توصیه های سفر

شما لوور را دیده اید؟

حتما تاکنون خبر گشایش موزه لوور تهران را شنیده اید. رویداد فرهنگی برجسته ای که بازتاب گسترده ای در همه رسانه ها داشت و از استقبال پرشوری نیز از سوی علاقه مندان به میراث فرهنگی برخوردار شد.

تمدید موزه لوور در تهران تا هشتم مرداد ماه خبر خوشی بود برای علاقه مندانی که تاکنون موفق به دیدن این اتفاق برجسته  و کم تکرار نشده اند.

واژه لوور برای همه ما مترادف موزه است. گویی نام فرانسه و مجموعه لوور به هم آمیخته شده است. تولد اولیه این مجموعه در سالهای رنسانس رخ داد و در طول سال ها و قرن های تاریخ فرانسه ادامه پیدا کرد. علاقه پادشاهان فرانسه به جمع آوری گنجینه های گرانبها و عتیقه جات، این مجموعه را در طول تاریخ غنی تر کرد و بهای بیشتری بخشید.

حال ۵۶ شی از این مجموعه نفیس و گرانبها، میهمان شهر تهران است که از این ۵۶ اثر می توان به مجسمه مشهور مینرو و مجسمه نیم تنه امپراتور مارکوس و ده ها اثر منحصر به فرد دیگر اشاره کرد.

پیش از این قرار بود این موزه تنها سه ماه میهمان ایران باشد، ولی به دلیل استقبال زیاد، ۵۰ روز دیگر این فرصت تمدید شد. تنها در یکماه اولیه، بیش از ۱۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت، رقمی که برای سه ماه پیش بینی شده بود. پیشنهاد ما این است که شما نیز اگر تا به حال آثار نفیس را ندیده اید، در این روزهای گرم تابستان، این فرصت کمتر دست یافتنی را از دست ندهید. تا هشتم مرداد فرصت زیادی باقی نیست.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا