غذاهای محلی ایران

خورش گوجه سبز

خورش گوجه سبز یکی از خورشهای ترش و شیرین

یکی از خورشهای ترش و شیرین و دلچسب که بخصوص در فصل بهار طرفدار زیادی دارد خورش گوجه سبز است . این خورش لذیذ به سبب داشتن گوجه سبز کمی ترش مزه است که اگر ترشی زیاد دوست ندارید می توانید از شکر استفاده کنید . این خورش هم با گوشت و هم با مرغ پخته می شود .

امیدواریم بپزید و نوش جان کنید .

مواد لازم برای خورشت گوجه سبز

گوجه سبز ۲۰ عدد
جعفری تازه ۳۰۰ گرم
نعنا خشک ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۳ عدد
سینه مرغ ۲ عدد
شکر ، نمک ، فلفل ، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش گوجه سبز

۲ عدد از پیازها را خرد کنید، نمک و زردچوبه بزنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. مرغ ها را بهمراه ۱ عدد پیاز خرد کرده و بهمراه نمک ، فلفل و ۲ لیوان اب بگذارید با حرارت ملایم بپزند.جعفری‌ها را با اب سرد بشویید و بگذارید اب اضافی‌اش برود.

سپس با چاقو جعفری ها را خرد کنید و به پیاز در حال تفت خوردن اضافه کنید و ۵ دقیقه باهم تفت دهید. نعنا خشک را نیز اضافه کنید؛ سپس تمام این مواد را به مرغ های در حال پخت اضافه کنید ( وقتی آب مرغ نصف شد اضافه کنید ).

پس از ۳۰ دقیقه گوجه سبزها و مقداری شکر را به مرغ در حال پخت اضافه کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا طعم ها ترکیب شوند و گوجه سبزها نرم شوند. سپس در ظرف بکشید و بهمراه برنج سفید سرو کنید ( مقدار شکر سلیقه ای میباشد ).

نکته ها : این غذا بدلیل ترشی گوجه سبز نیازی به افزودن ترشی ندارد. در صورت تمایل میتوانید بجای مرغ از گوشت قرمز استفاده کنید ؛ مدت زمان پخت را میتوانید با توجه سلیقه شخصی تان در میزان پخت مرغ یا گوشت میتوانید کم و زیاد کنید. اما مراقب باشید گوجه سبزها له نشوند.

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا