خانه / اخبار / افزایش قربانیان در جاده های اصفهان

افزایش قربانیان در جاده های اصفهان

با توجه به حجم ترددها و آمار تصادفات، در هشت ماهه سال گذشته آمار تلفات و فوتی‌های راه‌های استان ۳۹۶ نفر بود که در سال ۹۷ با ۱۸ درصد افزایش، تعداد فوتی‌ها به ۴۶۸ نفر رسیده است.

این گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان است وی در ادامه عنوان کرد: سه عامل راه، جاده و عامل انسانی در تصادفات مؤثر است و اگر بهترین جاده‌ها در کشور ساخته شود، اما نسبت به عامل انسانی توجهی نکنیم، نمی‌توان در کاهش تصادفات حرکت کرد.

خضری با تأکید بر اینکه برقراری امنیت راه‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: برای برقراری امنیت راه‌های استان مجهز به سیستم‌های IT و همچنین ۱۰۸ دوربین ثبت تخلف بوده و ۵۹ دوربین دیگر در حال نصب است.

وی با بیان تجهیز ۱۲۰ سامانه ترددشمار در راه‌های استان گفت: در سال گذشته، ۲۷۰ میلیون تردد در محورهای استان ثبت شد که این آمار در هشت ماهه نخست امسال ۲۰۰ میلیون تردد است.

وی تصریح کرد: نصب دوربین‌های WIM، دوربین‌های ثبت تخلفات، خط‌کشی و علائم، گارد ریل و نصب نیوجرسی در محورهای اصلی و فرعی استان از جمله اقدامات این اداره کل برای کاهش تصادفات جاده‌ای است، اما با آموزش رانندگان از خود شهرها می‌توان در راستای کاهش تصادفات فرهنگ‌سازی کرد. البته در این زمینه طرح مشترک با شهرداری اصفهان در قالب هوای پاک و کاهش تصادفات در حال اجراست و به این منظور جشنواره‌ای برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان به خصوص در عقب خودرو گفت: ۷۲ درصد سرنشینان عقب، کمربند ایمنی نمی‌بندند که متأسفانه بر اثر شدت تصادفات، بیشتر سرنشینان عقب ناوگان دچار حادثه و فوت می‌شوند.

وی با انتقاد از افزایش خودروهای تک‌سرنشین در استان گفت: ظرفیت یک دستگاه اتوبوس ۳۲ نفر است و با وجود اینکه اصفهان بهترین ناوگان کشور را دارد، میانگین ظرفیت اشغال صندلی در ناوگان عمومی ۱۳ نفر است و اتوبوس‌ها به‌صورت نیمه‌پر حرکت می‌کنند؛ درحالی‌که میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان هفت درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانه از ۲۲ آذر ماه اظهار کرد: استان اصفهان بیشترین طول راه‌های شریانی و فرعی را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در راهداری زمستانه امسال ۷۵۰ نفر نیروی راهدار و پشتیبان در طول راه‌های استان آماده‌باش هستند افزود: در راهداری زمستانه امسال ۵۵۰ دستگاه و ماشین‌آلات راهداری و ۱۰۰ اکیپ راهداری به صورت موقت و دائم در ۳۶ نقطه در طول راه‌های استان مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص وضعیت جابجایی بار و مسافر در راه‌های استان اظهار کرد: در طول هشت ماهه نخست امسال ۳۲ میلیون تن کالا و همچنین ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان جاده‌ای جابجا شده‌اند.

وی افزود: استان اصفهان در جابجایی کالا در رتبه نخست استان و در حوزه مسافر در رتبه سوم کشور قرار دارد و همچنین تعداد کامیون‌ها و اتوبوس‌های ناوگان مسافری ۴۰ هزار دستگاه است و ۵۹ هزار نفر در ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری فعال هستند.

خضری در خصوص مجتمع‌های بین‌راهی برای کاهش تصادفات گفت: به دلیل اینکه استان اصفهان در چهارراه مواصلاتی کشور قرار دارد، در حال حاضر ۴۵ مجتمع خدمات رفاهی در محورهای استان فعال هستند و ۴۷ مجتمع دیگر در حال ساخت است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

یلدا توکلی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

تماس‌های ۱۳۷ در ایام نوروز

۴۰ درصد تماس‌های ۱۳۷ در ایام نوروز از سوی گردشگران است

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در 5 روز ابتدایی سال ۱۴۰۳ …