اصفهان گردیطبیعت گردی

ریو دوژانیرو / بهترین مکان های گردشگری خارج از کشور

ریو دوژانیرو / بهترین مکان های گردشگری خارج از کشور

ریو دوژانیرو / بهترین مکان های گردشگری خارج از کشور

برزیل کشور فوتبالیست پروز جهان جاذبه های گردشگری فروانانی نیز دارد از جمله انان می توان به شهر ریو دوژانیرو اشاره کرد . ریو دوژانیرو یه شهر رویایی و خیره کننده در کشور برزیل هستش، که به خاطر زیبایی هایی که داره، بهش نقاشی خدا بر روی زمین می گن. اینجا دومین شهر بزرگ برزیل به حساب میاد و در کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته. این شهر با جذابیت هایی که داره، قرن هاست گردشگرها رو به سمت خودش جذب می کنه. بدون شک اینجا یکی از بهترین شهرهای دنیا برای عکاسیه. پر از سوژه های چشم نواز و خیره کننده ست. جاذبه هایی مثل انحنای زیبای خلیج ریو، سواحل سفید ماسه ای، کوه های پوشیده از درختان گرمسیری ، جزایری که از دل دریا بیرون اومدن و مجسمه های باشکوهی مثل مجسمه مسیح که بر فراز کوه کوراکوادو قرار گرفته و با دست های گسترده، پایه مقدسات یومیه مردم شهر به حساب میاد و یکی از جدیدترین عجایب هفتگانه جهان هم به شمار می ره، همگی باعث شدن که این شهر به یکی از شهرهای محبوب و توریستی جهان تبدیل بشه و اون رو به عنوان یکی از مناظر فرهنگی میراث جهانی یونسکو به ثبت برسونه. اگر چه این ادبیات محاوره ای شاید کمی غیر قابل پذیر باشد اما در ادامه بیشتر دلیل آن را متوجه خواهید شد .

ریو دوژانیرو / بهترین مکان های گردشگری خارج از کشور

چی می توان برای خوردن پیدا کرد ؟

غذای ملی برزیل فیوآدا هستش که از ۱۸ نوع مواد اولیه تشکیل شده و پختش ساعت ها طول می کشه ولی چون هضمش سخته بهتره که این غذا رو تو رستوران ها سفارش ندین. بهترین رستوران های این شهر تو محله توریست ها یا همون زوناسول قرار گرفته، ولی به طور کلی چند تا از رستورانای خوب این شهر رو بهتون معرفی می کنیم. رستوران های سیپریانی و فاسانو که درون قصر کاپوکابانا قرار گرفتن و بهترین غذاها رو می تونین اونجا نوش جان کنین ولی خوب سطح قیمتشون بالاست. یه سری رستوران هم هستند که بر اساس وزن غذا می فروشند. در ابتدا یه لقمه از همه غذاها به شما تعارف می شه، بعد هر مقدار غذا میل کنین طبق وزنش یه هزینه ای رو پرداخت می کنین. کیفیت غذاهاشون هم عالیه. رستوران هایی مثل فازندولا و رستوران اکو.

ریو دوژانیرو / بهترین مکان های گردشگری خارج از کشور

سوغاتی چی بخریم ؟

از سوغاتی هایی که می تونین از این شهر به عنوان یادگاری تهیه کنین می شه به صنایع دستی که به قبل از رنسانس مربوط می شه، عتیقه جاتی که میشه ااز نمایشگاه عتیقه جات تهیه کرد، فیگاس که سنبل خوش شانسی آفریقایی برزیلیه و شبیه به شست هستش، سوهان ها و سینی های دست ساز،کیف پول و کمربند و کفش چرمی، آلات موسیقی مانند بریمبائو و لباس های شنا اشاره کرد. همچنین برزیل به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مد در دنیا به حساب میاد و بوتیک های خیلی بزرگ و معروفی هم داره. بهترین بوتیک های این شهر تو منطقه ایپانما قرار دارن، بعضیاشون هم تو کوپاکابانا هستن.چند تا از مهم ترین مراکز خرید این شهر شامل مرکز خرید ویلج، مرکز خرید ریوسول، مرکز خرید لبلون و مرکز خرید بارا می شه.

ریو دوژانیرو
ریو دوژانیرو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا