خانه / معرفی نقاط گردشگری ایران / بازیما؛ اولین پارک موضوعی ایران

بازیما؛ اولین پارک موضوعی ایران

امروز می خواهیم تا یکی از پارک های بسیار جالب را در ایران به شما معرفی نماییم، پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد که به عنوان اولین پارک موضوعی در ایران نیز شناخته می شود. این پارک، کاملا پارکی است علمی و البته تخیلی که نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز اسباب حضور در محیطی علمی و رویاگونه را فراهم آورده است. نمی شود به قطعیت گفت که این پارک تنها مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان است زیرا آن قدر پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد زیبا و جالب هم طراحی و هم ساخته شده است که برای بزرگسالان نیز محیطی جذاب و دیدنی به حساب می آید. امروز با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، از ۰ تا ۱۰۰ پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد را بررسی کرده و بشناسیم.

همانطور که در مقدمه ی این مطلب گفتیم، امروز می خواهیم به اولین پارک موضوعی ایران یعنی پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد بپردازیم. این پارک با موضوع علمی و زیستی که به بدن انسان می پردازد، در زمره ی یکی از جالب ترین و دیدنی ترین پارک های ایران قرار گرفته است و از این رو باید پارک علمی پروفسور بازیما را قاطعانه به عنوان اولین و منحصر به فرد ترین پارک موضوعی در ایران معرفی نماییم.

این پارک موضوعی در مساحتی حدود ۲۴۰۰ متر و در طبقه ی چهارم مجتمع وصال واقع در منطقه ی گردشگری سپاد در مشهد مقدس واقع شده است.

در پارک علمی پروفسور بازیما سوار بر ماشین زمان می شوید و تا به ابتدایی ترین خلقت جهان رفته و سفری پرهیجان را از آغاز آفرینش تا به امروز تجربه نمایید. در این پارک با سوار شدن بر زیر دریایی اکتشافی، به دنیای عجیب جانوران زیر دریا هم خواهید رفت البته، شما در پارک بازیما می توانید به خیلی جاها سفر کنید و بدن انسان و یا زیر دریا و یا خیلی مناطق علمی دیگر را به صورت بازسازی شده، سفر کنید و ببینید و در آن به یک گردش علمی بروید.

پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد برای اولین بار در کشور و همچنین به عنوان سومین پارک موضوعی با این حال و هوا در دنیا پس از کورپوس هلند و کشور سنگاپور می باشد. در پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد به همراه کاراکتر پزشک پروفسوری به نام بازیما همراه می شویم.

در عبور از این پارک، با عبور از داخل دهان یک انسان غول پیکر شروع شده و سفر در درون اندام‌ های بدن انسان آغاز شده و به کشف اسرار بدن انسان و ناشناخته های آن خواهیم پرداخت. در پارک پروفسور بازیما، از آخرین تکنولوژی‌ ها و تکنیک‌ های تفریحی و کشف استعداد، افزایش و هدایت هوش هیجانی در کودکان و یا شاید حتی انسان ها استفاده شده و سعی بر آن شده است تا بازدیدکنندگان در حین تفریح و سرگرمی که در این پارک خواهند داشت، مطالب علمی و آموزنده ‌ای را نیز فرا خواهند گرفت و علاوه بر گشت و گذار با حال و هوای خاص، خاظره ای خوش و متفاوت را در این پار ک تجربه خواهید کرد.

اما بیایید تا از شیوه ی طراحی محیطی این پارک می گذریم و اگر موافق باشید، به بازی هایی که در این پارک می توان انجام داد، می پردازیم. بازی ‌های پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد نیز در نوع خود منحصر به فرد و بی مانند است و این بی مانندی به حدی است که حتی می توان در در محیط سیمیلاتور این پارک، شرایط همچون پرواز یک خلبان پروازی را بر روی شهر مشهد را تجربه کرده و هیجانی همچون هیجان پرواز را تجربه نمایید.

بعد از یک پرواز شبیه سازی شده؛ شما می توانید با استفاده از ژیروسکوپ های فضایی، تست‌ های مقدماتی فضا نوردی و شبه بی وزنی را تجربه نمود.

با مریخ نورد بازیما به کاوشگری در سطح مریخ رفته و پرداخته می شود و در آسمان نمای خورشیدی پلانتاریوم و فضای لایتناهی آسمان ‌ها را به هرماه دوستان خود تماشا بنماییم. اگر خواستید می توانید به بخش آکادمی زیست شناسی این پارک بروید و همانند یک پزشک به تشریح بدن انسان از نوع پلاستیکی و مصنوعی البته و یا یک قورباغه بپردازید و در نهایت هم، مانند یک پرستار از تزریق گرفته تا احیای قلبی یک بیمار شبیه سازی شده را به صورت عملی انجام دهید.

اگر هم که این بازی ها را انجام دادید و خواستید به سراغ فعالیت دیگر بروید، مخصوصا اگر نوجوان همراهی با خود دارید که دختر هم هست، می توانید به اتاق ربان صورتی بروید و در یک فضای کاملا خصوصی، از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمامی سوالات مربوط به دوران بلوغ هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی و در کل هر سوالی نسبت به جنس مونث را بپرسید و درباره ی آن ها اطلاعات کسب نمایید.

به صورت کلی شما در این پارک می توانید تا از موضوعات در زمینه ستاره‌شناسی، زیست‌شناسی یا نجوم، معلوماتی کسب نمایید.

شما از ابتدای ورودتان به پارک، به کمک یک ساعت بسیار بزرگ و غول ‌آسا، به لحظات اولیه ی پیدایش جهان سفر می کنید و به صورت عینی و از نزدیک خواهید دید که جهان هستی ما که در آن قرار داریم، واقعا چگونه به وجود آمده است و چه روندهای زمین ‌شناسی در قاره ‌ها و محیط زیست آنان به وجود آمده است که در حال حاضر، همچین جهان منظمی را به وجود ‏آورده است‎‎ گام بعدی ما در این پارک این است که وارد لایه های ریزتر حیات و وجود انسان ها شویم.

در واقع شما با حضور در یک پارک آن هم پارک علمی پروفسوز بازیما در مشهد، از پیدایش موجودات تک ‌سلولی تا موجوداتی با ‏ساختار پیچیده که حتی از سیطره ی دانسته ها و علم ما نیز خارح هستند، آشنا شویم و به نوعی روند تکامل آن ها را مورد بررسی قرار دهیم‎.‎ بیایید تا به اندام های انسان غول پیکری که در این پارک قرار گرفته است، برویم.

شما می توانید به مانند یک دستگاه آندوسکوپ وارد بدن انسان شوید و تک تک اعضای بدن آن را از میحیطی بازسازی شده و از داخل مورد ‏بررسی قرار دهید!

خاطرتان هست که در بالاتر گفتیم که این پارک پس از دو پارک که در هلند و سنگاپور هستند، سومین پارک موضوعی با این حال و هوا است؟ در واقع منظور ما این بود که این پارک، سومین پارکی است در دنیا که امکان سفر و حضور به داخل بدن انسان ها را می دهد. قسمت ژوراسیک پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد این امکان را به وجود آورده است که از نزدیک با دایناسورها و موجودات هم دوره ی آن ها آشنا می شوید.

در این قسمت شما با حضور در میدان مرکزی، اسکلت یک ‏دایناسور از پیش ساخته شده را ملاقات خواهید کرد که برایتان بسیار جالب توجه به نظر خواهد آمد و حضور در آن بسیار هیجان انگیز خواهد بود. یکی دیگر از بخش های این پارک که به انتخاب بازدیدکنندگانش بسیار جالب و دیدنی به نظر می آید، قسمت معماری این پارک است.

با حضور در این قسمت، شما می توانید با ساخت یک خانه ی کوچک و حتی ‏ضد زلزله آن هم با لگو، مهارت های معماری و سازه ی خود را امتحان کنید و حتی بالا نیز ببرید. در این قسمت پارک توصیه می کنیم که سازه ی کوچک مصنوعی خود را بسازید و سپس آن را به کمک دستگاه ‏شبیه ‌ساز زلزله ای که در پارک برای شما تعبیه شده است، مورد یک آزمایش بسیار بسیار جدی قرار دهید.

بیایید برای ادامه ی گردش از زمین دل بکنیم و به دنیای زیر آب برویم. بالاتر نیز اشاره کردیم که قسمتی از ماجراجویی ما در این پارک در زیر آب ها پیگیری می شود. بیایید قبول کنیم که همه ی ما از دوران کودکی می ‌دانستیم که نهنگ‌ ها، موجودات بسیار بزرگی ‏هستند که در آب زندگی می کنند اما شاید هیچ یک از ما فکر این که حتی بخواهیم برخورد نزدیک با این موجودات را داشته باشیم را در ذهن نداشتیم.

در پارک علمی برخورد نزدیک با این موجودات را نداشته باشیم. در پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد ‏شما نه تنها می توانید موجودات زیرآبی را در ابعاد واقعی آن ها را ببنید بلکه می توانید تا به صورت مشهود اسکلت واقعی یک نهنگ هم که در این پارک قرار گرفته شده است را از نزدیک ببینید. در پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد در برخی از قسمت ها می توانید خدمات روانی خوبی را برای نوجوانان خود دریافت نمایید.

به هر حال شما با مراجعه به وب سایت این مجموعه می‌ توانید به صورت آنلاین بلیط را خریداری نمایید تا بتوانید برای بازدید از این پارک برنامه ریزی کنید.

توجه نمایید که به خصوص اگر اهل مشهد نباشید این کار خیلی برای صرفه جویی در وقت شما، بهینه است. در پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد شما می توانید همچنین از دوره‌ های آموزشی که برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌ شود نیز استفاده کنید زیرا در این جلسات، مطالب علمی را از طریق بازی و سرگرمی به دلبندان شما می آموزند. این پارک هر روز هفته از ساعت ۹ صبح الی ۲۲ شب باز است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

شیما پاژخ

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

جزیزه قشم ایران

برای دیدن قشم

در یادداشت زیر مختصاتی از جاهای دیدنی قشم را از طرف گردشگری سپاهان پیشنهاد می‌دهیم …