اصفهان گردی

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان

اقامتگاه سنتی خان نشین از بناهای قدیمی اصفهان

هرچند در حال حاضر فصل کروناست و اکثر خانه های بومگردی تعطیل هستند اما ما برای بعد از دوره کرونا چند اقامتگاه بومگردی به شما معرفی می کنیم که مورد نظر داشته باشید.

اقامتگاه سنتی خان نشین از بناهای قدیمی اصفهان است که این روزها با تغییر کاربری به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای اقامت در این شهر تبدیل شده است. معماری متفاوت و ارتفاع بلند بنا نسبت به دیگر بناهای تاریخی از وجوه تمایز اقامتگاه سنتی خان نشین به حساب می‌آید.

اقامت در خان نشین

اقامت در اتاق‌ هایی با پنجره‌ های چوبی که به شیوه‌ های سنتی چیده‌ شده‌اند و حیاط دنج این بنا با حوض آب کوچکش، شما را به حال و هوا گذشته‌ها می‌برد. از معماری جذاب این بنا که بگذریم، اقامتگاه سنتی خان نشین از نظر دسترسی هم موقعیت مناسبی دارد؛ برای مثال آرامگاه نصیرالملک و ملک‌ شاه سلجوقی در دو قدمی این اقامتگاه قرار دارند؛ اگر در اقامتگاه سنتی خان نشین اقامت داشته باشید با چند دقیقه پیاده‌روی به این جاذبه‌ها می‌رسید.

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان
اقامتگاه بوم گردی خان نشین اصفهان

میدان نقش جهان هم فاصله چندانی با اقامتگاه سنتی خان نشین ندارد و با ماشین ۱۰ دقیقه‌ای به این میدان مهم اصفهان خواهید رسید. پرسنل باتجربه و امکانات رفاهی مناسب این اقامتگاه برایتان خاطره خوبی را از اقامت در اصفهان می‌سازند. این اقامتگاه یک خانه قدیمی است که بازسازی و زیباسازی شده است قرار دارد.

این اقامتگاه درواقع یک حیاط باصفا دارد؛ حیاطی که حوض آبی وسطش در نظر اول توجه بینندگان را جلب می‌کند. تصور کنید نشستن کنار این حوض آبی، در عصرهای تابستان که شدت گرما کم شده، چه قدر می‌تواند لذت‌بخش باشد.

معماری قدیمی این ساختمان، گچ‌بری‌ها، ستون‌ها، شیشه‌های رنگی و رنگ‌آمیزی‌های هنرمندانه، فضای سنتی دلبرانه‌ای به وجود آورده است. اتاق‌ های این اقامتگاه کامل فرش شده‌اند. تختخواب‌هایی راحت و تمیز هم در این اتاق‌ها برای مهمانان آماده شده است. علاوه بر تختخواب، مبلمان، یخچال و تلویزیون هم در اتاق های اقامتگاه خان نشین وجود دارد.

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان
اقامتگاه بوم گردی خان نشین اصفهان

مجله گردشگری سپاهان (کوله)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا