خانه / معرفی نقاط گردشگری ایران / بهترین بوم گردی کویری ایران

بهترین بوم گردی کویری ایران

اقامتگاه های بوم گردی کویری مکان هایی هستند که جز بهترین گزینه ها برای آشنایی با فرهنگ و هنر اهالی منطقه ای که به آن سفر کرده اید، می باشد. مناطق کویری با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارا هستند تا چشم کار می کند پهنایی از دشت و آبی آسمان در کنار سکوت و آرامش مطلق قابل مشاهده است. برای کسانی که به سمت کویر می روند و قصد دارند شب را در دل کویر بمانند بهترین انتخاب اقامتگاه های بوم گردی هستند؛ از همین رو سازمان گردشگری و افراد فعال در حوزه گردشگری اقدام به برپایی اقامتگاه های بوم گردی کویری نموده اند تا مسافران بتوانند شب را به تماشای ستارگان کویر بگذرانند و تجربه ی بی نظیری از سفر به کویر برای خوشان بسازند. در ادامه همراه با ما باشید تا با اقامتگاه های بوم گردی کویری در ایران آشنای شوید.

اقامتگاه بوم گردی کویری براتی

یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی کویری در ایران اقامتگاه براتی است که در روستای زیبای مصر در همسایگی منطقه جندق قرار دارد. این اقامتگاه در واقع خانه ی قدیم بوده که بازسازی شده و در اختیار کویرنوردان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که اقامتگاه بوم گردی کویری براتی در دو کیلومتری کویر مصر واقع است. از جمله جاذبه هایی زیبایی که در اطراف این اقامتگاه وجود دارد عبارت از روستای گرمه، روستای فرحزاد و عروسان و دریاچه نمک خور می باشد.

اقامتگاه بوم گردی کویری خانه آتشونی یا خانه مازیار

یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی کویری که می خواهیم به شما معرفی کنیم، اقامتگاه بوم گردی کویری خانه آتشونی یا خانه مازیار است. این اقامتگاه حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد و در کنار روستای گرمه در دشت کویر که واقع می باشد. قدمت این اقامتگاه به دوره ساسانیان باز می گردد و مازیار به همراه خانواده اش این خانه را با استفاده از خشت های خام و سبک اصلی اش مرمت کرده است. این خانه در قلب صحرای ایران قرار دارد و شما این امکان را دارید که بتوانید تجربه ی متفاوتی از سفر کویرتان داشته باشید. مازیار یکی از جذابیت ترین و جوان پسندترین اقامتگاه های بومگردی کویری است.

توجه داشته باشید که در این اقامتگاه پذیرایی از بازدید کنندگان توسط غذاهای سنتی ایران، اجرای موسیقی با ساز های سنتی و همچنین سازهای غیر سنتی مثل دیجیریدو… انجام می شود.

اقامتگاه بوم گردی کویری عموحسن

اقامتگاه عموحسن یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی کویری ایران است که در روستایی به نام هد در نزدیکی جندق واقع می باشد. روستای هد دارای طبیعت بسیار بکری است و جذابیت هایی نظیر قلعه تاریخی، مزارع زعفران کاری، بافت روستایی و طبیعت زیبایی در آن وجود دارد. این اقامتگاه شرایط بسیار دلپذیری را برای مسافران در دل کویر فراهم می آورد.

اقامتگاه بوم گردی کویری خانه صفا کاشان

خانه صفا به غیر از اینکه یکی از جاذبه های گردشگری کاشان محسوب می شود اقامتگاهی هم برای اقامت در سفر به کویر مرنجاب به شمار می رود. این اقامتگاه دارای ۷ اتاق سنتی آماده به پذیرش مهمان می باشد. این خانه تنها اقامتگاه بومی در شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی کویر مرنجاب قرار دارد. این اقامتگاه در فصل های بهار، پاییز و زمستان با استقبال زیادی از گردشگران روبرو است. بخشی از این بنا در دوره پهلوی بازسازی شده و سرداب های آن به دوره صفویه باز می گردد. به طور کلی قدمت اقامتگاه بوم گردی کویری خانه صفا در کاشان ۳۵۰ سال است. خانه صفا یکی از شیک ترین اقامتگاه های بوم گردی کویری ایران است.

این روزها قسمتی از این مجموعه تاریخی توسط زوج طبیعت گرد، علی محسنی و نسترن سعادتی تبدیل به اقامتگاه بوم گردی شده است با ظرفیت ۴٠ نفر برای تورهای طبیعت گردی و تاریخی، سفرهای دسته جمعی دوستانه و خانوادگی قابلیت رزرو نیز دارد. در این اقامتگاه رستوران سنتی به همراه غذاهای خانگی خوشمزه و همچنین کافه جهت نوشیدن چای در محیطی تاریخی نیز وجود دارد که شرایط تفریح برای مسافران نیز ایده آل به شمار می رود.

اقامتگاه بوم گردی کویری نبکا

در نزدیکی کلوت های کویر شهداد در شهر کرمان، یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی کویری ایران به نام نبکا قرار دارد. این اقامتگاه بوم گردی از گلدان شنی که یکی از زیبایی های کویر است گرفته شده است. نبکا خانه باغی است بزرگ با نهر آب و درختان نخل سربه فلک کشیده که بزرگترین اقامتگاه بوم گردی منطقه شهداد به شمار می آید. این اقامتگاه از مهمانان خود با شربت و شیرینی های سنتی این منطقه پذیرایی می کند تا شیرینی این اقامت تا مدت ها در دل مسافران بماند. قسمت مهیج اقامت، گاری سواری برای گشت و گذار شهر مانند امامزاده زید، آب انبار، آسیاب سنگی و محوطه تاریخی است. نبکا پنج اتاق دارد که در مجموع می تواند پذیرای ۴۰ نفر باشد.

اقامتگاه بوم گردی کویری هفتومان در دل کویر

در نزدیکی شهر خور یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی کویری ایران به نام هفتومان قرار دارد. عمده علت نامگذاری این اقامتگاه بوم گردی آن بوده که در قدیم هفت رشته کاریز و قنات در این روستا وجود داشته است.این اقامتگاه حیاط بسیار زیبا و دلنشینی دارد و شب هنگام می توانید از تماشای آسمان نیلگون آن نهایت لذت را ببرید. سپری کردن لحظاتی چند در این خانه، شور و اشتیاق ساکنین صد سال پیش این خانه را در شما زنده خواهد کرد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

گلاره خوانین زاده

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

جزیزه قشم ایران

برای دیدن قشم

در یادداشت زیر مختصاتی از جاهای دیدنی قشم را از طرف گردشگری سپاهان پیشنهاد می‌دهیم …