اصفهان گردی

سفر به دنیای ماهی ها در آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان، اولین آکواریوم تونلی ایران | پارک ناژوان، یکی از پارک‌های تفریحی شهر است که اصفهانی‌ها به آن «ناژون» یا «ناژنان» می‌گویند. در این باغ فضاهایی چون تله‌سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه‌سواری، اسب‌سواری، قایق‌رانی و محوطه دوچرخه‌سواری فراهم شده و برای عموم قابل استفاده است. با بازدید از آکواریوم اصفهان، تفریح در پارک ناژوان نیز نصیبتان می‌شود. شما می‌توانید تجربه رفتن به ۵ اقیانوس جهان را برای دیدن آبزیان نادر و خارق‌العاده در آکواریوم اصفهان تجربه کنید.

آکواریوم ماهی اصفهان، نخستین آکواریوم تونلی ایران است که صدها نوع آبزی زیبا و نادر شامل ماهی‌ها، کوسه‌ماهی‌ها و… را برای علاقمندان به طبیعت به نمایش گذاشته ودرناژوان اصفهان واقع شده است بلیط آن نسبت به بلیط سایر آکواریوم‌ها در جهان ارزانتر است.

اولین آکواریوم تونلی ایران
اولین آکواریوم تونلی ایران با همکاری شرکت اوشن‌ آکواریوم ترکیه

همکاری با شرکت اوشن‌ آکواریوم ترکیه

این آکواریوم با همکاری شرکت اوشن‌ آکواریوم ترکیه در اصفهان ساخته شد. هزاران ماهی، کوسه‌ماهی و آبزی دیگر در آکواریوم منتظر شما هستند. تنوع آبزیان بیش از ۵هزار آبزی با ۳۵۰ گونه مختلف است.

آکواریوم تونل مانند است و در عمق ۶ متری زمین با ۳۵ متر طول ساخته شده است. این آکواریوم از ۳۳ آکواریوم زیرمجموعه  شکل گرفته و ۱۰۸۰ مترمکعب آب را در خود جای داده است.بعد از عبور از ورودی شیب‌دار آکواریوم و تهیه بلیط، به راهروی شیب‌دار دیگری راهنمایی می‌شوید که به ورودی اصلی آکواریوم منتهی می‌شود.

تونل از ۳ بخش و پشت سر هم تشکیل شده است:

ابتدا تونل تخت دیواری (فلت) را می‌بینید. در هر کدام از این آکواریوم‌ها، با شرایطی مشابه اقیانوس‌ها شبیه‌سازی شده است و گروهی از آبزیان نادر آب‌های شور یا شیرین دراکواریوم کنار هم  هستند. آبزیانی که در آکواریوم های دیواری نگهداری می‌شوند شامل: ماهی‌های ریز، اسب دریایی، مرجان و نیز انواع آبزیان اهلی، گیاه‌خوار، وحشی یا گوشتخوار هستند.

در فضای تونل، درست بین آکواریوم‌های فلت، ۳ آکواریوم استوانه‌ای بزرگ ساخته شده است. سیلندر آکواریوم ها نیز به خانواده دلقک‌ماهی‌ها، انواع مارماهی‌های مورن و ماهی کوپی باله بلند اختصاص دارند. دیدن آبزیان این استوانه‌ها قطعاً برایتان سرشار از هیجان و لذت خواهد بود.

بعد از پشت سرگذاشتن آکواریوم های تخت و استوانه‌ای، ابعاد آکواریم‌ها بزرگ‌تر و ماهی‌ها غول‌پیکر می‌شوند. اسکار، کوسه، مارماهی و انواع دیگر ماهی‌هایی که جثه بزرگی دارند، آبزیانی هستند که در آکواریوم‌ ناژوان هستند شما می‌توانید از طریق این آکواریوم‌ها حتی ماهی های اعماق رودخانه آمازون را ببینید.

پس از ورود به آکواریوم غذای مخصوص ماهی‌ها را بخرید و در تونل، بخش آکواریوم‌های سرباز و حوضچه‌های مرجانی، این تجربه سرشار از ذوق را نصیب خود کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر با فرزند دلبندتان برای بازدید رفته‌اید، حتماً شرایط غذادادن به ماهی‌های قرمز شکمو را برایش فراهم کنید تا تجربه‌اش بشود بهترین خاطره سفر به اصفهان!

معرفی نقاط گردشگری اصفهان در گردشگری سپاهان کوله

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا