اخبارتوصیه های سفرطبیعت گردی

راهنمای سفر به مشهد / مسافران نوروزی در راه مشهد

راهنمای سفر به مشهد / مسافران نوروزی در راه مشهد

راهنمای سفر به مشهد / مسافران نوروزی در راه مشهد

شهری است که در زمان افشاریان پایتخت ایران بوده و امروزه دومین کلانشهر ایران، بعد از تهران و مرکز استان خراسان رضویه و در شمال شرقی ایران قرار گرفته. این شهر به واسطه وجود حرم علی بن موسی‌الرضا هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر از داخل و بیش از یک میلیون زائر از خارج کشوره. از نظر جغرافیایی از شمال به شهرستان کلات، از شمال غربی به درگز، از غرب به چناران و نیشابور و از شرق به سرخس و تربت جام محدود می شه. آب و هوای مشهد معتدل و متغیره و وزش بادها بیشتر در جهت جنوب شرقی به شمال غربیه. در مورد وجه تسمیه این شهر باید گفت که واژه مشهد به معنی محل شهادته. علی بن موسی الرضا بعد از قتل به دست مامون عباسی در سال ۲۰۲ هـ. ق، در آرامگاه هارونی سناباد به خاک سپرده شد. از اون به بعد «سناباد نوغان» به اسم «مشهدالرضا» خوانده شد و کم‌کم بر پهنه اون، به ویژه در زمان شاه تهماسب صفوی اضافه شد و مردم توس به مشهد کوچ داده شدن و به مرور زمان اسم مشهد بر این شهر ماندگار شد. گفتنی‌ست که اسم مشهد، اولین بار توسط سلطان محمود غزنوی به این شهر داده شد.

راهنمای سفر به مشهد / مسافران نوروزی در راه مشهد
امروزه مشهد از لحاظ گردشگری یکی از شلوغترین شهر های ایران و خاورمیانه ست. بدون شک هدف اصلی سفر به این شهر زیارت حرم مطهر امام رضاست ولی وجود ده ها مسجد و قبور تاریخی و مدارس سنتی درکنار بازارهای خوش رنگ و لعاب، این شهر رو به یکی از مراکز دیدنی و تاریخی ایران تبدیل کرده است.
همه ما سوغاتی های این شهر رو خوب می‌شناسیم. سوغاتی هایی مثل نخودچی کشمش، زعفران، تسبیح و مهر و سجاده، زیورآلات عقیق و … که همه شون رو می‌شه از قدیمی ترین بازار مشهد یعنی بازار رضا که در نزدیکی حرم قرار داره، یا بازار گوهرشاد و بازارر مرکزی تهیه کرد.

راهنمای سفر به مشهد / مسافران نوروزی در راه مشهد

اگه دلتون خواست علاوه بر بازار، سری به مراکز خرید مدرن این شهر بزنین کافیه به خیابان سجاد سری بزنین و از مراکز خرید زیادی که در دو طرف خیابان قرار دارن، دیدن کنین. مجتمع آرمان، مجتمع تجاری الماس شرق، بازار بزرگ ملل، مجتمع تجاری زیست خاور و ویلاژ توریست هم از بهترین مراکز خرید مشهد هستن که پیشنهاد میشه لذت خرید در اونجا رو فراموش نکنید .

راهنمای سفر به مشهد / مسافران نوروزی در راه مشهد

سوغاتی های مشهد

سوغاتی ها مثل نخودچی کشمش، زعفران، تسبیح و مهر و سجاده، زیورآلات عقیق و … که همه شون رو می‌شه از قدیمی ترین بازار مشهد یعنی بازار رضا که در نزدیکی حرم قرار داره، یا بازار گوهرشاد و بازارر مرکزی تهیه کرد. اگه دلتون خواست علاوه بر بازار، سری به مراکز خرید مدرن این شهر بزنین کافیه به خیابان سجاد سری بزنین و از مراکز خرید زیادی که در دو طرف خیابان قرار دارن، دیدن کنین. مجتمع آرمان، مجتمع تجاری الماس شرق، بازار بزرگ ملل، مجتمع تجاری زیست خاور و ویلاژ توریست هم از بهترین مراکز خرید مشهد هستن که باید رفت و خرید و لذت برد .

مشهد
مشهد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا