خانه / رستورانها / بهترین غذاها در هیجان انگیزترین رستوران های اروپا

بهترین غذاها در هیجان انگیزترین رستوران های اروپا

شهر لیسبون، پایتخت پرتغال، آشپزی بسیار غنی و متنوعی دارد. این شهر در حاشیه اقیانوس اطلس قرار گرفته و به همین دلیل، غذاهای دریایی بخش عمده و مهمی از این غذاها را تشکیل می دهند. در سرتاسر لیسبون رستوران های فراوانی وجود دارند که خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای محلی لیسبون و پرتغال را به مشتریان ارائه می کنند. ترکیب آشپزی سنتی و تاثیر فرهنگ های مختلف، رستوران های لیسبون را به جذاب ترین و هیجان انگیزترین رستوران های اروپا تبدیل کرده اند. در این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین رستوران های لیسبون آشنا شویم. اگر قصد سفر به پرتغال و شهر لیسبون را دارید می توانید از این لیست برای برنامه ریزی سفرتان استفاده کنید.

رستوران بلکانتو | Belcanto

یکی از بهترین رستوران های لیسبون رستوران بلکانتو است که به زیبایی هر چه تمام تر سنت و شیوه های مدرن را در هم آمیخته است. سرآشپز خوش ذوق و مجرب این رستوران، خوزه آویلز رستوران قدیمی در شهر را خریداری و آن را به یکی از مدرن ترین و بهترین رستوران های لیسبون تبدیل کرده است. یکی از نکات بارز این رستوران منوی آن است که مدام تغییر می کند و تنوع و دگرگونی آشپزی و غذاهای لیسبون و پرتغال را نشان می دهد. آویلز معتقد است که غذاها را باید به شیوه ای روایی و داستانی به مشتریان عرضه کرد و حقیقتا غذاهای این رستوران هم همین طور است. هر غذای این رستوران به زیبایی هر چه تمام تر تزیین و سرو می شود. رستوران بلکانتو در دو وعده ناهار و شام به سرویس دهی به مشتریان می پردازد و غذاهای خوشمزه پرتغالی و بین المللی را به مشتریان ارائه می کند.

رستوران استرلا دابیکا | Estrela Da Bica

رستوران استرلا دابیکا با فضا و جوِ راحت و کولی واری که دارد یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران های لیسبون است و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این رستوران در تهیه غذاها از خلاقیت و نوآوری زیادی استفاده می کند و با دکوراسیون روستیک و محلی اش فضایی جالب برای غذا خوردن به وجود آورده است. غذاهای این رستوران ترکیبی از آشپزی پرتغالی و برزیلی هستند. جالب این که منوی این رستوران دایما تغییر می کند، بنابراین هر بار که به رستوران استرلا دابیکا بیایید با تجربه ای جدید مواجه خواهید شد.

رستوران پاپ آسوردا | PAP’AÇORDA

این رستوران غذاهای سنتی و محلی پرتغالی را در محیطی امروزی و مدرن به مشتریان ارائه می کند. جالب است بدانید که نام این رستوران برگرفته از غذای سنتی پرتغالی به نام آسورداست که در حقیقت، خوراکی تهیه شده از حلزون یا سایر موجودات دریایی است که با نان و سیر و گشنیز ترکیب می شود. در این رستوران می توانید انواع مختلفی از آسوردا را امتحان کنید که با لابستر، میگو و …. تهیه می شوند.

رستوران تاوارس | Tavares

اگر به دنبال امتحان کردن خوشمزه ترین غذاهای پرتغالی در محیطی لوکس و مجلل هستید رستوران تاوارس انتخابی بسیار عالی و مناسب است. این رستوران با محیط لاکچری و زیبایی که دارد در سال ۱۷۸۴ افتتاح شده و یکی از قدیمی ترین رستوران های لیسبون محسوب می شود. وقتی وارد این رستوران می شوید انگار پا به رستورانی تاریخی گذاشته اید: مجسمه ها و تندیس های طلایی، چلچراغ های باشکوه و آینه کاری های باشکوه و خیره کننده، یک قرن هنر را به نمایش می گذارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای سنتی و محلی لیسبون و پرتغال را در محیطی دلنشین و شیک نوش جان کنید و تجربه ای به یادماندنی برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

رستوران آپارت | A Parte

اگر به دنبال رستورانی متفاوت تر می گردید رستوران آپارت گزینه ای بسیار مناسب است. این رستوران دنج و صمیمی نتیجه زحمات سرآشپز برزیلی و همسر پرتغالی اش است که یک آپارتمان مسکونی را به یکی از بهترین رستوران های لیسبون تبدیل کرده اند. محیط و فضای این رستوران بسیار صمیمی و دلنشین است و احساس می کنید در خانه هستید. منوی رستوران آپارت ترکیبی خوشمزه از غذاهای محلی پرتغال و لیسبون و همین طور گزینه های بین المللی است. از جمله محبوب ترین غذاهای این رستوران می توان به شمشیرماهی گریل شده با میگو و گنوچی ایتالیایی اشاره کرد. رستوران آپارت در وعده های ناهار و شام به مشتریان سرویس دهی می کند و محبوبیت زیادی بین مردم محلی و همین طور توریست ها و گردشگران خارجی پیدا کرده است.

رستوران سِر وِژاریا | cervejaria

یکی دیگر از بهترین رستوران های لیسبون به ویژه برای کسانی که می خواهند با حال و هوای روستایی و سبک روستیک این کشور آشنا شوند رستورانی به نام سر وژاریا است. در این رستوران انواع غذاهای دریایی و محلی لیسبون و پرتغال همراه با نوشیدنی های دلچسب و گوارا به مشتریان ارائه می شود. در حقیقت، تخصص اصلی این رستوران در زمینه سرو غذاهای دریایی است که با استفاده از ماهی ها و جانوران دریایی تازه صید شده تهیه می شود. منوی این رستوران تا حد زیادی به فصل و زمانی که سفر می کنید بستگی دارد و متغیر است. اما به طور کلی میگوی ببری بزرگِ گریل شده، خرچنگ خاردار و صدف خوراکی، از جمله معروف ترین غذاهای این رستوران هستند. این غذاهای خوشمزه دریایی را می توانید در کنار طیف متنوعی از نوشیدنی های دلچسب محلی نوش جان کنید و از طعم بی نظیر و گاه جدید آن ها لذت ببرید. رستوران سر وژاریا در دو وعده ناهار و شام به مشتریان سرویس دهی می کند و با محیط صمیمی و راحتی که دارد به یکی از بهترین رستوران های لیسبون تبدیل شده است.

کافه سائو بنتو | Café De Sao Bento

خب، تا این جا دیدیم که اکثر رستوران های لیسبون عمدتا به ارائه غذاهای دریایی می پردازند. اما اگر از خوردن غذای دریایی خسته شده اید و دوست دارید غذایی متفاوت بخورید به کافه سائو بنتو بروید. این کافه رستوران در زمینه طبخ و ارائه انواع استیک با تخم مرغ و چیپس و دور چین، غذای ایتالیاییِ کارپاچیو و البته غذاهای پرتغالی تخصص دارد. بنابراین اگر عاشق گوشت و استیک هستید و دوست دارید غذایی گوشتی بخورید به این رستوران بروید. یکی از محبوب ترین غذاهای این رستوران استیک راسته گاو با تخم مرغ است که با طعم لذیذ و آبدارش و مخلفات و دورچین های خوشمزه هر کسی را وسوسه می کند.

رستوران کانتینو لوسیتانو | Cantinho Lusitano

اگر به دنبال رستورانی پرتغالی با قیمتی مقرون به صرفه می گردید رستوران کانتینو لوسیتانو انتخابی ایده آل است. در این رستوران انواع تاپاس یا پیش غذاهای معروف پرتغالی و غذاهای خوشمزه دیگر سرو می شود. اگرچه منوی این رستوران دائما در حال تغییر است، اما از جمله محبوب ترین غذاهای این رستوران می توانید به پیکا پاو (راسته گوشت گاو با سس مخصوص و سیب زمینی سرخ کرده)، پنیر ویژه با مربای کدو تنبل، رول گوشت با نعنا و سس ماست و سوسیس گریل شده با سس موستاکل اشاره کرد. اگر این اسامی کمی شما را گیج کرده اصلا نگران نباشید. پیشخدمت های با توجه و مهربان رستوران آماده هستند تا در مورد کلیه غذاهای منو به شما توضیح بدهند و بهترین و مناسب ترین غذا را برای شما سرو کنند. این رستوران تنها در وعده شام به سرویس دهی می پردازد و از ساعت ۷ بعدازظهر تا نیمه شب باز است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

زهرا مظاهری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های جهان

۸ مورد از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های جهان

اگر عاشق غذاخوردن هستید و دوست دارید در بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌ها غذا بخورید و …