معرفی نقاط گردشگری جهان

بزرگترین مرکز تفریحی خانوادگی در شارجه

گردشگری سپاهان (کوله) امروز راهی شهر شارجه می شود؛ جایی که عنوان پایتخت فرهنگی امارات را یدک می کشد. تفریح و سرگرمی های گوناگونی در این دیار وجود دارد. امروز ما یکی از هیجان انگیزترین مراکز تفریحی آن را برای تان انتخاب کرده ایم. این بار به یکی از شهربازی های مهیج شارجه به نام ادونچرلند می رویم. اینجا انواع سرگرمی های جذاب برای کودکان و نوجوانان مهیا شده و منتظر جستجوگران ترس و هیجان است.

ادونچرلند بهترین شهربازی سرپوشیده برای فرزندان شماست، پس اگر شارجه را برای سفر انتخاب کردید و چند کودک بازیگوش هم همراه تان دارید، حتما با ما همراه شوید تا بیشتر این مرکز را بشناسیم. همه وسایل شهربازی ادونچرلند جدید، مدرن و قابل اعتماد هستند. با گردشگری سپاهان (کوله) باشید تا تفریحات هیجان انگیز شهربازی ادونچرلند را از نزدیک تجربه کنیم. اینجا برای همه اعضای خانواده وسایل بازی مناسب وجود دارد، بازی هایی که هیچ گاه فراموش شان نخواهید کرد.

شهربازی سرپوشیده و بزرگی در شاجه وجود دارد که از ماه سپتامبر سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون در حال فعالیت است. وسایل بازی موجود در این مرکز برای کودکان و نوجوانان مناسب سازی شده اند؛ اما پدر و مادرها نیز می توانند در کنار فرزندان شان به بازی و سرگرمی بپردازند. ادونچرلند مساحتی در حدود ۶،۵۰۰ مترمربع دارد و به همین خاطر عنوان بزرگترین مرکز تفریحی خانوادگی در خاورمیانه را از آنِ خود کرده است.

این مرکز تفریحی در ساختمانی تجاری به نام صحرا سنتر (Sahara Centre) قرار دارد که یکی از مهم ترین تفرجگاه ها در سراسر شارجه به شمار می آید. برای رسیدن به شهربازی سرپوشیده ادونچرلند باید به طبقه اول صحرا سنتر مراجعه کنید.

وقتی وارد ادونچرلند شوید، متوجه خواهید شد که همه قسمت ها و تِم اصلی آن را طوری ساخته اند تا یادآور جنگل و حیوانات آن باشند. در جای جای این تفریحگاه می توانید تصاویری از شیر، ببر و پلنگ را ببینید، حتا بسیاری از وسایل بازی نیز در اینجا شبیه به حیوانات جنگل هستند. شعار این شهربازی به شرح زیر است:

اینجا یک جنگل وجود دارد “IT’S A JUNGLE IN HERE”

که این شعار هم اشاره به دکوراسیون جذاب شهربازی دارد و این موضوع که اینجا همه چیز شبیه سازی از یک جنگل است.

ادونچرلند فرصتی را فراهم کرده تا اعضای خانواده بتوانند در کنار هم سوار بر رولر کوسترهای هیجان انگیز شوند و ساعت هایی شاد و به یادماندنی را رقم بزنند. اگر نوجوانی حدود ۱۵ یا ۱۶ ساله همراه دارید، بدون شک این شهربازی او را هیجان زده خواهد کرد.

سرسره های رنگی، ماشین های کوبنده، اتاق توپ و موتور سواری تنها گوشه ای از سرگرمی های مهیج این شهربازی هستند پس در ادامه همراه ما باشید تا با تک تک بازی ها در یکی از بهترین شهربازی های امارات آشنا شویم.

بخش های مختلف شهربازی ادونچرلند

همان طور که اشاره کردیم بازی های گوناگونی در ادونچرلند وجود دارند که هر یک مخصوص سن خاصی هستند. در اینجا نگاهی داریم به انواع بازی های مهیج موجود در این مرکز تفریحی.

– بازی های هیجانی

بازی های هیجانی یا تریلر رایدز، محبوب ترین و البته مهیج ترین قسمت شهربازی ادونچرلند هستند. در ادامه به معرفی بازی های این بخش از شهربازی می پردازیم:

*اسپید کارت

این بازی مخصوص نوجوان های ماجراجو و شجاع است. در این محوطه، شبیه سازی از پیست های اتومبیل‌رانی ساخته اند و نوجوانان می توانند با هم سن و سال های خود به رقابت بپردازند. مسابقه ها در دو مرحله انجام می شوند و افرادی که بتوانند به خوبی از پس مرحله اول بر بیایند وارد لِوِل بعدی می شوند. اگر با دوستان تان به ادونچرلند آمده اید این بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز را امتحان کنید.

*چرخ دنده قدرت

پاور ویل یا چرخ دنده قدرت نیز یکی دیگر از بازی های فوق العاده شهربازی ادونچرلند است. با این که چرخ دنده قدرت مخصوص کودکان طراحی شده؛ اما بزرگسالان هم به سراغش می روند. کودکان باید روی دو ردیف صندلی بنشینند و همه با هم چرخشی ماورایی را تجربه کنند. چرخ دنده قدرت با سرعت می چرخد و سوارانش را تا ۹ متر بالا و پایین می برد. این دستگاه در هر دقیقه ۲۴ بار می چرخد.

*ترن سواری

کوکولکن یا ترن پر سرعت این مجموعه نیز بسیار پرطرفدار است. این ترن که مسیری پر پیچ و خم را طی می کند سوارانش را با سرعت ۳۰۰ متر در ثانیه بالا و پایین می برد و خیلی ناگهانی تغییر مسیر می دهد. کوکولکن در نهایت می تواند تا ارتفاع ۹ متری بالا برود.

*ترپز اسنپ

این بازی فقط مخصوص بچه های پر دل و جرات است که می توانند هیجان خود را کنترل کرده و تا آخر مسیر ادامه دهند. همه علاقه مندان باید روی صندلی هایی که دور تا دور یک استوانه قرار گرفته اند بنشینند، بعد از این که نکات ایمنی را رعایت کرده و کمربندهای شان را بستند، دیگر هیچ راه برگشتی نیست. ترپز اسنپ آن ها را با سرعت، بالا و پایین می برد و گاهی هم با چرخش های نابه هنگام غافلگیرشان می کند.

*کریزی سوئینگ

کریزی سوئینگ که ما آن را بیشتر با نام چکش می شناسیم هم در ادونچرلند وجود دارد. این دستگاه هولناک کودکان را به صورت هم زمان می چرخاند و بالا و پایین می برد. نکته ای که آن را مهیج تر می کند، حرکات ناموزون و نامرتب این دستگاه است. کودکانی که سوار بر آن شده اند هیچ تصوری ندارند که حرکت بعدی کریزی سوئینگ چیست و آن ها را به کدام سو خواهد برد.

*راکت سایکل

موتورسواری رویای خیلی از پسربچه هاست؛ اما به دلیل سن کم شان اجازه این کار را به آن ها نمی دهند. در شهربازی ادونچرلند این رویای کودکانه تحقق پیدا می کند. بچه های زبر و زرنگ می توانند سوار بر موتورهای مخصوص شده و به این طرف و آن طرف بروند و محوطه شهربازی را با موتورهای جذاب شان طی کنند.

– قسمت مخصوص کودکان

قسمت بزرگی از ادونچرلند نیز به بازی کودکان اختصاص داده شده است. انواع بازی های هیجان انگیز و در عین حال امن و جذاب در این بخش گردهم آمده اند تا فرزندان دلبند شما چند ساعتی را با شادی به تفریح بپردازند. همه نکته های ایمنی در این بازی ها رعایت شده و می توانید با خیالی آسوده کودک تان را رها کنید تا هر قدر که می خواهند انرژی شان را تخلیه کنند.

بازی هایی که کودکان می توانند در این بخش به سراغ آن ها بروند از این قرار است:

*سافاری رایدرز

سافاری رایدرز همان بازی محبوب ماشین های کوبنده است که در این شهربازی برای کودکان ساخته شده است. ماشین های کوبنده این مجموعه کوچک هستند و همه به شکل حیوانات باغ وحش طراحی شده اند تا برای کودکان جذابیت بیشتری داشته باشند. شک نکنید که فرزند شما عاشق راندن این ماشین های کوچک و بامزه خواهد شد. تنها کافی ست حیوان مورد نظر خود را انتخاب کرده و سوار بر آن به جنگ بقیه بازیکن ها برود.

*ماجراجویان جنگل

همان طور که اشاره کردیم، شهربازی ادونچرلند محوطه ای شبیه به جنگل دارد؛ اما محیطی برای بازی جانگل اکسپلورر (ماجراجویان جنگل) فراهم کرده اند که خود یک جنگل تمام عیار است. کودکان ماجراجو باید سوار بر موتورها و ماشین های کوچک به کشف رازهای این محوطه بپردازند. برای ساخت این بازی از سافاری های مدرن و واقعی الهام گرفته اند به همین خاطر محیط این بازی جذاب و مهیج است و حتا به بزرگسالان نیز پیشنهاد می شود.

*تری هاپرز

این بازی برای خردسالان مناسب است. در این قسمت درختی تنومد و مصنوعی قرار داده اند و کودکان باید روی صندلی هایی نشسته و به طور اتوماتیک از درخت بالا و پایین بروند. با این که ارتفاع این بازی تنها ۴ متر است؛ اما توانسته توجه بچه های بسیاری را به خود جلب کند.

*جانگل کیدز

جانگل کیدز که به معنای جنگلی برای بچه هاست، یکی از قسمت های محبوب شهربازی ادونچرلند به شمار می آید. در این قسمت چند سرسره رنگارنگ و جذاب وجود دارد که میزبان کودکانی هستند که با لبخند و اشتیاق به سوی آن ها می روند. در کنار سرسره های محبوب، یک اتاق هم پر از توپ های رنگی و کوچک قرار داده اند که فرزندان دلبند شما می توانند داخل آن پریده و جست و خیز کنند. اگر چند کودک بازیگوش همراه خود دارید حتما از جانگل کیدز دیدن کنید.

*کیدز کنوپی

کودکان در حین بازی، آموزش می بینند و مهارت های مختلف را کسب می کنند به همین دلیل است که بازی همیشه قسمت اعظمی از زندگی آن ها را در بر می گیرد. این روزها روان شناسان، پدر و مادرها را ترغیب می کنند که با کودکان شان بازی کنند و آن ها را به حال خود رها نگذارند. در شهربازی ادونچرلند نیز قسمتی به نام کیدز کنوپی وجود دارد که در آن تلاش شده تا مهارت های کودکان را بهبود ببخشند. خردسالان در این بخش می توانند در استخرهای توپ بالا و پایین بپرند، نشانه گیری را بیاموزند یا تونل های پر پیچ و خم را طی کنند.

– تفریحات خانوادگی

شهربازی ها از جمله مکان هایی هستند که پدر و مادرها و فرزندان شان در کنار هم می توانند اوقات خوشی را سپری کنند. وسیله بازی مناسب سن کودک خود را بیابید و از شادی فرزند خود لذت ببرید. در اینجا شما را با وسایل بازی مناسب برای تفریحات خانوادگی آشنا می کنیم.

*آموزش رانندگی

یکی از بازی های خانوادگی این مجموعه درایوینگ اسکول یا آموزش رانندگی است. اگر شما هم کودکی دارید که مدام می خواهد فرمان اتومبیل تان را از چنگ شما در بیاورد و رانندگی کند، این بازی ایده آل ترین سرگرمی برای اوست.

اینجا صفحه های چرخانی وجود دارند که کودکان می توانند با اتومبیل های کوچک خود روی آن ها حرکت کنند. صفحه های متحرک به خردسالان کمک می کند که اتومبیل شان به این سو و آن سو برود، بدون این که تلاش کنند. همان گونه که در عکس ها می بینید این صفحه ها به صورت دایره ای هستند و همین موضوع باعث بالا رفتن هیجان این بازی می شود و اتومبیل ها را آرام به یکدیگر می کوبد.

*ترن جنگل

تصور کنید که سوار ترنی هستید که در مسیرهای پر پیچ و خمی حرکت می کند و گاهی شما را چند متر بالا و پایین می برد. گاهی از کنار درخت های تنومند عبور می کنید و لحظه ای دیگر تماشاگر حیوانات خواهید بود.

ترن جنگل، حول یک محور دایره ای می چرخد و سوارانش را به یک سفر پرماجرا و فراموش نشدنی می برد. از همه بهتر این که همه اعضای خانواده می توانند سوار ترن جنگل شده و در کنار هم لذت ببرند.

*هنگ تایم

حالا وقت آویزان شدن فرا رسیده! هر قدر که تا اینجا بازی کردید و سوار بر وسایل مهیج شدید به یک طرف و هنگ تایم یک طرف دیگر. اینجا دیواری سیمانی به ارتفاع ۸ متر وجود دارد که شما را به چالش می کشد. باید خود را به طناب های ایمنی وصل کنید تا ماجراجویی امنی در انتظارتان باشد. یک دو سه حرکت! هرچه قدرت در بدن دارید را به کار بگیرید و از دیوار بالا بروید.

وقتی شروع به حرکت کردید باید تا انتهای مسیر ادامه دهید وگرنه میان زمین و هوا معلق خواهید شد و تنها تکیه گاه تان یک طناب خواهد بود.

*مسابقه اتومبیلرانی

طرفداران ماشین های کوبنده از همه سن و سالی هستند. سوار شدن بر اتومبیل هایی که می توانید با آن به هر جایی بزنید و هیچ اتفاق بدی هم رخ ندهد، تجربه ای دوست داشتنی است. در ادونچرلند این فرصت هم فراهم شده که با این ماشین ها با هم مسابقه بدهید. حتا می توانید کودک تان را کنار خود بنشانید و با مادر و پدرهای دیگر مسابقه بدهید یا فرزندان خود را به چالش مسابقه دعوت کنید و ببینید چه کسی برنده میدان خواهد بود.

*چرخ و فلک

سوار بر اسب های عروسکی شوید و برای چند دقیقه ای خود را غرق در خاطره های کودکی کنید. موسیقی کودکانه ای پخش می شود و حس سوار شدن بر اسب را برای تان زنده می کند.

حتما این چرخ و فلک های کودکانه را به یاد دارید. وسیله هایی که در اغلب شهربازی ها به چشم می خورد و همیشه کودکانی با شور و شوق از آن استفاده می کنند. در شهربازی ادونچرلند کمی خلاقیت به خرج داده اند و وسیله ای به نام گرین گو روند ساخته اند. این وسیله به پدر و مادرها و فرزندان شان فرصتی می دهد تا در کنار هم از این چرخ و فلک های خاطره برانگیز استفاده کنند. اینجا از معدود شهربازی هایی است که این نوع چرخ و فلک تنها مخصوص کودکان نیست پس آن را از دست ندهید.

*چتر نجات

هواپیما و بالن سواری از مهیج ترین تفریحاتی است که کوچک و بزرگ نمی شناسد. تماشای محیط اطراف از زاویه بالا، تجربه ای است که هیچ گاه فراموشش نخواهید کرد.

یکی از بازی های ادونچرلند، شبیه سازی است از یک هواپیما. برفراز این هواپیما یک چتر نجات نیز قرار داده اند تا حس بالن سواری را نیز به سواران القا کنند. این هواپیما در جهت عقربه های ساعت حرکت می کند و با تکان های نا به هنگامش همه را به وجد می آورد.

زهرا میرزایی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا