معرفی نقاط گردشگری ایران

اقامتگاه بوم گردی آرتین

در تهران این پایتخت مدرن نیز می‌توان زندگی سنتی و قدیمی را تجربه کرد فقط کافی‌ است سری به روستاها و شهرهای اطراف آن بزنید.

در اطراف دماوند، اقامتگاه بوم‌گردی آرتین برای کسانی تاسیس شده که گاهی هوای زندگی ناب قدیمی‌ها به سرشان می‌زند. این اقامتگاه سنتی در واقع خانه باغی‌ است پر از درختان گیلاس، سیب و گلابی همراه با دیوارهای کاهگلی.

این اقامتگاه با مجوز از سازمان میراث فرهنگی، در روستایی خوش آب و هوا و تاریخی به نام سربندان در فاصله زمانی یک ساعتی تهران قرار دارد. بنای این اقامتگاه با نیم قرن قدمت از استحکام خوبی برخوردار است. تیرهای چوبی، سبک معماری و سرستون های آن حس نوستالژی خاصی می بخشد. ویوی بسیار زیبای آن باغ است. در پشت این اقامتگاه تپه ای تاریخی قرار دارد و همچنین روستای سربندان از جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی برخوردار است.

علاوه بر این، اقامتگاه آرتین با ایجاد برنامه های متنوع از جمله موسیقی سنتی و تورهای محلی و همنشینی با عشایر و … و از سوی دیگر با پذیرایی از مهمانان عزیز با غذاهای بومی با استفاده از محصولات ارگانیک سعی کرده است فضایی متفاوت و دلنشین برای علاقه مندان به بوم گردی به وجود آورد.

این اقامتگاه در فضایی بکر و سرسبز، دارای امکانات رفاهی کامل و کادری مجرب و فضایی صمیمانه و خانوادگی برای اقامت شبانه روزی آماده است. شما در این اقامتگاه در فضای ساده و بی آلایش روستایی، حس های نوستالژیک و خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد.

این اقامتگاه با طعم بی نظیر انواع غذاهای محلی و اصیل، موسیقی محلی، شب نشینی دور آتش و چای آتشی و انواع دمنوش، آماده پذیرایی روح نواز و خیال انگیز از شماست.

آدرس: روستای سربندان در جاده فیروزکوه ،۱۵ کیلومتر بعد از دو راهی دماوند، ابتدای خیابان شهدا

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا