان اصفهان واقع شده است که در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

این اقامتگاه در بلوار ساحلی شهر قمصر، به فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر کاشان قرار گرفته است. اقامتگاه بوم گردی کوشک آقا محمد پس از سپری کردن یک سال مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد و به بهره برداری رسید.

قدمت ساختمان این اقامتگاه که دارای معماری زیبای کوشک است، به بیش از ۷۰ سال پیش باز می گردد که در سال ۱۳۳۰ به دست مرحوم آقا محمد افتخار در این شهر زیبا بنا شد. این اقامتگاه در میان یک باغ بزرگ قرار دارد.

معمار این عمارت، استاد عباسعلی غفار قمصری، این بنا را با مساحت ۱۵۰ متر مربع و در دو طبقه به ارتفاع ۶٫۵ متر و در باغی به مساحت هزار و ۳۰۰ متر مربع ساخت. مصالح و مواد به کار رفته در ساخت بنا (خشت، خاک و چوب)، همگی بومی خود منطقه است. الگوی زیبای تقارن و هماهنگی در دو نیمه سرا که با ایوانی بلند و مسقف و پنچره های چوبی مزین شده است به چشم می خورد. در و پنجره های بنا، همگی چوبی و به دست هنرمند مرحوم آقا محمد ناصری نژاد قمصری و پسرش حاج عباس ناصری نژاد قمصری ساخته شده که از جنس چوب گردو و به رنگ قهوه ای پررنگ است.

باغ سرسبز و بزرگ با انبوهی از درختان سر به فلک کشیده که اطراف باغ این اقامتگاه را پوشانده اند، وجود جوی های آب که در میان کوشک و باغ روان شده اند، در کنار ساختمانی دو طبقه که نمونه ای زیبا و منحصر به فرد از هنر و معماری است. آب و هوای خنک بهاری و عطر خوش گل های محمدی و سکوت شبانگاهی و آوای گوش نواز پرندگان از ویژگی های لذت بخش اقامتگاه بوم گردی کوشک آقا محمد می باشد.

نمای این اتاق ها رو به باغ و حیاط، چشم اندازی بسیار زیبا دارد. همچنین در حیاط این اقامتگاه تخت هایی چوبی برای استراحت گردشگران قرار داده شده است.

آدرس:قمصر بلوار ساحلی، خیابان چمران، محله سادات، کوچه یادگاری ها

  • شماره تلفن : ۰۳۱۵۵۶۴۲۷۵۶
  • وب سایت :www.kooshk-gardenhouse.com
  • ایمیل :KooshkEftekhar@yahoo.com

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در اصفهان

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌ تاریخی در اصفهان

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در اصفهان مراتب ثبت ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در …