معرفی نقاط گردشگری ایران

آبشارهای سیمک کرمان

کرمان نهمین استان پرجمعیت ایران و یکی از وسیع ترین استان های ایران به شمار می رود، و جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد که تقریبا ۷۰۰ مورد از آن ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این استان وسیع از لحاظ جغرافیایی در بین استان های یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع است؛ در این مطلب قصد داریم درباره یک جاذبه ی منحصر به فرد در شهر کویری کرمان به نام آبشارهای سیمک در کرمان بپردازیم. آبشارهای سیمک که حدود ۱۳ آبشار در کنار هم هستند جاذبه ای دلچسب در گرمای استان کرمان می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره ی آبشارهای سیمک در کرمان بدانید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم در استان کرمان جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری وجود دارد اما جاذبه های آن تنها به این موارد ختم نمی شود بلکه جاذبه های طبیعی بسیار دیگری هم در این استان پهناور وجود دارد که یکی از آن ها آبشارهای سیمیک در تنگه ای به همین نام می باشد. کرمان جاذبه های طبیعی دیگری هم دارد که یکی از آن ها روستای سیرچ است که همانند بهشتی در دل کویری کرمان می درخشد، در ادامه درباره این روستای بهشتی در کرمان هم اطلاعاتی را خدمتتان ارائه می دهیم تا در صورتی که تمایل داشتید پیش از بازدید از آبشارهای سیمک در کرمان به سمت این روستای خوش آب و هوا هم بروید.

آبشارهای سیمک در کرمان در منطقه ای کوهپایه ای و در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان قرار گرفته اند. وجود امکانات مناسب و زیرساخت های مناسب در این منطقه به خصوص اردوگاه های سیمک سبب شده گردشگران زیادی به سمت این منطقه از استان کرمان سفر کنند. حدود ۱۳ آبشار در منطقه سیمک نیز وجود دارد نکته ای که برای صعود و فرود در این منطقه باید به طور حرفه ای بلد باشید که چطور باید از صخره ها و تخته سنگ بالا بروید و وسایل مورد نیاز را داشته باشید زمانی به این منطقه بروید اغلب کوهنوردان و صخره نوردان را مشاهده می کنید که در حال بالا رفتن از صخره ها هستند. برای دسترسی به این روستا باید به مرکز روستای ده لولو بروید و هنگام ورود توجه داشته باشید که تابلوی اردوگاه شهید باهنر را مشاهده نمایید که نشان دهنده ی جاده اصلی این منطقه می باشد. بعد از گذشتن از روستاهای درب انارستان، سیمک، اسلام آباد، عبدل آباد و روستای درب آسیاب می بایست وارد اردوگاه شهید باهنر شوید. از آنجا هم تا تنگه سیمک که به آن دره بُندر Bondor کوهپایه نیز می گویند حدود ۳ کیلومتر جاده سنگچین و مناسب است.

زمانی که شما در دره سیمک حضور دارید و در حال پیاده روی در بین دره و آبشارها هستید می توانید لانه های پرنده ها را به طرز جالبی ساخته اند را مشاهده کنید اگر از اولین آبشاری که در این منطقه وجود دارد فرود بیایید برای بیرون آمدن از دره باید تا آخرین آبشار نیز بروید زیرا دو سمت تنگه دیواره های بلند و بسیار سختی وجود دارد.

تصویر دردناک در داخل تنگه سیمک!

در داخل تنگه سیمک زمانی که آخرین آبشار نیز بر روی زمین فرود می آید متاسفانه با انبوهی از زباله مواجه خواهید شد. این گونه جاذبه های دیدنی که با انبوهی از زباله پوشیده شده اند نیز در کشور ما کم نیست که باعث غم و اندوه انسان می شود چرا که در دل کویری استان کرمان چنین جاذبه ی منحصر به فردی وجود دارد اما به دلیل بی توجهی هم وطنان و مسئولان ذی ربط به محیط کثیف و مملو از زباله تبدیل شده است. از همین رو از تمامی عزیزانی که این می خواهند به این منطقه بروند تقاضا می شود که مواد اضافی خود را داخل یک کیسه زباله ریخته و همراه خود بیاورند تا با کمک یکدیگر بتوانید از جاذبه های دیدنی خودمان حفظ و نگهداری بنماییدم.

علت نام گذاری آبشار سیمک در کرمان

نام سیمک برای این آبشارها در استان کرمان از تنگه ای به همین نام می آید که در شمال روستای کوهپایه ای کرمان نیز قرار دارد. عرض این تنگه بسیار کم و بین سه تا پنج متر است و دیواره های بسیار بلند دو طرف آن را احاطه کرده است، در لابلای صخره های این تنگه آشیان پرندگان جلوه خاصی دارد.

رستوران های نزدیک به آبشار سیمک در کرمان
  • رستوران ساحل

آدرس: استان کرمان، کرمان، بلوار حمزه

  • باغ رستوران دشت بهشت

آدرس: استان کرمان، کرمان، جاده تهران

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

گلاره خوانین زاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا