معرفی نقاط گردشگری ایران

۷ مکان دیدنی اهواز

اهواز یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند. اهواز در گذشته و به خصوص در هشت سال دفاع مقدس، شاهد اتفاق ها و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند. در ادامه می‌خواهیم دیدنی‌های اهواز را به شما معرفی کنیم چون در فصل سرد، به علت آب‌وهوای گرم و مطبوع آن مقصد بسیار خوبی برای گردشگری محسوب می‌شود.

رود کارون

زمانی کارون بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه‌ ایران بود و برای جنوبی‌های کشورمان مکانی خاطره‌ساز محسوب می‌شود اما امروزه این رودخانه در معرض خطر کم‌آبی و خشکی قرار دارد. رود کارون با ۹۵۰ کیلومتر طول، طولانی‌ترین رود ایران است که سرچشمه‌ اصلی آن زردکوه بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری است.

کارون که آب آشامیدنی اهواز از آن تامین‌ می‌شود، گنجایش آن را دارد که به مکان تفریحی بسیار پررونقی تبدیل شود و میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد. این رود در بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسید.

بنای معین‌التجار

این بنا در زمان ناصرالدین شاه قاجار در اهواز بنا شده است. در واقع این سازه کاروان‌سرایی در نزدیکی پل سفید است که در بافت قدیمی شهر اهواز قرار دارد. سرای معین‌التجار، سرای بازرگان برجسته‌ بوشهری، حاج محمدتقی معین‌التجار بوده و امروزه به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. این بنا در تاریخ آبان ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پل سفید

پل معلق یا پل سفید یکی از مهم‌ترین نمادهای اهواز است و شاید بسیاری از ما تصویری که اهواز داریم، تصویر روخانه‌ای بزرگ است که پلی معلق روی آن قرار دارد. این پل در سال ۱۳۱۵ روی رودخانه‌ کارون ساخته شد و گفته می‌شود نخستین پل معلق ایران است. از این پل می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از کارون بگیرید و یادگاری خوبی از سفر به اهواز داشته باشید. پل سفید در آبان ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کلیسای سورت مسروپ

کلیسای سورت مسروپ یکی از جاذبه‌های گردشگری اهواز است که در محله‌های مرکزی اهواز قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۳۴۷ توسط ترداد داویدیان ساخته شد که از کارمندان شرکت نفت بود.

آرامگاه علی ابن مهزیار

مقبره‌ آرامگاه علی‌ابن مهزیار یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بناهای شهر اهواز است. علی‌ابن مهزیار یکی از دانشمندان و فقهای شیعه و از یاران امام رضا(ع) بود. در سال ۲۰۱ هجری قمری در محل اقامت امام رضا(ع) در اهواز، مسجدی را بنا کرده و بعد از مرگ علی‌ابن مهزیار او را در این مسجد دفن کردند. امروزه این آرامگاه مکانی است که مردم برای زیارت و دعا سری به آن می‌زنند.

طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

 

اهواز میزبان طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که روی هفتمین پل اهواز احداث شده است. این آبشار با نورپردازی بی‌نظیر، بسیار تماشایی است. فواره‌های آب از اطراف پل به داخل رودخانه پرتاب می‌شود. اگر به اهواز رفتید، اینجا را از دست ندهید.

لشکرآباد (بازار فلافل اهواز)

بازار فلافل اهواز در خیابان انوشه، محله‌ عرب‌نشین لشکرآباد قرار دارد. این بازار مرکز فروش فلافل در شهر است؛ اگر به اهواز رفتید و جزو آن دسته افرادی بودید که مثل من عاشق فلافل و ترشی‌جاتی هستید که کنار این ساندویچ خوشمزه سرو می‌شود، حتما و حتما بخشی از سفر خود را به بازدید از این بازار و تست کردن فلافل‌های آن اختصاص دهید.

مخاطبان عزیز سایت گردشگری سپاهان (کوله) اگر قصد سفر آسان به این خطه از کشور عزیزمان را در پاییز ۹۷ دارید می توانید از آفرهای شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی الماس نشان استفاده کنید و از یک سفر گرم و آرامش بخش لذت ببرید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

مینا رهبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا