معرفی نقاط گردشگری ایران

با بهترین مکان‌ها برای انجام تفریحات آبی در ایران آشنا شوید؟

تفریحات آبی جزو جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات شهرهای ساحلی و جزایر است.

همه‌ی ‌افرادی که عاشق هیجان آمیخته با ترس هستند، به تفریحات آبی نیز علاقه‌ی زیادی دارند؛ چرا که با انجام این تفریحات شادی و نشاط وصف‌ناپذیری در انسان ایجاد می‌شود. در سال‌های اخیر این تفریحات در کشورمان هم رشد بسیار قابل‌توجهی داشته است.

در ادامه شما را با بهترین مقاصد برای انجام این تفریحات در ایران آشنا می‌کنیم.

کیش

سواحل مرجانی کیش با آبی شفاف و همچنین حیات غنی ‌دریایی، یکی از بهترین مقاصد برای انجام تفریحات دریایی محسوب می‌شود. از میان این تفریحات می‌توان به غواصی تفریحی، غواصی با اسکوتر، جت‌ اسکی، فلای بورد، شاتل و بنانا، اسکی روی آب، ماهی‌گیری ثابت و ماهی‌گیری ترولینگ (ماهی‌گیری کششی برای شکار ماهی‌های شکاری)، قایق‌سواری با قایق‌های موتوری تک موتوره و دو موتوره، قایق‌های پدالی، پارویی و بادبانی، گشت با قایق کف شیشه‌ای و کشتی‌های تفریحی اشاره کرد.

بادی مارینا کیش یکی دیگر از تفریحات آبی جذاب دنیا محسوب می‌شود که در ایران تنها می‌توانید آن را در ساحل هتل مارینای کیش تجربه کنید. این پارک آبی شناور روی آب از بخش‌های مختلف بادی تشکیل شده است و می‌توانید در آن هم‌زمان از سر خوردن روی سرسره‌ها یا بالا و پایین پریدن روی تیوب‌های بزرگ و تماشای ماهی‌های در‌حال شنا در آبی بیکران خلیج فارس لذت ببرید.

پارک آبی اوکشن کیش یکی دیگر از تفریحات فوق‌العاده جذاب کیش است که تجربه‌ی آن را به هیچ وجه نباید از دست دهید. این پارک آبی روباز دارای تفریحات و امکانات بسیار جذابی ازجمله ۱۳ راید، ۴ استخر، یک اسپا، دو رستوران، چهار نوشیدنی فروشی و دو منطقه‌ی خرید است. این پارک آبی در جاده‌ی جهان واقع شده است و می‌توانید از سرویس رایگان رفت و برگشت آن نیز استفاده کنید.

قشم

ساحل پارک زیتون نیز مکان خوبی برای غواصی محسوب می‌شود. با غواصی در ساحل پارک زیتون می‌توانید دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را با قرار گرفتن در دل آن تجربه کنید. آموزش غواصی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن می‌‌توانید در عمق چهار تا پنج متری غواصی کنید و از مناظر اطراف خود لذت ببرید. در ضمن می‌توانید علاوه بر غواصی، تفریحات دیگری نظیر قایق‌سواری، جت اسکی، شاتل و بانانا را نیز در این مرکز تفریحی تجربه کنید. در ضمن می‌توانید غواصی را در جزیره لارک یا جزیره هرمز نیز تجربه کنید.

جزایر ناز نیز مکانی جذاب، زیبا و منحصر‌به‌فرد برای تجربه‌ی تفریحات آبی در جزیره‌ی قشم است. در ساحل نزدیک به این جزایر می‌توانید علاوه بر لذت بردن از ساحل و صدف‌های زیبای آن از تفریحات دیگری همچون پرواز با پاراموتور و چتر باراسل و جت اسکی هم لذت ببرید.

چابهار

به جرات می‌توان گفت خلیج چابهار یکی از بهترین مکان‌های ایران برای غواصی است و در آب زلال این خلیج می‌توانید به خوبی طبیعت منحصر‌به‌فرد دنیای زیر آب را تماشا کنید. علاوه بر این غواصی به بهتر شدن عملکرد سیستم گردش خون در بدن کمک می کند و بهترین تفریح برای افراد ماجراجو محسوب می‌شود. کلوب غواصی چابهار از امکانات بسیار بالایی برخوردار بوده و نظیر آن در کشور وجود ندارد. گردشگران در این کلوب می‌توانند با امنیت کامل و تحت‌نظر مربیان مجرب از غواصی لذت ببرند.

فرآیند آموزش و غواصی ۳ ساعت طول می‌کشد و مدت زمان غواصی که در عمق چهار متری انجام می‌شود، ۲۰ دقیقه است. در ضمن می‌توانید در این کلوب، علاوه بر غواصی از سایر تفریحات دریایی مانند شاتل و بنانا، قایق تفریحی عادی و VIP، اسکی روی آب، موج‌سواری و عکاسی زیر آب نیز استفاده کنید.

مشهد

با وجود اینکه مشهد بیشتر مقصد زیارتی محسوب می‌شود؛ اما بهترین پارک‌های آبی کشور از جمله پارک ساحلی آفتاب مشهد، سرزمین‌های موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان و پارک آبی ایرانیان را در خود جای داده است. در ادامه به‌معرفی مختصر این پارک‌ها می‌پردازیم.

پارک ساحلی آفتاب مشهد، بزرگترین پارک آبی طبقاتی جهان است. این پارک که دارای دو بخش اختصاصی مختص آقایان و بانوان است، از  ساعت ۸ الی ۲۳ پذیرای آقایان و از ساعت ۱۰ الی ۲۳ مختص بانوان است.

سرزمین موج‌های آبی یکی دیگر از پارک‌های آبی مشهد است. این مجموعه آبی روزهای فرد و روز جمعه مختص آقایان و روزهای زوج مختص بانوان است. ساعات کاری این مجموعه در تابستان از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۴ و سایر فصول از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ به صورت یکسره است.

سرزمین موج‌های خروشان، بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده جهان، جدیدترین پارک آبی مشهد  است.

سرزمین ایرانیان یکی دیگر از پارک‌های آبی این شهر است.

رامسر

پارک آبی رامسر یکی از پارک‌های آبی بزرگ و مجهز در شمال کشور است. در این پارک آبی می‌توانید از تفریحاتی همچون جت اسکی، قایق‌های موتوری، شاتل، بنانا و باراسل لذت ببرید. درضمن در این پارک آبی امکاناتی نظیر رستوران، کافی‌شاپ و فضای سبز وسیع نیز فراهم شده است.

بندر انزلی

مرکز تفریحات دریایی بندرانزلی نیز مکانی مناسب برای لذت بردن از تفریحات دریایی محسوب می‌شود. از امکانات این مرکز تفریحی می‌توان به کافی‌شاپ، سالن ماساژ، سایه‌بان چتری با پوشش‌های کاهی، صندلی‌های آفتابگیر، رختکن‌های دارای کمد مجهز به قفل هوشمند، فضای سبز زیبا، زمین والیبال، فوتبال دستی و… اشاره کرد. در ضمن در این مکان نیروهای نجات‌ غریق، هلال احمر، اورژانس، پلیس و… جهت افزایش رفاه حال مسافران مستقر شده‌اند.

تهران

اگر می‌خواهید تفریح در لوکس‌ترین و بهترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه را تجربه کنید، پارک آبی اوپارک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارک آبی دارای ۱۲ سرسره، یک استخر موج، یک جکوزی، رستوران، کافی‌شاپ، آب میوه و بستنی‌فروشی، فود کورت، مرکز کمک‌های اولیه، محل خروج اضطراری و محل مختص کودکان است. درضمن درآن به حفظ بهداشت آب و شفافیت آن در سطحی بالاتر از استانداردهای جهانی نیز اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.

دهکده‌ی آبی پارس یکی دیگر از پارک‌های آبی تهران است که بازدیدکنندگان آن می‌توانند از امکاناتی همچون  سرسرهای مهیج مخصوص کودکان و بزرگسالان، رودخانه‌ وحشی، دریاچه‌ی مواج، استخر، سونا، جکوزی، رستوران، کافی‌شاپ، آبمیوه‌فروشی و مرکز خزید در مجاورت آن استفاده کنند. در ضمن آب این پارک بسیار شفاف و حاوی مواد معدنی بوده و فضای پارک به گونه‌ای طراحی شده است که سواحل جزیره‌ی کیش را تداعی می‌کند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

احمدرضا فرهبد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا