اخبارمعرفی آثار تاریخی

اولین هتل ایران «گراندهتل قزوین»

اولین هتل ایران دوباره اقامتگاه می‌شود

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی‌تاریخی از بهره‌برداری مجدد از اولین هتل ایران یعنی گراندهتل قزوین خبر داد. به‌گزارش خبرنگار ایلنا، «گراندهتل قزوین» اولین هتل به‌سبک اروپایی در ایران است که در سال‌های پایانی دوره قاجار ساخته ‌شده است و در بافت تاریخی شهر قزوین قرار دارد. این بنای تاریخی در سال‌های گذشته با مشکل برای مرمت روبه‌رو بوده و چندین‌بار نیز برای بهره‌برداری از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی‌تاریخی به مزایده گذاشته‌شده است؛ اما به‌دلیل نیاز به حجم گسترده‌ای از سرمایه‌گذاری مزایده و واگذاری این بنا محقق نشده است.

محمدرضا پوینده، مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی‌تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بابیان اینکه به‌زودی گراندهتل قزوین به یک سرمایه‌گذار  واگذار می‌شود، گفت: شرکت سمگا در مزایده این بنای تاریخی برنده‌ شده است. این شرکت که زیرمجموعه بانک گردشگری است، اکنون در مرحله دادن ضمانت‌نامه است تا پس‌ازآن طرح مرمتی بنا تهیه شود.

وی ادامه داد: این بهره‌بردار قرار است حدود دو سال این بنای تاریخی را مرمت و پس‌ازآن به‌مدت بیست سال از آن بهره‌برداری کند. کاربری آن نیز همچنان هتل خواهد بود و به‌عنوان یک هتل سنتی از آن بهره‌برداری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا