جاذبه های گردشگری ایران

ساحل مرجانی چابهار

ساحل مرجانی دریا کوچک چابهار

تفرجگاه ساحلی دریا کوچک یکی از سواحل زیبای چابهار به‌شمار می‌رود. در این بخش، قسمتی از دریای عمان با موج‌شکن جدا شده و محیطی مناسب برای شنا و آب‌تنی فراهم آمده است. به همین دلیل نیز از این ساحل با نام دریا کوچک یاد می‌شود.

ماهیگیران زیادی نیز در این ساحل مشغول به فعالیت هستند که همین موضوع سوژه جالبی برای عکاسان شده است.

دریا کوچک یک ساحل صخره‌ای است، از این رو می‌توان در آن، چشم‌اندازهایی منحصر به فرد را دید. این ساحل، منبع درآمد و روزی رسان ماهیگیران به شمار می‌آید، جایی که می‌توانید ماهیگیرانی را ببینید که در حال صید ماهیانی همچون ماهی تن و گلیت‌اند.

عکاسان مستند و طبیعت زیادی به این ساحل می‌آیند تا از این ساحل آرام و به دور از موج‌های خروشان و ماهیگیرانی که در اسکله صید خود را می‌فروشند، تصاویر دلنشین تهیه کنند.

دریا کوچک، آب آرامی دارد و برای شنا و آب تنی مکان خوبی است؛ همچنین قایق های ماهیگیری زیادی در اطراف موج شکن این منطقه کناره می گیرند که منظره ای تماشایی پدید می آورد.

معمولا در این ساحل ماهیگیرانی را خواهید دید که در حال فروش صید خود هستند. شما می توانید از آن ها خرید کنید و حتی در مورد روش پخت ماهی های جنب گپی با آن ها بزنید. پیشنهاد می کنیم تماشای غروب آفتاب را در دریا کوچک از دست ندهید.

ز دیگر ویژگی های شاخص دریا کوچک، باید به مرجانی بودن این ساحل اشاره کنیم؛ در امتداد دریای عمان و در محدوده چابهار، چند ساحل مرجانی به چشم می خورند و یکی از این ها، همین ساحل دریا کوچک است.

در فاصله کمی از دریا کوچک، پارک الغدیر قرار گرفته است و کافه ها و غذاخوری های کوچکی هم در این منطقه به چشم می خورند، پس علاوه بر تماشای این ساحل زیبا و آب تنی گردشگران می توانند سری به پارک و کافه های این منطقه بزنند.

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا