توصیه های سفر

روش های کاهش هزینه های سفر

هزینه سفر بالاست حتی اگر بخواهید با کمترین امکانات به سفر بروید باز هم هزینه هایی وجود دارد. امروزه مسافران برای اینکه بتوانند هزینه سفر را تا حدودی کم کنند، سعی می کنند در قالب تورهای مسافرتی به سفر بروند. در ادامه با ۱۵ هزینه سفر که مسافران باهوش همیشه از آن دوری می کنند آشنا شوید. اگر برنامه سفر به خارج دارید این مطلب برای شماست!

در سفر به خارج از کشور با رعایت این نکات صرفه جویی، پول بیشتری ذخیره کنید.

۱٫ چمدان خود را قبل از راه افتادن، وزن کنید

این نکته بخصوص زمانیکه با یک خط هوایی ارزانتر سفر میکنید، مهم است. بسیاری از خطوط هوایی ارزان، محدودیت برای وزن چمدان های شما دارند. اگر شما با یک خط هوایی ارزان پرواز می کنید، این محدودیت ها را قبل از جمع کردن وسایل سفر بررسی کنید.

اگر مجموع وزن چمدانهای شما بیشتر از مقدار محدودیت آنها بود، اجازه حمل بیشتر چمدان را قبل از سفر و حداقل ۲۴ ساعت مانده به پرواز بگیرید. اگر شما تا زمانیکه به گیت برسید صبر کنید، معمولا سه برابر باید پرداخت کنید.

۲٫ استفاده از کارت های اعتباری

یک مسافر باهوش به ندرت برای بررسی وزن چمدان پول می پردازد. ار کارت های اعتباری ایرلاین های معتبری که با آن ها پرواز می کنید، استفاده کنید. بیشتر کارتهای اعتباری خطوط هوایی، بررسی رایگان چمدان، چک کردن سریعتر و دیگر مزایا را ارائه می دهند.

۳٫ برای بچه ها، خوراکی همراه داشته باشید

تا زمانیکه فرزند شما بسیار گرسته نیست و بسته مواد غذایی شما کاملا تخلیه نشده، سراغ غذای هواپیما نروید.

۴٫ بلیط لحظه آخری نخرید!

اگر برنامه سفر را مشخص نکرده اید، بلیط لحظه آخری نخرید. رزرو کردن بلیط در دقایق آخر یکی از بدترین اشتباهاتی است که می توانید انجام دهید. این کار می تواند به شما حداقل ۲۰۰ هزار تومان در سفرهای داخلی و ۵۲۹ دلار در سفرهای بین المللی هزینه اضافی وارد کند.

اگر ناچارید بلیط لحظه آخری خرید کنید، با جابجا کردن تاریخ سفرتان می توانید ضرر مالی را کم کنید. طبق تحقیق جدیدی از Hopper، سه شنبه ارزانترین روز سفرهای خارجی است. شما می توانید با بازگشتن در جمعه، به میزان بیشتری در هزینه صرفه جویی کنید. در اینجا ارزانترین روزها برای رزرو بلیط هواپیما در هر ماه برای کل سال ۲۰۱۸ آمده است.

۵٫ تا زمانیکه به گیت بروید، برای انتخاب نوع پرواز صبر کنید

برای انتخاب نوع صندلی خود، از قبل پرداخت تصمیم گیری نکنید. بجای آن از فردی که در پیشخوان است بخواهید تا شما را در نقطه بهتری قرار دهد. اگر شما مودب باشید، آنها اغلب با خواسته شما موافقت می کنند.

۶٫ اگر به تاکسی نیاز ندارید، تاکسی نگیرید

قبل از اینکه به فرودگاه برید با هتل محل اقامت تماس بگیرید و بپرسید که آیا حمل و نقل زمینی ارائه می دهند یا نه! هتل ها معمولا خدمات سریعی، برای هتل تا فرودگاه و یا برای هتل تا مرکز شهر و یا هر دو دارند.

۷٫ برای پروازهای صبح زود، از قبل تاکسی در نظر بگیرید

اگر برای یک سفر کاری، صبح زود پرواز دارید، از قبل از طریق ویژگی سواری برنامه ریزی شده مثل اوبر Uber، یک تاکسی رزرو کنید تا از تخفیف پیش از موعد هم برخوردار شوید.

لکسی لوین، معاون ارشد ارتباطات اوبر می گوید: “با استفاده از این ویژگی نه تنها کرایه کمتری می پردازید، بلکه به شما اجازه می دهد که از مخارج مربوط به پارکینگ فرودگاه و یا اجاره ماشین، آسوده شوید”.

۸٫ اگر شما ماشین کرایه می کنید، با کارت اعتباری خود بیمه را پرداخت کنید

سارا هولنبک، متخصص صرفه جویی در offers.com می گوید:”هزینه های پوشش بیمه خودروی کرایه ای به راحتی می تواند هزینه کرایه شما را دو برابر کند اما بیشتر کارتهای اعتباری، حفاظت از خودروی کرایه ای را ارائه می دهند.” در هنگام کرایه ماشین، با کارت اعتباری خود پرداخت را انجام دهید و پوشش اضافی برای کرایه خودرو را کاهش دهید.

همچنین شما باید با محدودیت های محافظتی کارت اعتباری خود آشنا باشید. جولی رامهلد، تحلیلگر مشتری در DealNews می گوید: شرکت های ارائه دهنده کارت اعتباری، خودروهای لوکس را پوشش نمی دهند. بنابراین اگر شما می خواهید خودرویی لوکس سوار شوید، باید بیمه اضافی خرید کنید.

همچنین ناحیه ای را که در آن رانندگی خواهید کرد، بشناسید. اگر در ایالتی است که نرخ رانندگان نامطمئن بالاست در مقایسه با ایالتی که این مشکلات را ندارد، یک تصادف کوچک هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

۹٫ در مورد قانون WiFi هتل خود سوال کنید

مطمئن شوید که هتل شما WiFi رایگان ارائه می دهد. اگر اینطور نیست، ممکن است استفاده از اینترنت تلفن خودتان گرانتر از اینترنت هتل باشد.

۱۰٫ قبل از شروع سفر، بیمه مسافرتی تهیه کنید

در شرایط اورژانس، بیشتر قوانین بیمه مسافرت و یا برنامه های کارت پلاتینی تنها زمانیکه پزشک محلی، انتقال را ضروری بداند، مسافر را به نزدیکترین تجهیزات پزشکی قابل قبول می رسانند.

بنابراین اگر یک انتقال پزشکی مورد نیاز باشد که می تواند بین ۳۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه داشته باشد و یا اگر شما در یک بیمارستان بین المللی بیشتر از یک روز گیر بیفتید، هزینه ها می توانند بسیار زیاد شوند.

مسافران باهوش که به مناطق دورافتاده می روند باید بیمه مسافرتی خریداری کنند تا اگر بستری شدند، به خوبی از آنها نگهداری شود.

۱۱٫ در هنگام رزرو اتاق، از خدمات اتاق و هتل مطلع شوید

مطمئن شوید که بطری آبی که در میز کنار تخت شماست، پیش از آنکه یک قلپ از آن را بنوشید، جزو مکمل های اتاق است. همچنین از مینی بارها دوری کنید. نه تنها قیمت آنها بسیار بالاست، بلکه برخی هتل ها برای شما هزینه باز پرداخت درنظر می گیرند.

انواع خدمات هتل ها

بسیاری از ما هنگام رزرو هتل اصطلاحاتی به چشم مان می خورد که ازشان سر در نمی آوریم و اگر درباره شان بدانیم، انتخاب بهتری خواهیم داشت و هتلی مناسب با طول و برنامه ریزی سفرمان رزرو می کنیم.

به طور مثال در هتل های ۵ ستاره گاهی سرو غذا هم انجام می شود، یعنی پولی که می پردازید علاوه بر اتاق، دو یا سه وعده ی غذایی روزانه در هتل را هم در بر دارد. به خصوص در رزرو آنلاین هتل که بر خلاف رزرو حضوری اپراتور آژانس یا رسپشن هتل مقابل مان نیست که توضیحات لازم را بدهد، دانستن این اصطلاحات بیشتر به کار می آید.

فقط اتاق O.R: Only Room

یعنی شما با هزینه ای که برای رزرو هتل می پردازید تنها اتاق می گیرید و شامل هیچ وعده ی غذایی ای در هتل نمی شود.

اتاق و صبحانه B.B: Bed & Breakfast

یعنی علاوه بر اتاق اتاق، صبحانه هم به شما تعلق می گیرد. در بعضی هتل های کوچک صبحانه در سینی برای مسافر سرو می شود و هتل های بزرگ معمولا میز صبحانه ی پر و پیمان و مفصلی دارند.

دو وعده ای H.B: Half Board

خدمات دو وعده ای یا هاف‌بُرد در هتل، یعنی شما با هزینه ای که می پردازید، علاوه بر اقامت در اتاق می توانید دو وعده ی غذایی شامل صبحانه و ناهار یا صبحانه و شام را در هتل صرف کنید. معمولا هتل های سه ستاره به بالا این خدمات را عرضه می کنند.

سه وعده ای F.B: Full Board

خدمات فول‌بُرد یا سه وعده‌ای یعنی این که مسافر علاوه بر اتاق، می تواند سه وعده ی غذایی صبحانه، ناهار و شام را در هتل صرف کند. خدمات سه وعده‌ای بیشتر برای هتل های کاری (بیزینس) کاربرد دارند اما در مقاصد توریستی هم ارائه می شوند.

کامل ALL: All Inclusive

در خدمات کامل یا All، مسافر با هزینه ای که پرداخته، می تواند در هتل تا ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب، تمام وعده های غذایی به همراه میان وعده و نوشیدنی را در هتل میل کند. معمولا صبحانه، ناهار و شام در ساعات مشخصی سرو می‌شوند اما میان‌وعده‌ و نوشیدنی همیشه در دسترس است.

این نوع خدمات در مقاصد توریستی که مسافران بیشتر برای استراحت و آسایش راهی آن ها می شوند، رایج است. این نوع خدمات به آن دسته از مسافرانی که اهل ماجراجویی و چرخیدن در شهر هستند یا صرفاً برای خرید راهی شهر یا کشوری می‌شوند، توصیه نمی شود.

عالی UALL: Ultra All Inclusive

هتل هایی که خدمات عالی یا یوآل ارائه می کنند، تمام شرایط را برای یک دوره ی استراحت عالی مهیا می کنند. در این هتل ها که معمولا هتل های ۴ یا ۵ ستاره هستند، در تمام ۲۴ساعت شبانه روز انواع غذا و نوشیدنی سرو می شود.

مسافر می تواند هر لحظه که دوست داشت به رستوران، کافه یا بوفه ی هتل برود و درخواست غذا، میان وعده یا نوشیدنی کند. این خدمات به کار آن دسته از مسافرانی که برای استراحت راهی مقاصد ساحلی می شوند و بیشتر وقت خود را نزدیک ساحل یا استخر هتل می گذرانند بسیار مناسب است.

۱۲٫ برای صبحانه بیرون بروید و برای شام بمانید

بر اساس یافته های اخیر از اتحادیه هتل های امریکا، تقریبا ۶۳ درصد هتل ها، صبحانه را به صورت مکمل ارائه می دهند. اما اگر صبحانه همراه با اقامت شما وجود نداشت، از پرداخت هزینه برای صبحانه در هتلها دوری کنید، زیرا قیمت های بالاتر برای منوی صبح آنها وجود دارد.

آنها می دانند که شما نمی خواهید برای یک فنجان قهوه در اول صبح، یک بلوک را پیاده روی کنید. از سوی دیگر، بسیاری از هتل ها، شام خوبی ارائه می دهند زیرا رستوران های زیادی در دسترس هستند و آنها اگر می خواهند شما را به عنوان مشتری داشته باشند، باید با قیمت و کیفیت آنها رقابت کنند.

۱۳٫ بطری نوشیدنی همراه خودتان نبرید

در کشتی کروز گاهی اوقات مسافران اجازه دارند که نوشیدنی های خودشان را روی عرشه بیاورند. البته اگر شما می خواهید نوشیدنی خود را به اتاق غذاخوری ببرید، شما باید هزینه بپردازید که معمولا ۱۵ تا ۲۵ دلار به ازای هر بطری است.

بنابراین بطری خود را در اتاق خود باز کنید و از نوشیدنی خود قبل یا بعد از شام، لذت ببرید.

۱۴٫ تبدیل پول را در بانک انجام دهید

اگر شما مسافرت بین المللی هستید، برای پول به بانک و یا دستگاه خودپرداز در همان کشور مراجعه کنید و به صرافی موجود در فرودگاه مراجعه نکنید، زیرا آنها معمولا پول بیشتری از شما می گیرند.

شما در بانک و یا خودپرداز، لازم نیست پول بیشتری پرداخت کنید و به همان میزانی که پول می دهید، پول تبدیل شده دریافت می کنید.

۱۵٫ به راحتی انعام ندهید

در کشتی کروز، به صورت خودکار، انعام را به هزینه ها اضافه می کنند. آنها معمولا ۱۳ تا ۱۵ دلار به ازای هر فرد در هر روز می گیرند. پرداخت انعام به خدمه کشتی کروز یک هزینه اضافی اجباری به نظر می رسد اما بیشتر مردم نمی دانند که می توانند با خدمات مشتران در پایان سفر صحبت کنند تا مقدار انعام را تنظیم کنند. اگر خدمات ضعیفی در کشتی وجود دارد و شما فکر نمی کنید که مناسب بود، لازم نیست که همه مقدار را پرداخت کنید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

مجید حسین زاده

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا