خانه / اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی / ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه
ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه در سال ۹۹

ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه

ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در سال ۹۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در سال ۹۹ با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین) با تشریح گوشه‌ای از عملکرد این اداره کل در سال گذشته، گفت: آغاز پروژه ساماندهی و مرمت بنای تاریخی گراند هتل توسط شرکت سرمایه‌گذاری بانک گردشگری ایران (سمگا) ازجمله اقدامات قابل‌توجه و مؤثر حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال ۹۸ به شمار می‌رود که امیدواریم با احیای آن در آینده نزدیک امکان بازدید و اقامت گردشگران در این مجموعه ارزشمند تاریخی فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین همچنین انتخاب سرمایه‌گذار برای ساماندهی و بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری اوان، افتتاح چندین اقامتگاه بوم گردی در مناطق روستایی استان و افتتاح پل معلق آوج را از دیگر رویدادهای مهم حوزه گردشگری استان در سال ۹۸ عنوان کرد.

او با اشاره به اهم برنامه‌های اداره کل سال در سال جهش تولید یادآور شد: ثبت جهانی قلعه الموت و کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین به‌عنوان بزرگ‌ترین کاروانسرای درون‌شهری ایران در فهرست میراث جهانی و همچنین جذب سرمایه‌گذار با لحاظ تشریفات قانونی برای مناطق آوج و الموت پس از برون‌رفت کامل از بیماری کرونا از اولویت‌های این اداره کل در سال ۹۹ به شمار می‌رود.

منبع : سیری در ایران

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

مساجد میزبان مسافران در اصفهان

این مساجد اصفهان میزبان مسافران در ایام نوروز

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۴۵مسجد …