خانه / غذای های محلی و ملل / بهترین باقلوای ترکی

بهترین باقلوای ترکی

باقلوای ترکی مشهورترین و خوشمزه‌ترین دسری است که می‌توانید در سفرتان به ترکیه نوش جان کنید. فکر می‌کنید بهترین مکان برای خوردن باقلوا در ترکیه کجاست؟

منشا باقلوای ترکی به زمان امپراطوری عثمانی و آشپزخانه‌ی مجلل آن‌ها برمی‌گردد؛ زمانی که اوستای باقلوا، عمری را به پای این مهارتش در شیرینی‌پزی می‌گذراند. باقلوا در جای جای استانبول پیدا می‌شود؛ اما بهتر است بدانید کیفیت این دسر همه جا یکسان نیست. بنابراین اگر قرار است در سفر به ترکیه به سراغ این خوردنی خوشمزه بروید، مکان‌هایی را پیدا کنید که از نظر کیفیت و مزه باقلوایی که ارائه می‌کنند، مطمئن باشند. جاهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، جزو بهترین مکان‌هایی هستند که بیشتر کسانی که باقلوای آن‌ها را امتحان کرده‌اند، طعم آن را دوست داشتند.

در ادامه پنج مکان را به شما معرفی می‌کنیم که در آن‌ها می‌توانید انواع باقلوای ترکی خوشمزه را امتحان و نوش جان کنید. همراه کجارو باشید.

باقلوای Bilgeoglu در غازی عینتاب

شهر غازی عینتاب به‌خاطر وجود درخت‌های فراوان پسته معروف است. در این شهر می‌توانید بهترین انواع آجیل در ترکیه را پیدا کنید. با این حساب، جای تعجب نیست که باقلوای پسته‌ای غازی عینتاب شهرت زیادی دارد. یکی از بهترین مکان‌ها در ترکیه برای خریدن باقلوای ترکی، Bilgeoglu است. بهترین نوع باقلوایی که در اینجا می‌توانید امتحان کنید،‌ kuru یا باقلوای خشک، ضخیم و چسبناک است که روی آن مقدار زیادی پودر پسته می‌ریزند. زمانی که سینی باقلواهای ویترین این فروشگاه را می‌بینید، مطمئن می‌شوید که جای درستی آمده‌اید.

کاراکوی گولوگلو

کاراکوی گولوگلو (Karakoy Gulluoglu) احتمالا مشهورترین تولیدکننده باقلوا در استانبول است که شعبه‌هایی در سرتاسر استانبول هم دارد. اگر در تعطیلات نوروزی پیش رو به استانبول سفر می‌کنید، حتما سری به این شیرینی فروشی‌ها بزنید و باقلواهای آن را امتحان کنید. البته یادتان باشد که خانواده‌ی Gulluoglu زیادند و تنها بعضی از شعبه‌های آن‌ها، هنوز باقلوایی را می‌فروشند که مشابه طعم باقلوای اصیل و قدیمی این نشان باشد. شعبه اصلی این قنادی در غازی عینتاب و شعبه‌ی کاراکوی، بهترین مکان‌ها برای خریدن باقلوای سنتی هستند که این خانواده در سال ۱۸۷۱ برای اولین بار آن را تولید کردند.

Konyali

باوجود اینکه Konyali یکی از اولین و مشهورترین رستوران‌های استانبول محسوب می‌شود که از سال ۱۸۹۷، غذاهای محلی ترکیه را ارائه می‌کند، دسرهای آن هم شهرت بسیاری دارند. باقلوای پرتقالی konyali مشهور است. این خوردنی خوشمزه، دسری ترد است که طعم مرکبات دارد. حتما بسته‌های باقلوا با طعم مرکبات را در اینجا امتحان کنید. این رستوران هر روز از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰ باز است.

حمدی

حمدی (Hamdi) در ترکیه بیشتر از هر چیزی به‌خاطر کبابش معروف است؛ اما تنوع فوق‌العاده‌ی باقلواهای اینجا یکی از دلایل اصلی ترغیب مسافران برای رفتن به این رستوران پنج طبقه است. رستوران حمدی در مرکز میدان امینونو (Eminonu Square) استانبول قرار دارد. به محض وارد شدن به این ساختمان، می‌توانید از باقلوای گردویی گرفته تا کاتمر (نوعی شیرینی ترکیه‌ای) را در یخچال‌های طبقه اول این رستوران ببینید. بعد از اینکه کباب خود را نوش جان کردید، یک جعبه یا حتی مقدار کمتری باقلوا سفارش دهید.

قطعا مکان‌های دیگری برای خوردن باقلوا در هر کدام از شهرهای ترکیه وجود دارد که باقلوای خوشمزه‌ای بفروشند. شما چه مکان‌هایی را به این لیست اضافه می‌کنید؟ اگر کافه یا مکان دیگری را می‌شناسید آن را به سایر کاربران کجارو هم معرفی کنید تا در تعطیلات نوروزی بتوانند این دسر خوشمزه را در آنجا امتحان کنند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

زهره زرشکیان

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

آش میوه اردبیل

آش میوه آش میوه یکی از آش‌های مخصوص مناطق آذربایجان و به ویژه استان اردبیل …