اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

بازگشایی باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان از فردا باز می شود

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از فردا یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹  مجموعه باغ پرندگان میزبان گردشگران و بازدید کنندگان خواهد بود.

سیدرسول هاشمیان ادامه داد: تأمین اقلام بهداشتی ویژه کارکنان و مسئولان، برخورد با موارد مشکوک به بیماری، حفاظت فردی و فاصله‌گذاری در کارکنان و حفاظت فردی گردشگران از جمله مواردی است که در پروتکل‌های بهداشتی باغ پرندگان مد نظر گرفته شده است.استفاده اجباری از ماسک و دستکش برای بازدید کنندگان در باغ پرندگان امری لازم است و باید جدی گرفته شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به الزام رعایت همه مسائل بهداشتی در مراکز گردشگری ناژوان، افزود: با عنایت به لزوم حفظ سلامت شهروندان از ورود افرادی که مشکوک به بیماری هستند و علائم ابتلا به بیماری دارند به باغ پرندگان جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر اصفهان یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور در تابستان بشمار می‌رود انتظار می‌رود که شهروندان بیش از پیش مسائل و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

باغ پرندگان اصفهان در دههٔ هفتاد خورشیدی ساخته شد و اکنون زیر نظر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان اداره می‌شود. مساحت باغ پرندگان ۱۷۰۰۰ متر مربع است و با سیم توری که بر روی ۱۱ ستون فلزی حداکثر به بلندی ۲۲ متر قرار دارد، محصور شده‌است. در این باغ بیش از ۵۰۰۰ پرنده از گونه‌های مختلف وجود دارد. این پرندگان از ایران و دیگر کشورهای جهان مانند استرالیا، اندونزی، چین و تانزانیا گردآوری شده‌اند.

باغ پرندگان از فردا باز می شود

برکه ها : ۴ برکه کوچک و بزرگ در باغ پرندگان وجود دارد که محل زندگی پرندگان آبچر مانند انواع اردک ها، قوها، غازها و … می باشد. برکه بزرگی در قسمت مرکزی باغ قرار گرفته است بطوریکه تعداد زیادی از این پرندگان آبچر را در بر می گیرد.

صخره : صخره باغ که در ضلع شرقی قرار گرفته محیط زیستی مناسب جهت پرندگان کوهستانی و بیابانی است. پرندگانی چون کبکها بیشتر در این محیط دیده می شوند

قفسهای شیشه ای : از آنجا که اصفهان دارای شرایط اقلیمی خاص خود می باشد، این قفسها با دارا بودن امکانات ویژه ای چون دستگاه تهویه، شوفاژ و کولر محیط مناسبی را برای پرندگانی که در محیط زیست طبیعی آنها شرایط خاص آب و هوایی حاکم است، فراهم می کند.

قفسهای آهنی : این قفسها به دلیل نوع تغذیه پرندگان شکاری ساخته شده است. زیرا اینها در صورت آزاد بودن در محیط از سایر پرندگان و جوجه آنها استفاده می کنند. همچنین سعی شده است محیط زیست طبیعی آنها که مناطق صخره ای کوهستانی است در قفسهای مربوط هستند.

فضای سبز جنگلی : این فضا که از جمله مناطق زیست پرندگان جنگلی است در سرتاسر محیط باغ ایجاد شده و پرندگان به صورت آزاد در این فضا پرواز می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا