معرفی نقاط گردشگری جهان

دنیای شگفت انگیز برفی هوکایدوی

اگر به دنبال این هستید که در  فصل سرما، به سرگرمی هایی از جنس یخ و برف بپردازید، اطلاع داشته باشید که سرزمین زمستانی عجیبی در دهکده یخی جزیره هوکایدوی ژاپن از ماه ژانویه تا مارس در سال جدید میلادی ایجاد شده است. با وجود اینکه کشورهای منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا به دلیل دارا بودن هتل های یخی شان معروف شده اند، اما آنها تنها کشورهایی نیستند که این گونه تجربه بی نظیری را برای گردشگران رقم می زنند، مثل جزیره هوکایدو در کشور ژاپن که با دهکده تومامو آیس (Tomamu Ice Village) در زمستان از گردشگران پذیرایی می کند. در این مطلب به معرفی و بررسی دهکده یخی جزیره هوکایدوی ژاپن می پردازیم.

دهکده یخی جزیره هوکایدوی ژاپن در فاصله ۱۵۰ کیلومتری ساپورو و مرکز جزیره شمالی ژاپن قرار گرفته است، بنابراین در صورتی که تمایل به انجام چنین سرگرمی هایی دارید، این فرصت را ار دست ندهید و  برای مسافرت به این دهکده هیجان انگیز برنامه ریزی کنید تا از فضایی شاد و رویایی آن لذت ببرید. اما به خاطر داشته باشید که به دلیل اینکه دمای هوا در این دهکده به ۳۰ درجه زیر صفر می رسد، پس نیاز به لباس گرم و مناسب با شرایط این دهکده دارد.

می توانید در اتاق های این هتل که از جنس یخی می باشد گشتی بزنید و ملاحضه کنید که همه چیز در این اتاق ها، البته به جز تخت و روتختی جای گرفته در اتاق ها، یخی است. علاوه براین، می توانید در کافه این هتل نیز به نوشیدن نوشیدنی های یخی مشغول باشید. نکته جالب توجه این است که حتی قفسه های کتابی که در کافه آیس قرار دارند، همگی از جنس یخ هستند. در این دهکده سرسره یخی موجود است که معروف است، به گونه ای که به کل دهکده مشرف است و از بالای این سرسره، تمام دهکده در را زیر پایتان می بینید.

به گفته یکی از کارکنان این دهکده: دنیای شگفت انگیز برفی در این دهکده، تجربه جادوی زمستان را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد.

حتی جذابیت های این زمستان نیز برای کودکان جالب توجه و مناسب است و از یک مجوعه فعالیت های برفی از قبیل ابزارهای بازی روی یخ و کلاس های مجسمه سازی یخی و… تشکیل می شود. اما تصویر این ماجرا که چه چیزی بهتر از تجربه زندگی در یک خانه یخی قادر است حس قشنگی از زمستان را برای انسان به ارمغان آورد، بسیار هیجان انگیز است. این دهکده یخی نیز به تفرجگاه هوشینو ریزورت تامامو (Hoshino Resort Tomamu) اتصال دارد و مسافران قادر خواهند بود در سفرهای کوتاه مدت خود و حتی طولانی در این محل اقامت داشته باشند. افتتاحیه دهکده یخی جزیره هوکایدوی ژاپن در ماه دسامبر و افتتاح رسمی آن در ژانویه خواهد بود و تا مارس ۲۰۱۹ فعالیت دارد. هزینه ورودی این روستا، ۵۰۰ ین است که معادل ۵ دلار آمریکا می باشد.

در هر حال اگر دوست دارید اندکی آدرنالین خود را بالا ببرید، می‌توانید به دامنه کمربند قدرت هوکایدو (Hokkaido Power Belt) سفر کنید که از آنجا به راحتی به دهکده یخی دسترسی خواهید داشت.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

رضا خزاعی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا