رستورانها

رستوران های رمانتیک تهران

در رستوران‌های رمانتیک تهران می‌توانید علاوه‌بر صرف غذاهای خوشمزه و منحصربه‌فرد، به ثبت خاطرات زیبا و رمانتیک خود بپردازید و لحظات عاشقانه‌ای داشته باشید.

یکی از امکانات رفاهی تهران، رستوران‌ها و کافه‌های آن است. امروزه رستوران‌ها علاوه‌بر نقشی که در ایجاد لحظات شاد و خوشمزه دارند، کاربردهای زیادی پیدا کرده و تبدیل به مکانی زیبا و عاشقانه برای زوج‌ها نیز شده‌اند. رستوران‌های عاشقانه در تهران از رستوران‌های محبوب و پرطرفداری هستند که ویژگی‌های ظاهری، محیطی و ویژگی‌های خاص و رمانتیک آن، فضایی زیبا و مناسب برای زوج‌های جوان به‌وجود آورده است.

دکوراسیون جذاب و منحصربه‌فرد، منوهای دو نفره و خاص، نورپردازی و رنگ‌آمیزی مناسب، استفاده از گل‌های زیبا، اشیای فانتزی و تزیینی شیک و رمانتیک، فضای آرام و راحت، اجرای موسیقی، رعایت فاصله‌ی استاندارد بین میزها، شلوغ نبودن و دسترسی آسان به این رستوران‌ها باعث شده محیطی برای ثبت لحظات عاشقانه و رمانتیک همانند سالگرد ازدواج، جشن تولد، پیشنهاد ازدواج، ولنتاین و… در اختیار مشتریان قرار بگیرد. برای داشتن لحظاتی رمانتیک در رستوران‌های عاشقانه‌ی تهران با ما همراه باشید.

رستوران ایسترن پالاس

رستوران ایسترن پالاس یکی از آن رستوران‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب باز کنید و مطمئن باشید که مهمانی و قرار شما به بهترین نحو برگزار خواهد شد. نمایی بیرونی و سالن یادآور محیط قصر بوده و دکوراسیون داخلی این رستوران آن قدر جذاب و گیرا است که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. رستوران ایسترن پالاس یا همان کاخ شرقی، رستورانی خاورمیانه‌ای است که در محیطی کوچک اما زیبا انواع غذاهای ترکی و لبنانی و ایرانی را گرد هم آورده است.

شاید اولین چیزی که قبل از ورود نظرتان را به خودش جلب کند، سردر ساختمان باشد که تمام نمای بیرونی آن با یکی از اشعار خیام با خط نستعلیق شکسته پوشیده شده است. داخل رستوران که قدم بگذارید با ترکیبی از فضای مدرن امروزی و اِلمان‌های شرقی مواجه می‌شوید. میزهای سفید ساده و صندلی‌های لاجوردی، لوسترهای سبک ترک و بشقاب‌های طلایی محیط چشم نوازی را به‌وجود آورده است؛ البته سهم عظیمی از این زیبایی به یکی دیگر از شعرهای خیام تعلق دارد که این‌بار به شکل خوانایی روی یکی از دیوارهای رستوران نقش بسته است.

آدرس: تهران، بلوار آفریقا، خیابان دستگردی (ظفر)، نرسیده به خیابان ولیعصر (عج)، پلاک ۲۹۹

رستوران بیستانگو

رستوران بیستانگو اولین رستوران فرنگی با استانداردهای روز در  سطح ایران به‌شمار می‌رود که بخشی از هتل رامتین واقع در خیابان ولی عصر است و بیش از یک دهه سابقه دارد. این رستوران با ترکیبی از غذاهای بین‌المللی و محیطی آرام‌بخش، تصویری خاطره‌انگیز برای یکایک مهمانان به ارمغان می‌آورد. دکوراسیون مدیترانه‌ای در کنار پخت و چیدمان ماهرانه‌ی غذا که توسط  سرآشپز  خارجی آن طراحی شده، شکل و سبک جدیدی در سرو غذا به وجود آورده است. رستوران بیستانگو از دو سالن تشکیل شده است، یک سالن عمومی که به مشتری‌های معمولی اختصاص دارد و سالنی خصوصی که مخصوص مهمانی‌ها یا مشتری‌های خاص است و ۲۰ نفر ظرفیت دارد.

آدرس: خیابان ولی عصر، ۵۰۰ متری جنوب پارک ساعی، پایین هتل رامتین

رستوران دوئت

رستوران دوئت در تهران خود را به‌‌عنوان لوکس‌ترین رستوران شهر یا حتی کشور معرفی کرده است. این رستوران با سبک کلاسیک و مدرنی که دارد، هر آنچه که شما از لوکس بودن انتظار دارید و حتی بیشتر از آن را برآورده می‌کند. دوئت به معنای اجرای دو نفر است، هم‌نوازی دو ساز در کنار یک دیگر فضایی زیبا و عاشقانه را به‌وجود می‌آورد. اما این تعریف فقط معطوف به اجرای موسیقی نیست، بلکه حتی به هر حرکت دونفره‌ای هم دوئت گفته می‌شود و این دقیقاً‌‌ همان چیزی است که رستوران دوئت در نظر دارد. به‌همین دلیل رستوران دوئت به‌خاطر سبک چیدمان و طراحی داخلی‌اش، فضایی زیبا، عاشقانه و رمانتیک ایجاد کرده است.

این عاشقانه و دونفره بودن غیر از محیط و چیدمان، در منو و سرو غذا تأثیر به‌سزایی دارد؛ تأثیری که شاید کمتر کسی به مفهوم واقعی آن دقت کرده باشد. منوی اغلب غذا‌ها بر مبنای دو نفره تنظیم ‌شده است و این سبک از طراحی دلایل خاص خود را دارد. یکی از دلایل زیبای آن، حجیم و دو نفره بودن وعده‌های غذا است که بر اساس تئوری باهم غذا خوردن و در یک ظرف غذا خوردن شکل گرفته است. اینکه یک ظرف واحد را با فرد موردعلاقه‌مان شریک شویم و از با هم غذا خوردن لذت ببریم و یکی از بهترین لحظه‌های دونفره‌مان را رقم بزنیم.

آدرس: خیابان مطهری، خیابان مفتح، روبروی پمپ بنزین، کوچه بخشی، پلاک۱۴، رستوران فرانسوی دوئت

رستوران پارک وی

رستوران پارک وی در مرکز خرید سام قرار دارد و در زمره‌ی رستوران‌های رمانتیک و شیک تهران به‌شمار می‌رود. تخصص رستوران پارک وی در ارائه‌ی غذاهای چینی خوشمزه است و چنانچه از سبک غذای چینی لذت می‌برید، به این رستوران سر بزنید؛ به‌خصوص که سرآشپز چینی این رستوران اصیل‌ترین غذاهای چینی را برای مشتریان طبخ می‌کند؛ هرچند قیمت غذاهای این رستوران یک مقدار بالا است.

آدرس : خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر، طبقه هشتم

رستوران دیوان

رستوران دیوان یکی از بهترین رستوران‌ها در منطقه فرشته تهران محسوب می‌شود و کیفیت بالای سرویس‌ها و غذاهای آن باعث معروفیت بیشتر دیوان شده است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی (انواع کباب و سالاد) را به شکلی بسیار مدرن و امروزی سرو می‌کنند. علاوه‌بر غذاهای لذیذ، محیط بسیار لوکس و شیک و سرویس پنج ستاره این مجموعه نیز از ویژگی‌های بارز آن به‌شمار می‌رود.

رستوران دیوان شامل چهار بخش می‌شود. بخش عمومی رستوران با مبلمانی با تم آبی رنگ، اتاق VIP مخصوص پذیرایی از مهمانان با تعداد حداکثر ۱۰ نفر با تم قرمز و تالار آینه با ظرفیت ۲۲ نفر و مبلمانی با تم کِرم تشکیل شده است و در نهایت نیز بخش بالکن این رستوران قرار دارد که برای صرف نوشیدنی یا انتظار برای خالی‌شدن میز در اختیار مهمانان است و آن‌ها می‌توانند از چشم‌انداز کوه‌های شمال تهران لذت ببرند. دکور رستوران تلفیقی از سبک مدرن و ایرانی ا‌ست. تابلوهای استفاده شده از سوژه‌‌هایی با لباس‌هایی تلفیقی از سبک ایرانی و زیورآلات مدرن تشکیل شده است (زیورآلات سوژه‌ها مانند عینک آفتابی، گردنبند و غیره واقعی هستند و به تابلوها متصل شده‌اند). پوشش پرسنل رستوران نیز به سبک ایرانی بوده و در تهیه مانتو و جلیقه آن‌ها از پارچه‌هایی با طرح پارچه‌های ایرانی استفاده شده است. در انتخاب نورپردازی رستوران هم سعی شده از لوسترها و چراغ‌هایی با نور کم استفاده شود.

رستوران دیوان برای برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده است، به‌عنوان مثال برای پذیرایی از مهمانان تا تعداد ۱۰ نفر می‌توانید از اتاق VIP استفاده کنید. در این‌صورت، می‌توانید با درخواست «ست منو» و با پرداخت ۴۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر، از پذیرایی لوکس با خاویار بهره ببرید و مهمانان شما از منوی استارتر، سالاد، غذای اصلی، دسر و نوشیدنی به دلخواه خود و به تعداد سفارش دهند.

درصورتی‌که تعداد مهمانان شما برای یک خلق یک شب رمانتیک بین ۱۰ تا ۲۲ نفر باشد، می‌توانید مهمانی خود را در تالار آینه برگزار کنید و از محیط زیبای آن لذت ببرید. باتوجه به شلوغ بودن رستوران در روزهای آخر هفته و تعطیلات توصیه می‌شود برای دریافت سرویس بهتر، حتی برای تعداد کم، میز خود را رزرو کنید.

آدرس: خیابان فرشته، مجتمع تجاری سام سنتر

رستوران تراس

رستوران تراس یکی از رستوران‌های مجموعه‌ی مانسون است و مثل سایر رستوران‌های این مجموعه غذاهای خوشمزه و وسوسه‌انگیز کالیفرنیایی سرو می‌کند. رستوران تراس دارای یک تراس دلباز و زیبا است که البته به‌راحتی نمی‌توانید در این تراس میز خالی پیدا کنید. اگر می‌خواهید در تراس این رستوران یک شام رویایی و رمانتیک میل کنید، حتماً از قبل میز رزرو کنید.

آدرس: خیابان فرشته، مریم شرقی، بعد از گل فروشی الهیه، پلاک ۶۱

رستوران تماشا

رستوران تماشا نیز یکی دیگر از رستوران‌های زیرمجموعه‌ی گروه مانسون است و به‌عنوان یک رستوران بین‌المللی، منوی کاملی از غذاهای آسیایی، پیتزا و پاستا، غذاهای مکزیکی، کباب، ساندویچ و بشقاب‌های مخصوص دارد. درواقع تنوع گسترده‌ی منوی این رستوران و فضای ویژه آن، تماشا را در مدتی کوتاه به رستورانی مشهور تبدیل کرده است. دکور و طراحی این رستوران بسیار زیبا و مجلل است، کف رستوران با سنگ مرمر نفیس فرش شده و مملو از آثار هنری ارزشمند است. در کل رستوران تماشا واقعاً تماشایی و بی‌نظیره بوده و علاوه بر غذاهای فوق‌العاده لذیذی که سرو می کند، مکان مناسبی برای یک شام دو نفره به‌حساب می‌آید. این رستوران در طبقه ششم مرکز خرید میلاد نور واقع شده است و علاوه‌بر اینکه فضایی متفاوت از سایر طبقات دارد، مسیر دسترسی به آن نیز از سایر طبقات جدا شده است.

آدرس : شهرک غرب، مرکز خرید میلاد نور، طبقه ۶

رستوران خاقان

رستوران خاقان، کافه باغی به دور از هیاهوی شهر تهران است که در حوالی خیابان نلسون ماندلا (جردن) قرار داشته و هشت سال قدمت دارد. موقعیت مکانی این رستوران به گونه‌ای است که اصلاً فکرش را نمی‌کنید، در میان این کوچه پس کوچه‌ها به رستورانی برسید که در کنار سالن شیک و زیبایش، یک حیاط با آبنماهای جدید و حوض‌های چشم‌نواز نیز داشته باشد. این مقدار گل‌کاری و دارودرخت در این حیاط زیبا آن هم در میان بافت فشرده شهری تهران نعمتی است که باید به درستی از آن استفاده کرد. فضای پذیرایی رستوران خاقان به دو بخش حیاط و سالن تقسیم می‌شود. سالن خاقان با فضایی کلاسیک محیطی مناسب برای وعده‌های غذایی رسمی، ناهارهای کاری و دورهمی‌های خانوادگی است. در گوشه‌ی این سالن یک بار چوبی و در کنار آن یک پیانوی زیبا قرار دارد که یک پیانیست حرفه‌ای موسیقی زیبایی را می‌نوازد.

اولین چیزی که در حیاط رستوران خاقان جلب توجه می‌کند، دو میز بزرگ VIP آن با طراحی جدید و جذاب است. میزی که با آبنما تلفیق شده و از زیر شیشه آن آبی همچون رودخانه در جریان است. صدای آب، موسیقی آرامش‌بخشی است که در این فضای زیبا برای شما نواخته می‌شود. درواقع حیاط زیبای این رستوران، فضای صمیمی ایجاد کرده و مناسب قرارهای دو نفره، یک فنجان قهوه‌ی تلخ و کیک گرم است. البته اگر اهل سیگار و قلیان هستید، در این فضای باز می‌توانید لذت بیشتری ببرید. در کل حیاط رستوران خاقان یک پیشنهاد خاص و متفاوت است با میز و صندلی‌هایی که روی حوض آن قرار دارد و با تلویزیون بزرگی که شرایط سرگرمی گروهی همچون تماشای مسابقات فوتبال و والیبال را برای شما فراهم می‌کند.

خاقان یک کافه رستوران است و منوی آن به دو بخش نوشیدنی‌ها برای کافه و خوراک‌ها و غذاها برای رستوران تقسیم می‌شود. از منوی غذایی رستوران خاقان می‌توان متوجه شد که سبک این رستوران بین‌المللی است، یعنی غذاهایی از ایران، ایتالیا، آمریکا و حتی هند و مکزیک هم در این منوی اشتهاآور یافت می‌شود. یکی از مزایای رستوران خاقان تنوع غذایی آن و مختصر و مفید بودن منو است.

آدرس: خیابان آفریقا، بلوار گلستان، بلوار گیتی، چهارراه دوما، پلاک ۲

رستوران مانسون لانژ

رستوران مانسون لانژ در شمال خیابان جردن و نبش کوچه‌ی گلدان قرار دارد که به‌خاطر همین موقعیت محلی، مهمانان با مشکل پیدا کردن پارکینگ مواجه می‌شوند. حدود ۱۹ سال از تأسیس رستوران مانسون لانژ می‌گذرد و در این مدت تونسته است با غذاهای آسیایی فوق‌العاده خوشمزه‌اش مشتری‌های زیادی پیدا کند. سرویس‌دهی عالی و رفتار پرسنل محترمانه است و منوی متنوع رستوران از غذاهای حاشیه اقیانوس آرام تا شرق دور را دربرمی‌گیرد. سوشی‌های این رستوران بی‌نظیر هستند و می‌توانید انواع سوشی را در مانسون لانژ سفارش بدهید.

آدرس: خیابان جردن، نبش خیابان گلدان، پلاک ۲، طبقه ۱

رستوران رترو

حدود دو سالی می‌شود که رستوران رترو با سبک طراحی رترو (یا شبیه به کهنه و قدیمی) در محدوده‌ی سعادت آباد و شهرک غرب مشغول به فعالیت‌ کرده است. پنجره، میز و صندلی و تابلوهای فلزی کهنه شده، لامپ‌های ادیسونی، لوله‌های تزئینی و… همگی از اِلمان‌های قدیمی رستوران رترو هستند. رستورانی که حال‌وهوای محلی، دنج، خاص و جذابی به‌خصوص برای قرارهای دونفره دارد. آشپزخانه باز رترو حاکی از آن است که در این رستوران چیزی برای پنهان کردن از مشتری وجود ندارد. رترو به دو فضای سالن و پیاده‌روی اختصاصی جلوی رستوران تقسیم شده است و همانند کافه رستوران‌های فرانسوی میز و صندلی خود را برای ایجاد فضایی بهتر در پیاده‌رو قرار داده است. پیاده‌رویی که سنگ فرش شده و با اسپری آب در روزهای گرم تابستان و گرماتاب در سرمای زمستان لذت نشستن در محیط باز را برای مهمانان خود بیشتر می‌کند.

منوی رترو زیر نظر یک سرآشپز حرفه‌ای همواره در حال به‌روز شدن است و شامل انواع ساندویچ‌ها و پاستا‌ها و استیک‌های تازه و لذیذ می‌شود. رستوران رترو با فضای دنج و آرام خود، با منوی جذاب و متنوع، با پرسنل خوشرو و مهمان‌نواز، محلی ایده‌آل برای صرف یک شام رمانتیک و خاطره‌سازی به‌حساب می‌آید.

آدرس: شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان گلها، نبش کوچه عسگری

رستوران مدائن

هوکا لانژ یا قلیان‌سرای عربی مدائن جایی برای آرامش، معاشرت و لذت‌بردن از لحظات خوش با هم بودن است. کمتر از دو سال است که مدائن فعالیت خود را آغاز کرده، اما سطح بالای کیفیت، محیط جذاب، برخورد مناسب پرسنل و از همه مهم‌تر قلیان‌های خوب و حرفه‌ای در کنار غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه باعث شده است به یکی از بهترین قلیان‌سراها یا هوکالانژ تهران تبدیل شود.

مدائن در ابتدا هوکا لانژ یا قلیان سرا بود و درواقع به‌عنوان مکانی دنج و آرامش‌بخش محسوب می‌شد که در کنار قلیان‌هایش، میان وعده، اسنک و دسرهای جذاب و البته عربی هم سرو می‌کرد؛ اما حالا تبدیل به یک کافه رستوران عربی شده است.

مدائن سه قسمت مختلف برای پذیرایی از مهمانان دارد، بالانشین، سالن اصلی و فضای باز با محیطی زیبا و دلنشین که برای جلسات کاری، جشن تولد و مراسم‌ها بسیار جای شکیل و خوبی به‌حساب می‌آید. عطر و بوی مدیترانه‌ای و عربی مدائن را فقط در قلیان‌های آن‌ نمی‌توان یافت. طراحی، دکور و موسیقی عربی که در این رستوران پخش می‌شود، همگی حس‌و‌حال رمانتیک شما را دوچندان می‌کنند.

آدرس: خیابان ظفر شرقی، خیابان فرید افشار، بلوار آرش شرقی، پلاک ۴۴

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

صدیقه شجاعی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا