توصیه های سفر

دریای ستاره ها

اگر شما فکر می کنید که زیباترین تصویر ساحلی روی زمین می تواند یک اقیانوس آرام و آبی باشد و یک ساحل شنی آرام، صبر کنید؛ یکی از نادرترین تصاویر طبیعی روی این کره خاکی را به شما نشان خواهیم داد.

گروه جزیره وادهودر مالدیو مشهور به بهشت روی زمین هستند که شاید در روز، معمولی به نظر برسند اما شگفتی آنها در شب آشکار می شود.

ماسه و موج های آبی در شب پرستاره به شما این تصور را می دهند که ستاره ها با تمام زرق و برق خود روی زمین آمده اند. بنابراین صحنه ای از یک افسانه مسحور کننده گویی به تصویر کشیده شده است.

آب پر نور فریبنده ای که مثل رشته ای از لامپ های آبی براق می درخشد.

راز این آب درخشان مربوط به واکنش شیمیایی  فیتوپلانکتون های در آب است که با اکسیژن ایجاد می شود و وقتی امواج به ساحل برخورد می کنند مثل یک آینه عمل می کنند، نور آن را منعکس و این تصویر رمانتیک را ایجاد می کنند.

دریای ستاره‌های مالدیو روی خط استوا و جنوب غربی سریلانکا در اقیانوس هند قرار دارد. این جزیره به خاطر این پدیده منحصر به فرد معروف است که توهم ستارگان را ایجاد می کند. دریای ستارگان جزایر وادهو در مالدیو، میلیون ها توریست را جذب می‌کند که مشتاق به ثبت پدیده طبیعی هستند.

این درخشش شبانه، اثر جانبی جلبک دریایی خاصی است که به «جزر و مد قرمز» معروف است، بنابراین در طول روز می توانید کل ساحل را به رنگ قرمز ببینید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا