توصیه های سفر

چند توصیه ویژه برای یک سفر تابستانی سالم

تابستان در کنار همه فرصت های خوب و مغتنم به خاطر تعطیلات بی دغدغه بچه ها، اما گرمای گاهی طاقت فرسای آن، سفر را ممکن است به امری سخت تبدیل کند. با شروع مردادماه و پایان یافتن امتحانات و تب جام جهانی، موج جدیدی از سفرهای متفاوت را شاهد هستیم.

برای هرچه راحت تر و سلامت تر گذراندن سفرهای تابستانی، چند توصیه سلامتی برای شما داریم که رعایت آنها می تواند خاطره بهتری برای شما و همسفرانتان بسازد:

۱- پیش دستی کنید.

بردلی کانر، متخصص بهداشت سفر در کالج پزشکی دانشگاه کورنل و رئیس انجمن بین‌المللی پزشکی مسافرتی، توصیه می‌کند: “به سلامتی خود، قبل از سفر فکر کنید”.

او می‌گوید: “اگر یک مشکل مزمن سلامت داشته باشید، قبل از رفتن، معاینه کنید” و تا جایی که می‌توانید در مورد خطرات سلامتی خاص مقصد خود، اطلاعات کسب کنید. اینترنت منبع زیادی از اطلاعات از همه مقاصد گردشگری هست.

۲- یک کیت سلامت سفر بردارید .

دکتر کانر هشدار می دهد: منتظر غیرمنتظره ها باشید. او به همه بیمارانش توصیه می کند که یک جعبه سلامت سفر را بسته‌بندی کنند و به موارد زیر مجهز شوند:

* یک داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن

*داروهای ضد اسهال

*باند – چسب زخم

*مسکن برای بیماری‌های معده

*پماد ضد نیش حشرات

او می‌گوید: اگر هر گونه داروهای تجویزی را بردارید، حتما برای کل سفر کافی است. اگر در حال پرواز هستید، همیشه دارو را در کیف دستی تان قرار دهید، چون ممکن است چمدانتان گم شود.

۳-  دست های خود را بشویید دوباره،  دوباره و دوباره

ایزابل ناتال، متخصص بیماری‌های عفونی در دفتر مرکزی سازمان بهداشت جهانی در ژنو می‌گوید: “اگر فقط یک پیام بهداشتی وجود داشته باشد،  می خواهم بگویم که دستان خود را بشویید”. بهداشت خوب، اولین خط دفاع در برابر هر بیماری ویروسی یا باکتریایی یا سرماخوردگی معمولی یا سندروم حاد تنفسی است.

متخصصان می‌گویند که روش شستن بسیار مهم است. دستان خود را با آب‌گرم و مالش شدید برای حداقل ۱۵ ثانیه بشویید و اطمینان حاصل کنید که تمام گوشه‌ها و درزهای بین دست‌ها و ناخن‌هایتان را دست کشیده اید و تمام کثیفی و میکروب ها را به دام انداخته اید. سپس اگر در یک دستشویی عمومی هستید، کاغذ را بکشید تا یک ورق تمیز داشته باشید و دستانتان را خشک کنید.

وی اضافه می‌کند که یک ترفند ساده برای طی کردن این مدت زمان، گفتن الفبا برای خودتان هنگام شستن است – زمانی که به حرف “Z ” رسیدید، ۱۵ ثانیه شما تمام خواهد شد.

اگر دستشویی یک سشوار برقی داشته باشد نه یک خشک‌کن کاغذ، از آرنج خود برای روشن کردن آن استفاده کنید.

۴- آب فراوان بخورید.

 دیوید شلیم، مدیر پزشکی “تراول سیتی” و “دارویی استوایی” در “وایومینگ” می‌گوید: اسهال مسافران، هر ساله بیش از هر بیماری دیگر، سلامت مسافران را تهدید می کند.

 برای به حداقل رساندن خطر، از این توصیه ها استفاده کنید:

* فقط بطری های آب معدنی سالم یا آب جوشیده شده استفاده کنید.

*به جای گوشت خام و نپخته و غذاهای دریایی، خوب پخته و بخورید.

*از هر گونه غذاها و نوشیدنی‌های خریداری‌شده از فروشندگان خیابانی یا موسسات با شرایط غیربهداشتی اجتناب کنید.

*از خوردن میوه‌ها و سبزیجات خام اجتناب کنید مگر این که خودتان آن‌ها را شسته و پوست بکنید.

*یخ های غیربهداشتی را هرگز استفاده خوراکی نکنید.

*سبزیجات در رستوران ها گاهی به طریق صحیح شستشو نمی شوند. بهتر است از خوردن آنها پرهیز کنید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا