اخبار

باغ جهانی دولت آباد پایلوت گردشگری الکترونیک می شود

مسئول کمیته گردشگری الکترونیک در استان یزد به وجود ظرفیت‌ ها و استعدادهای قابل توجه در این استان اشاره کرده و گفت: شناسایی توانایی ها و پتانسیل‌ های مربوط به گردشگری و فناوری اطلاعات اولویت اجرایی کمیته گردشگری الکترونیک استان یزد است. بر اساس گزارش ایسنا احمد فاضلی ‌هامانه به اهمیت فعالیت های کمیته در زمینه پایلوت گردشگری الکترونیک در شهر میراث جهانی یزد اشاره کرده و اظهار کرد: این کمیته برای اولین بار با دعوت از گروه ‌ها و استارتاپ‌ های فعال در سطح کشور جهت حضور و فعالیت در استان یزد و علاوه بر این حمایت از استارتاپ ‌های یزدی به منظور گسترش حوزه این فعالیت ها از جمله برنامه‌ های در دستور کار کمیته به دنبال اجرای برنامه پایلوت گردشگری الکترونیک در باغ جهانی دولت آبادی می باشد. با گردشگری سپاهان (کوله) همراه شوید تا در مورد این خبر بیشتر بخوانیم.

وی با بیان این که تحت پوشش قرار دادن شرکت ‌‎های دانش ‌بنیان فعال در زمینه عکس ‌های پانوراما یا ۳۶۰ درجه، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و همچنین استارتاپ‌ های فعال در زمینه گردشگری از دیگر فعالیت‌ های این کمیته در استان یزد خواهد بود‌ افزود:‌ با توجه به روند گسترده جهانی، تمامی بخش ‌های مرتبط در زمینه گردشگری در صورتی که به سمت تعامل با فناوری حرکت نکنند، در آینده ای نزدیک قادر نخواهند بود تا نقش پررنگ و مؤثر خود را در این عرصه ایفا نمایند. مسئول کمیته پایلوت گردشگری الکترونیک در استان یزد در ادامه با اشاره به گستردگی روز افزون استفاده از فناوری و همچنین وقوع انقلاب اطلاعاتی در مقیاس جهانی اضافه کرد:‌ راه‌ اندازی کمیته‌ های موضوعی گردشگری نظیر کمیته گردشگری الکترونیک به عنوان بازوی اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایفای نقش می ‌کند.

فاضلی تصریح کرد: باغ جهانی دولت ‌آباد به عنوان پایلوت گردشگری الکترونیک و اجرای این طرح در دستور کار میراث فرهنگی استان یزد  قرار گرفته است. این مسئول با بیان این که حمایت اداره کل میراث فرهنگی و همکاری پایگاه میراث جهانی باغ دولت ‌آباد باعث زمینه ‌سازی برای اجرای خدمات پایلوت گردشگری الکترونیک برای این مجموعه تاریخی شده است. او همچنین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی وب ‌سایت، طراحی اپلیکیشن گردشگری، راهنمای تور صوتی، تصویربرداری ۳۶۰ درجه و استفاده از فناوری واقعیت افزوده از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای پایلوت گردشگری الکترونیک در باغ جهانی دولت آباد است. او با تاکید بر این ‌که گسترش گردشگری الکترونیک هیچ آسیبی به مشاغل موجود وارد نخواهد کرد اضافه کرد: ما در این کمیته با این شعار که گردشگری الکترونیک هیچ شغلی را حذف نکرده و به دنبال ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر با قیمت مناسب ‌تر به بازدیدکنندگان شهر میراث جهانی یزد هستیم.

مسئول کمیته گردشگری الکترونیک استان یزد فراهم شدن زیرساخت ‌های تحول در این مسیر را موضوعی بین بخشی دانسته و بیان کرد: برای تحقق اهداف پایلوت گردشگری الکترونیک ضرورت همکاری تمام بخش ‌های مرتبط با این حوزه وجود دارد که در حال آموزش و آگاهی ‌رسانی در این زمینه هستیم تا همراهی سایر دستگاه ‌های دولتی و خصوصی را جذب کنیم. لازم به ذکر است کمیته گردشگری الکترونیک استان یزد در مهرماه ۱۳۹۶ همزمان با روز جهانی گردشگری که با شعار گردشگری و تحول دیجیتال برگزار گردید، با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری اداره کل اطلاعات و فناوری ارتباطات، مرکز خلاقیت شهرداری یزد و کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد آغاز به کار کرد.

پویان آقاسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا