طبیعت گردی

تجربه زندگی سنتی در بهشت گیلان

اقامتگاه بوم گردی گیله بوم همانطور که از اسمش پیداست در استان گیلان قرار دارد. در نزدیکی چابکسر و در روستای قاسم آباد سفلی.

فرقش با خانه های اهالی آنقدر کم است که شاید در نگاه اول به آن پی نبرید. یک درِ چوبی در کوچه ای سنگریز شده؛ در را که باز می کنید حیاطی ساده با درختان پرتقال می بینید و راهروی باریکش به یک خانه دوطبقه با ایوانی که یک طرفش میز و صندلی و طرف دیگر پشتی چیده اند منتهی می شود.

 این مجموعه سنتی، با آرایش و معماری سنتی و مدرن، در حال حاضر ظرفیت پذیرایی ۳۴ نفر میهمان را دارد. اتاق‌ها به نام‌های محلی یعنی تلار اتاق، خوتکا، راش، سماموس و جورخانه نامیده می‌‌شوند. سه سرویس دستشویی ایرانی و سه فرنگی به همراه سه حمام در بیرون از محوطه اتاق‌ها، در طبقات و نیز حیاط وجود دارد. از بین این اتاقها، خوتکا اتاق میزبان است. فضای باز و حیاط خانه با وسعت ۱۵۰۰ متر مربع در حال حاضر دارای درختان مرکبات است که در فصل پاییز و زمستان مهمانان می‌توانند از میوه‌های آن بهره‌مند شوند. فضای حیاط برای برپایی آتش نیز مزین شده است که با چیدمانی از صندلی‌های تنه درختی امکان دور هم نشینی در فضای بسیار دلنشین باغ را فراهم می سازد.

چای داغ همیشه به راه است اما متاسفانه برای خوردن مرغ ترش، باقاله قاتق، میرزا قاسمی و غذاهای محلی باید تا موقع نهار و شام صبر کنید!. آشپزخانه پر است از صنایع دستی و در اتاق ها به جای فرش، نمدهای زیبا و گرم و نرمی پهن کرده اند که محلی ها در قاسم آباد تولیدش کرده اند.

برنامه های طبیعت گردی و گردشگری

در این اقامتگاه متناسب با هر فصل و سلیقه ای برنامه های طبیعت گردی و گردشگری متفاوتی برگزار می شود. در گردشگری روستایی می توانید به مزارع برنج بروید، صید ماهی را از نزدیک ببینید و یا خودتان در پرتقال چینی و کیوی چینی به محلی ها کمک کنید، زندگی و کارشان را از نزدیک لمس کنید و میوه تازه و خوش عطر هم با خودتان سوغات ببرید و چقدر این تجربه می تواند لذت بخش باشد.

در برنامه های طبیعت گردی در گیله بوم، جنگل پیمایی چاله سرا، روستای کناله و ییلاق جواهر دشت قرار دارند. اگر  کوهنوردی را دوست دارید بسته به توان و علاقه تان، می توانید برنامه های مختلفی را انتخاب کنید.

قله با ابهت سماموس پیش رویتان است. مسیر پیمایش به سمت گیشار کوه با جنگل های توسکا، افرا و درختان بلند قامت راش بی اندازه چشم نواز است. البته برنامه های کوهنوردی، برنامه هایی با درجه سختی متوسط به بالا هستند.

در سفرتان به گیله بوم، می توانید به تالاب بوجاق و امیر کلایه بروید و در برنامه های پرنده نگری هم شرکت کنید.

آدرس: گیلان، بین کلاچای و چابکسر، روستای قاسم آباد سفلی، خیابان شهدا، کوچه ابریشم ۱، پلاک ۶۹  تلفن: ۰۹۱۹۶۳۹۶۱۸۵

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان(کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا