خانه / شگفتی های جهان / خانه های نقلی پریان

خانه های نقلی پریان

یک هنرمند ناشناس خلاق و مبتکر، با خلق خانه‌های مینیاتوری و قرار دادن آن‌ها در جزیره من (isle of Man) دریای ایرلند، سحر و جادو را در فضا منتشر کرده است.

خانه‌های پریان نقلی دوست‌داشتنی در سراسر جزیره من، یک جزیره کوچک نیمه مختار میان بریتانیای بزرگ و ایرلند در چند هفته گذشته ظاهر شده‌اند. این قلعه‌ها و قصرهای چشم‌نواز در دره‌ها و سواحل، روی تپه‌ها و بالای دیوارها حسابی جا خوش کرده‌اند.

این خانه‌های پریان توسط یک مجموعه‌دار هنری سوئدی ناشناس خلق شده‌اند؛ فردی که برای ایجاد مخلوقات مینیاتوری در جهان، از جمله خانه‌هایی برای موش، کوچک‌ترین کتابخانه جهان و یک پارک سرگرمی نقلی، شهرت دارد.

جزیره من، تاریخچه بلندبالایی در مورد پریان و کوتوله‌ها دارد. یک پل کوچک روی رودخانه کوچک سانتون برن (Santon Burn) به نام پل پریان وجود دارد که مردم محلی در زمان عبور از آن، طبق سنت‌ها به پریان، سلام می‌کنند. انجام ندادن این عمل، قطعاً برای شما بدشانسی به بار می‌آورد.

این هنرمند ناشناس می‌گوید که برای اجرای این پروژه و آشنایی با افسانه‌های پریان جزیره من، با طرفداران مینیاتور در انگلستان مشورت کرده است. داستان‌های فولکلور، گروه هنری را به خود جذب کردند و آن‌ها تصمیم گرفتند تا خانه‌های مینیاتوری را بسازند و با مستقر کردن آن‌ها در سراسر جزیره، جادوی پریان را در همه جا پخش کنند.

خانه‌ها از مصالح مختلفی چون سنگ، چوب، شیشه‌های آنتیک، مس و حتی گیره‌های کاغذ، ساخته شده‌اند. آن‌ها با ۱۲ اینچ (۳۰٫۵ سانتی‌متر) ارتفاع، قبل از رسیدن به این جزیره در مالمو در کشور سوئد، خلق شده‌اند.

هنرمند خلاق و مبتکر این پروژه گفت:بیشتر کار ما این بود که مطمئن شویم این خانه‌ها به‌صورت عضوی طبیعی در این منظره قرار می‌گیرند. ما می‌خواهیم طوری به نظر برسد که انگار آن‌ها همیشه آنجا بوده‌اند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

نگین توکلی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

تاج محل، هند

۱۰ مورد از زیباترین مکان‌های دیدنی در جهان

در جهان مکان‌های زیبا و شگفت‌‌انگیز بسیاری هست که هر ساله افراد زیادی از آنها …