معرفی نقاط گردشگری جهان

ساختار سنتی چین در شهرهای زیبای کوچک

پکن و شانگهای تبدیل به شهرهایی بزرگ شده و چیزی از نیویورک و لندن کم ندارند. اما چین قدیم یکی از آن دسته تصوراتی است که همواره در ذهن افراد و همچنین در خصوص امپراتوری آسیای میانه وجود داشته است. برای مشاهده این ساختارهای قدیمی لازم است تا زیباترین شهرهای کوچک چین و روستاهای سنتی این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایید تا بتوانید سنت های قدیمی این کشور کهن را مشاهده کنید. پس با گردشگری سپاهان (کوله) همراه شوید تا شما را به زیباترین شهرهای کوچک چین با سنت های قدیم ببریم.

سنت های قدیم چین در روستاهای وویوان

روستاهای وویوان مجموعه ای از روستاها بوده که به دلیل معماری قدیمی خود مشهور می باشد و از طرفی از جمله زیباترین شهرهای کوچک چین نیز به شمار می رود. در حالی که بسیاری از ساختمان های باقی مانده از سلسله مینگ و چینگ به خوبی قابل مشاهده می باشند، برخی از ساختمان ها حتی مسن تر بوده و به سلسله تانگ در حدود ۱۳۰۰ سال پیش باز می گردد. خانه ها به رنگ سفید بوده و با سقفی خاکستری رنگ جلوه ای ویژه و منحصر به فرد ارائه می نماید. در واقع سراسر منطقه وویوان و روستاهای آن یکی از دیدنی ترین مناطق چین بوده و نمادی از سنت های چین قدیم را به نمایش می گذارد.

مردم رنگارنگ ناخای در شهر قدیم لیجیانگ

شهر قدیم لیجیانگ یکی از زیباترین شهرهای کوچک چین و از جمله معروفترین شهرهای باستانی این کشور به شمار می رود. رودخانه های عبوری از این روستای بی نظیر تنها به طبیعت وارد می شوند. پیشنهاد می شود قبل از اینکه دیر شود از این شهر کوچک دیدن نمایید. توسعه در لیجیانگ جدید باعث شده تا ساخت و ساز موجب کاهش آب شده و بر روی کانال آبی این منطقه تاثیر گذاشته است. شهر قدیم لیجیانگ که در مسیر قدیمی تجارت چای و اسب قرار دارد مشهور به مردم رنگارنگ ناخای بوده است که امروزه به دلیل هزینه های بالای مسکن مجبور به ترک این منطقه شده اند.

بهشت مسافران چین، شهر یانگشو

شهر یانگشو که می توان آن را از زیباترین شهرهای کوچک چین در نظر گرفت در کنار رودخانه لی قرار داشته و به عنوان بهشتی برای مسافران چین قدیم می باشد. در حال حاضر میزان محبوبیت این منطقه رو به افزایش بوده زیرا این منطقه هر روز زیبایی های بیشتری را به نمایش می گذارد. کوه ها و غارهای کارست شهر را احاطه کرده و در هنگام صبح می توانید ماهیگیران را در قایق های چوبی خود در میان هوایی غبار آلود مشاهده نمایید. اینجا مکانی بی نظیر برای برای دوچرخه سواری می باشد. علاوه بر این ها می توانید از قایقرانی در رودخانه لی نیز لذت ببرید.

یکی از زیباترین شهرهای کوچک چین سوپو می باشد که ساختمان ها سفید رنگ در میان جنگل های سرسبز قرار گرفته است. روستای تبتی مردم کیانگ بیشترین تمرکز از برج های نگهبانی قهوه ای رنگ در جهان را داشته است. این برج ها ارتفاعی بین ۲۰ تا ۶۰ متر داشته و برای هزار سال به عنوان پست های مراقبتی از انبارهای ذخیره سازی و عبادتگاه ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

رودخانه بی سر و صدا در شهر باستانی فنشوانگ

حتی اگر از دیگر شهرهای کهن و قدیمی در چین بازدید کرده باشید مطئنا از دیدن شهر باستانی فنشوانگ در استان هونان شگفت زده خواهید شد. این ناحیه که از زیباترین شهرهای کوچک چین به شمار می رود در دوره سلسله چینگ در منطقه میاو (Miao) بنا شده و مناظر آن آنقدر منحصر به فرد می باشد که برای گلدوزی روی لباس ها و یا نقاشی مناسب است. این دقیقا همان سنت های قدیم چین است که قبل از مدرنیته وجود داشته است. رودخانه بی سرو صدا از میان شهر عبور کرده و ساکنین اطراف آن از قایق های چوبی برای رفت وآمد استفاده می نمایند. خیابان های این شهر باریک و ساییده شده هستند. برخی از خانه های کنار رودخانه دارای پایه های چوبی بر روی آب هستند. اما با تمام این ها شهر باستانی فنشوانگ در عین سادگی بسیار منحصر به فرد می باشد.

شهر آبی تونگلی

اگر در شانگهای اقامت دارید حتما به این شهر آبی مراجعه کنید. اکثر مردم برای دیدن همچین منظره ای به سوژو (Suzhou) می روند اما مسافرانی که متواضع هستند به تونگلی خواهند رفت. این روستای به خواب رفته که از جمله زیباترین شهرهای کوچک چین می باشد دارای باغ ها و عبادتگاه های بسیاری بوده که تمامی آن ها را نمی توانید در یک روز مشاهده کنید. شما می توانید در داخل قایق های چوبی قهوه ای رنگ نشسته و در داخل کانال آبی به آرامی حرکت نمایید. ممکن است شما زنان قدیمی را در حال شستشوی لباس ها و یا در حال ماهیگیری در داخل رودخانه مشاهده نمایید.

فرهنگ تبتی جیاجو

اگر فرصت نداشته باشید تا به تبت سفر نمایید می توانید با دیدن یکی از زیباترین شهرهای کوچک چین به نام جیاجو احساس خوب فرهنگ تبتی را تجربه نمایید. جیاجو که در استان سیچوان قرار گرفته است به عنوان افسانه تبت نیز شناخته می شود. این روستای زیبا بر روی تپه های جنگلی ساخته شده و مناظری منحصر به فرد را مخصوصا در فصل بهار با شکوفه های درختان گلابی به نمایش می گذارند. خانه های این منطقه نیز منحصر به فرد بوده و با تاج های چند طبقه در بالای آن، گوشواره های قرمز و دیوارهای سفید بیرونی جلوه می نماید.

سفر جمع و جور به ژوژوانگ

ژوژوانگ محل بسیار مناسبی برای زمانی است که یک سفر جمع و ور به کشور چین می خواهید داشته باشید. یکی از راه های ساده برای این کار سوار شدن به قایق های گوندولا در کانال آبی شهر می باشد. حرکت در داخل کانال نه تنها آرامش بخش می باشد بلکه می تواند تصویری متفاوت از یکی از زیباترین شهرهای کوچک چین را ارائه نماید. شهر ژوژوانگ که در ۳۰ کیلومتری از سوژو در شرق چین واقع شده است با تاریخچه ای ۱۲۰۰ ساله دارای بسیاری از سایت های برجسته و مورد اهمیت است. از جمله این سایت ها ۱۴ عدد پل قوسی سنگی وجود داشته که به پل های دوقلو مشهور می باشند. علاوه بر این می توان خانه های ثروتمندان که قرن ها پیش ساخته اند را در کنار عبادتگاه تائو متعلق به قرن یازدهم میلادی مشاهده نمایید.

پویان آقاسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا