اصفهان گردی

بزرگ‌ترین تونل آکواریوم کشور در اصفهان

تونل آکواریوم ناژوان اصفهان بهعنوان اولین و بزرگ‌ترین تونل آکواریوم کشور به صورت مشارکتی با سرمایه گذار خارجی  ارتفاع منهای ۶ متر زیرزمین احداث شده است.

آکواریوم ناژوان اصفهان در مساحتی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زیر زمین احداث شده است.این تونل ناژوان شامل ۳۳ آکواریوم است.

گونه‌های مختلف آبزیان، ماهیان آب‌های شور و شیرین، ستاره‌های دریایی از پنج اقیانوس دنیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. .

این مجموعه شامل ۳۳ آکواریوم پنج تا ده متری است و به صورت دنیای ۳۵ متری زیرآب، حجم ۱۰۸۰ مترمکعب آب را در خود جای می‌دهد و شهروندان می‌توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کمیابترین گونه‌های دریایی را ببینند و بودن در فضای اقیانوس را تجربه کنند.

امکانات آکواریوم ناروژان

امکانات این آکواریوم ، آکواریوم های بزرگ ۵ الی ۱۰ متری ، آکواریوم های لمسی و سیلندر آکواریوم و نیز یک تونل آکواریوم به طول ۳۵ متر و همچنین یک بخش عکس یادگاری ، فروشگاه هدایا ، کافی شاپ و پارکینگی با مساحت ۳۰۰۰ است.

در آکواریوم اصفهان کودکان می‌توانند به گونه‌های مختلف از آبزیان غذا بدهند آنها را لمس بکنند ، لحظات و دقایق شاد و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

این آکواریوم برای اولین بار است که در کشور با این وسعت افتتاح شده است.

در این تونل آکواریوم از ۵ اقیانوس دنیا گونه‌های مختلف آبزیان، ماهیان آب‌های شور و شیرین، ستاره دریایی و… به نمایش گذاشته می‌شوند.

تعداد ماهی‌ها و گونه‌های جانوری 

۶۵۰۰ موجود زنده ، بالغ بر ۳۰۰  تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان

آبزیان آکواریوم اصفهان حدود ۶۵۰۰ موجود زنده میباشد که بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان را در خود جای داده است که حدود ۱۰۰ قطعه از این آبزیان جزء خطرناکترین ، نادرترین و عجیبترین گونه از ماهیان است. همچنین ۶ نوع کوسه در تونل آکواریوم اصفهان زندگی می‌کنند.

آکواریوم اصفهان با سرمایه گذاری مشترک شرکت اقیانوس آکواریوم ترکیه و شهرداری اصفهان ساخته و به بهره برداری رسیده است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

عماد جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا