انواع گردشگریسفر مجازی

سفر به ۲ میلیون شهر مختلف با بازی Flight Simulator

سفر به ۲ میلیون شهر مختلف با Flight Simulator

Microsoft Flight Simulator for Windows 10 | Xbox

بازی Microsoft Flight Simulator ( بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت ) هم‌اکنون برای پلتفرم پی سی و همچنین سرویس Xbox Game Pass قابل دسترسی است.

در Microsoft Flight Simulator با یک شاهکار در دسته بازی‌های شبیه‌ساز طرف هستیم. ویدیو گیمی که نقشه کل دنیا را در خودش جای داده، حجم کمی ندارد. مایکروسافت برای افرادی که هنوز ترجیح می‌دهند بازی‌ها را به صورت فیزیکی خریداری کنند، یک پکیج جذاب طراحی کرده که حاوی ۱۰ دیسک و یک دفترچه راهنمای کاربردی است. جالب اینکه این ۱۰ دیسک باز هم برای تجربه کامل بازی کافی نیست و باید به اینترنت وصل شوید.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ و قبل از ورود به نسل نهم،نشان داد امکان پذیر است نقطه به نقطه جهان به کمک نقشه بینگ با جزئیات کامل در Microsoft Flight Simulator طراحی شده و شما می‌توانید به ۲ میلیون شهر مختلف سفر کنید. حدستان هم درست است؛ این موضوع شامل شهر‌های ایران هم می‌شود.

مایکروسافت همیشه موقع ساخت یک نسخه تازه از Microsoft Flight Simulator، مطمئن شده که شرایط جوی تاثیری واقع‌گرایانه روی سفر‌های گیمر داشته باشد. نسخه تازه این سری بازی‌ها حتی پایش را فراتر هم گذاشته و نه تنها شرایط جوی پیچیده‌تری مثل باران‌های شدید و طوفان‌های سهمگین برفی پیش‌رویتان می‌گذارد، بلکه تاثیر آن‌ها روی کیفیت پرواز نیز واقعا حس می‌شود. این یعنی، اگر روی حالت ریلستیک به تجربه بازی بپردازید، احتمال سقوط‌تان خیلی زیاد می‌شود. پس مراقب باشید.

سفر به 2 میلیون شهر مختلف با بازی Flight Simulator
Microsoft Flight Simulator for Windows 10 | Xbox

هوش مصنوعی بازی

در Microsoft Flight Simulator شرایط جوی به صورت تصادفی و توسط هوش مصنوعی بازی تغییر نمی‌کند. بلکه بازی در هر لحظه، مشغول رصد وضعیت آب و هوای نقطه به نقطه دنیای واقعی است و به طور همزمان آن را در بازی پیاده‌سازی می‌کند.

در Microsoft Flight Simulator نه تنها سایه ابر‌ها روی زمین می‌افتد، بلکه برای ایجاد آن‌ها از ۳۲ لایه حجمی استفاده شده تا مخاطب بتواند ابر‌های متنوع و به شدت زیبایی در بازی ببیند. این یعنی مایکروسافت ابر‌هایی طراحی کرده که عملا نمونه‌اش را در هیچ بازی دیگری نمی‌شود دید.

هواپیما‌های Microsoft Flight Simulator

هواپیما‌های Microsoft Flight Simulator حسی کاملا واقع‌گرایانه القا می‌کنند، چون برای شبیه‌سازی پرواز با آن‌ها از احساس خلبانان واقعی کمک گرفته شده. تیم سازنده برای اینکه بتواند حس تیکاف‌ها، کنترل پرواز و فرود هواپیما‌های مختلف بازی را به درستی منتقل بکند، ساعت‌ها به صدای ضبط شده از کابین خلبان‌های مختلف گوش داده تا به یک نتیجه ایده‌آل برسد. البته قضیه فقط به همین جا هم ختم نشده. بلکه یک سری از همین خلبان‌هایی که هزاران ساعت پرواز بر فراز آسمان را در کارنامه کاری خود دارند، پشت هواپیما‌های Microsoft Flight Simulator نشسته‌اند و حس پرواز با آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

شما می‌توانید ترافیک هوایی ایجاد شده توسط بازیکنان دیگر را در نقشه ببینید، Microsoft Flight Simulator پرواز‌هایی را که در دنیای واقعی دارند اتفاق می‌افتد را نیز برایتان شبیه‌سازی می‌کند. جالب اینکه این ویژگی حتی در حالت آفلاین هم کار می‌کند و اگر دسترسی‌تان به اینترنت قطع شود، هوش مصنوعی وظیفه شبیه‌سازی پرواز‌های واقعی را برعهده می‌گیرد تا از شلوغی آسمان جهان بازی کم نشود.

مجله گردشگری سپاهان – گردشگری در ایران

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا