اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیاصفهان گردی

آغاز عملیات مرمت بخش‌ های آسیب‌ دیده کف و بدنه کاخ عالی‌ قاپو

مرمت کاخ عالی ‌قاپو

مدیر پایگاه جهانی میدان امام (ره) اصفهان از آغاز عملیات مرمت بخش‌های آسیب‌دیده کف، بدنه، راه پله‌ها و اتاق‌های انتظار کاخ عالی‌قاپو در مجموعه جهانی میدان امام(ره) اصفهان خبر داد.

فریبا خطابخش با اعلام این خبر گفت: «علاوه بر انجام عملیات مرمت بخش‌های آسیب دیده کف و بدنه کاخ عالی‌قاپو، ساماندهی ورود و خروج گردشگران نیز در دستور کار استادکاران مرمتگر گروه امانی قرار گرفت.»

هادی اله‌یاری مدیر گروه امانی، مرمت بنا و تزئینات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز با اشاره به آغاز این عملیات مرمتی،گفت: «مرمت آجر فرش‌های آسیب دیده، بندکشی سنگ‌ها، بندکشی آجرها، اصلاح درب ورودی و دفع رطوبت در عمارت عالی‌قاپو نیز بخشی از این عملیات مرمتی است.»

وی افزود: «اصلاح قسمت‌های از بدنه راه پله‌ها و ساماندهی سیستم تاسیسات برق برخی از طبقه‌ها از دیگر اقدامات مرمتی است که در این عمارت انجام خواهد شد.»

مرمت بخش‌ های آسیب‌ دیده کاخ عالی ‌قاپو
مرمت کاخ عالی ‌قاپو

کاخ عالی‌قاپو از مجموعه بناهای دولتخانه عظیم صفوی است که در ضلع غربی میدان امام (ره) (نقش جهان) و در ضلع مقابل مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله بنا شده ‌است. این بنای رفیع دارای ۶ طبقه و ۴۸ متر ارتفاع بوده و دارای ۵۴ اتاق است. این بنای تاریخی در عصر صفوی به عنوان اقامتگاه سلاطنین صفوی و در عین حال به عنوان ورودی دولتخانه عظیم صفوی کاربرد داشت.

گردشگری اصفهان – مجله گردشگری سپاهان ( کوله )

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا