معرفی نقاط گردشگری جهان

بازار شناور پاتایا نمای تمام عیار تایلند

در میان جاذبه های گردشگری پاتایا قطعا بازار شناور پاتایا حرف اول را می زند. این بازار نه تنها مرکز خریدی برای گشت و گذار است، بلکه تفریحی آبی و قایقرانی نیز دارد. چرا که می توانید با قایق های کوچک به قسمت های مختلف بازار بروید. هر چند که امکان پیاده روی بر روی راهروها و اسکله های چوبی آن را هم دارید. بازار شناور پاتایا بزرگترین بازار شناور در جهان است و اجراها و نمایش های روزانه به همراه چندین نمایشگاه فرهنگی را از چهار منطقه مختلف کشور مانند رقص های کلاسیک تایلندی، رژه روندگان هنر رزمی و همچنین بوکس آبی (water boxing) ارائه می دهد. این نمایش ها بر روی پلی که بر روی یک کانال آبی کشیده شده است، اجرا می شود. این مرکز خرید تنها حکم بازار را ندارد بلکه در آن تفریحات و سرگرمی های بسیاری را می توانید پیدا کنید. ما تمام جاذبه ها و امکانات بازار شناور پاتایا را معرفی و برایتان از خصوصیات منحصر به فرد بزرگترین بازار شناور جهان می گوییم.

چگونه به بازار شناور پاتایا دسترسی پیدا کنید

اگر ماشین کرایه ای و شخصی ندارید، بهترین شیوه برای رسیدن به بازار شناور پاتایا و ورودی آن، اتوبوس های سفید بات به نام سنگتائو (songthaew) است. برای رسیدن به این اتوبوس ها به سمت جنوب بزرگراه سوخومویت (Sukhumvit highway) بروید. این شیوه ارزان ترین راه برای رسیدن به بازار است. از جنوب پاتایا و برای سفر ۵٫۳ کیلومتری تقریبا ۱۰ تا ۲۰ بات برای هر نفر باید هزینه کنید. همچنین یکی از آسان ترین راه ها برای رسیدن به این مکان، استفاده از تاکسی های معروف تایلند به نام گربتاکسی (GrabTaxi) است. همچنین اگر از منتظر ماندن برای زدن مسافر اتوبوس های رنگ آبی بات خسته نمی شوید، می توانید با این اتوبوس ها نیز خود را به این بازار برسانید.

  • ساعات بازدید: بازار شناور پاتایا از ساعت ۹ صبح تا ۸ بعد از ظهر و از روزهای دوشنبه تا یکشنبه هر هفته باز است. هر چند مغازه ها از ساعت ۹ صبح در این روزها، باز هستند و ساعت ۷ شب می بندند.
  • هزینه بلیط ورودی بازار شناور پاتایا ۲۰۰ بات است که قبل از ورود باید بپردازید.
  • آدرس و اطلاعات تماس: بازار شناور پاتایا، ۴۵۱/۳۰۴ مو ۱۲، جاده سوخومویت پاتایا
چگونه بلیط ورودی ارزان برای بازار شناور پاتایا خریداری کنید؟

اگر صبح زود و در اوایل روز اقدام به خرید بلیط های ورودی بازار شناور پاتایا کنید، تخفیف های خوبی خواهید گرفت. اگر از طریق سایت هایی که این بلیط های ورودی را می فروسند، بلیط خود را می خرید، می توانید بلیط های ترکیبی انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید تنها هزینه ورودی به بازار شناور را پرداخت کنید یا اینکه بلیط ترکیبی هزینه ورودی به علاوه تفریحاتی همانند زیپ لاین در بازار، قایق سواری و تماشای نمایش های اجرا شده در بازار را بخرید. اگر به دنبال تخفیف های بیشتر و بزرگتری هستید به شما پیشنهاد می کنیم که کل تور بازار شناور پاتایا را خریداری کنید. در این صورت نه تنها همان موقع تخفیف می گیرید بلکه برای دومین خرید خود یا معرفی دوستانتان هم تخفیف خواهید گرفت.

بازار شناور پاتایا چگونه جاذبه ای است؟

بازار شناور پاتایا بیان می کند که بزرگترین بازار شناور در جهان است. این بازار، در سال ۲۰۰۸ برای استفاده عموم باز افتتاح شد و به سرعت محبوبیت خود را در میان جاذبه های پاتایا پیدا کرد. هم اکنون این بازار، تبدیل به یکی از شلوغ ترین جاذبه های پاتایا شده است.

بازار شناور پاتایا، توسط یک تاجر محلی به نام Warida Sae-eung ساخته شده است. مجموع مساحتی که این بازار را پوشش می دهد، ۱۰۰،۰۰۰ متر مربع بوده و دارای چهار منطقه اصلی است. هر یک از چهار قسمت های اصلی بازار نشان دهنده معماری و فرهنگ تایلند در چهار ناحیه شمال، شمال شرقی، مرکزی و جنوب تایلند است. در ننتیجه خود تبدیل به موزه ای از فرهنگ تایلندی شده است.

برنامه و ساعات نمایش های بازار
  • نمایش درام های شناور با دم هایی طولانی: ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ بعدازظهر
  • اجرای موسیقی معاصر تایلندی: ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲:۰۰ بعدازظهر، ۱۲:۳۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر، ۶:۳۰ تا ۷:۰۰ بعد از ظهر
  • سی بوکس (بوکسی که بر روی صفحات شناور بر روی آب اجرا می شود): ۱:۱۵ صبح – ۱:۴۵ بعد از ظهر، ۳:۱۵ صبح ۳:۴۵ بعد از ظهر، ۵: ۰۰-۵: ۳۰ بعد از ظهر
  • بوکس قدیمی تک-چک (Tap-Chak): ۲:۰۰ pm-2:30pm
  • نمایش شناور گروه موسیقی تایلندی: از ساعت ۲:۳۰  تا ۳۰:۳۰، ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۴:۴۵ و ۵:۱۵  بعد از ظهر تا ۵:۴۵ بعد از ظهر
  • مسابقات پاروزنی درون بشکه: ساعت ۶ تا ۶:۱۵ بعد از ظهر
در بازار شناور پاتایا چه خبر است؟

علاوه بر معماری سنتی تایلندی با چوب های ساحلی، طعم و مزه فرهنگ تایلندی به همراه جذابیت های آن، همان چیزی است که بازار شناور پاتایا نشان دهنده می دهد. هر چند که نباید فراموش کنیم به هر حال وارد بازار شده ایم. اینجا مغازه های بسیاری را خواهید دید که اجناس و کالاهای تایلندی می فروشند. از اسباب بازی های چوبی سنتی تایلندی گرفته تا ساعت های دیواری در مغازه های کوچک و بوتیک همه را در اینجا پیدا خواهید کرد.

مواد غذایی تایلندی، میوه ها و سبزیجات را می توان در فروشگاه های غذا، رستوران ها و کافه ها خرید. حتی فروشندگان محلی مواد غذایی را خواهید دید که بر روی قایق های خود شناور هستند و در کنار یکدیگر به فروش میوه و محصولات چوبی سنتی تایلندی می پردازند.

نمایش های تایلندی را در بسیاری از جاذبه های گردشگری پاتایا خواهید دید. در نتیجه در بازار شناور پاتایا می توانید یک یا دو نمایش در هنگام پرسه زدن و گشت و گذار در آن ببینید. نمایش هایی همانند کونگ فو، سی بوکس و رقص سنتی تایلندی را در اینجا برگزار می شوند. شما می توانید با قایق در اطراف آبراه ها و کانال های بازار سفر کنید. در اینجا انواع قایق های پدالی برای کرایه هست که جدای از توپ ها شناور بر روی آب قابل استفاده هستند. اگر چندین نفر هستید، می توانید با توپ های شناوری با نام زوربس””Zorbs  یک مسابقه هیجان انگیز ترتیب دهید.

همچنین یک ماجراجویی به نام پرواز در آسمان و زیپ لاینی به طول ۱۳۰ متر و ارتفاعی به اندازه ۱۵ متر بالای آب ها و دریاچه های این بازار وجود دارد که می تواند سریع ترین جاذبه در سفر به پاتایا باشد.

امکانات و خدمات بازار

قایقرانی و پارو زدنی در میان کانال های آبی به طول ۱۰۰ هزار متر مربع و عبور از میان ۱۱۴ مغازه و فروشندگان قایقی مهم ترین جاذبه تفریحی این بازار است.

در هر یک از چهار منطقه این بازار می توانید رستوران هایی که غذاهای محلی همان نواحی و مغازه هایی که سوغاتی ها و صنایع دستی مخصوص به آن مناطق را می فروشند، ببینید. بنابراین به عنوان مثال برای تجربه غذاهای چیانگ مای حتما لازم ندارید که به چیانگ مای در شمال تایلند سفر کنید، بلکه می توانید در بخش شمالی بازار به یک رستوران شناور با غذاهای محلی شمال تایلند بروید.

اگر به دنبال خرید لباس های سنتی تایلندی هستید، در بازار شناور پاتایا بهترین نمونه های آن را می توانید خریداری کنید.

از بهترین غذاهای تایلندی و خوراکی های خوشمزه که توسط محلی ها تهیه و طبخ می شوند، سفارش دهید. یکی از بهترین رستوران های آن، باربیکیوی کروکودیل نام دارد.

تمام نمایش ها را در زمان بعد از ظهر و هر روز در اینجا و بر بالای پل های چوبی یا در قسمت ورودی بازار مشاهده خواهید کرد.

اجناسی که در این بازار می توانید بخرید

هر چند که در مطالب بالا به طور کلی راجع به اجناس فروخته شده در این بازار صحبت کردیم اما بهتر است که وارد جزئیات بشویم. در اینجا اسباب بازی های چوبی، صنایع دستی و تزئینی چوبی، لوازم آشپزخانه و البته لوازم آرایشی نقره ای، انواع پارچه های دست باف یا سنتی تایلندی و انواع لباس ها در بوتیک های مختلف آن، قایق ها و فروشگاه های میوه و سبزیجات تازه محلی (بسیاری از قایق ها در کنار یکدیگر و در یک قسمت از کانال ها می ایستند و شما از روی تراس های چوبی می توانید سفارشتان را به آن ها بدهید.)، تنقلات تایلندی و انواع غذاهای تازه محلی قابل خریداری هستند. اگر به دنبال خوردن غذاهای تازه و تجربه طعم های جدید هستید، به شما ساتای کروکودیل را پیشنهاد می دهیم که می توانید در رستوران های بازار شناور پاتایا سفارش دهید.

اگر علاقه مند بودید می توانید بر روی قایق بزرگ توریستی و گردشگری آن سوار شوید و با احساس امنیت بیشتری در اطراف بگردید اما اگر به دنبال هیجان و دلهره هستید، قایق های دوطرفه و کوچک را امتحان کنید. حتی مغازه فروش وسایل موسیقی تایلندی پر از جذابیت های مختلف است و شما را باز سازهای مختلف تایلندی آشنا می کند. برای استراحت و یافتن کمی آرامش یا دور کردن خستگی از تنتان می توانید به قایق استراحت و آرامش بازار شناور پاتایا بروید و بر روی تخت های آن استراحت کنید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

مهلا نهاردانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا