اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

سی و دومین اقامتگاه سنتی کاشان

بهربرداری از سی و دومین اقامتگاه سنتی در کاشان

معاون مدیرکل و رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از افتتاح سی و دومین اقامتگاه بومگردی این شهرستان همزمان با پاسداشت هفته دولت خبر داد.

مهران سرمدیان با اعلام این مطلب گفت: در طی هفت سال اخیر با اجرای سیاست توسعه متوازن گردشگری در استان اصفهان، توسعه گردشگری شهرستان کاشان از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است.

او در همین راستا بیان کرد: با توجه به کمبود زمین در شهر تاریخی کاشان، نهضت تبدیل خانه های تاریخی به اقامتگاه سنتی از روند مطلوبی برخوردار بوده است به گونه ای که امروز شاهد بهربرداری از سی و دومین اقامتگاه سنتی در این شهرستان با نجات بخشی یک خانه تاریخی دیگردر این شهرستان هستیم.

سرمدیان در خصوص ویزگی های این اقامتگاه سنتی اظهار داشت: اقامتگاه سنتی« سرپله » با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت با سرمایه ای بالغ ۴۰ هزار میلیون ریال و در زمینی به متراژ ۳۶۰ مترمربع و زیربنای ۶۵۰ مترمربع، پس از اتمام مرمت، امروز به بهره برداری رسید.

معاون مدیر کل و رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان همچنین ادامه داد و گفت: با بهره برداری از این اقامتگاه سنتی که دارای ۱۲ اتاق است، ۲۵ تخت به ظرفیت اقامتی در این شهر تاریخی افزوده شد.

در حال حاضر با اجرای عملیات نجات بخشی خانه های تاریخی، تعداد ۳۲ اقامتگاه سنتی و ۴۷ اقامتگاه بومگردی با تغییر کاربری و مرمت و احیا خانه های تاریخی در شهرستان کاشان فعال است.

گردشگری سپاهان ( کوله )

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا