طبیعت گردیمعرفی نقاط گردشگری ایران

پیاده روی در بهشت

گردشگری در دل طبیعت شمال ایران برای تازه کردن روحیه و پر کردن ریه های شما از اکسیژن تازه، شما را برآن می دارد که دل به جنگل های بکر آن بسپارید.

اگر برای طبیعت‌گردی یا جنگل‌پیمایی می‌خواهید مقصد فوق العاده ای بیابید، لفور از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود، در این جنگل حدود ۲ ساعت پیاده‌روی خواهید داشت، عبور از میان درختانی مانند راش، ممرز، لیلکی، انجیلی، ازگیل و…، آشنایی با گونه‌های نادر گیاهی منطقه، تنفس در هوای پاک جنگل و با عطر مسحورکننده گیاهان، لذت جنگل‌پیمایی را افزایش خواهد داد.

پس از پیاده‌روی ۲ساعته در زمین شیب‌دار جنگلی در میان درختان سر به فلک کشیده به هفت آبشار می‌رسید و می‌توانید در این منطقه به استراحت بپردازید.

 پیاده روی به همراه افراد تور در جنگل های شیرگاه به خصوص گذر از جنگل های لفور و دیدن آبشارهای بکر و جنگلی در دل طبیعت، چشم هر گردشگری را خیره می کند.

جنگل بکر لفور در سوادکوه شمالی با انبوه درختان، آبشارها، چشمه سارها و رودها زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را دارد.

از چشم نوازترین نقطه سواد کوه می توان لفور را نام برد که گردشگران بسیاری این منطقه را برای تور یک روزه خود انتخاب می‌کنند. جنگل پیمایی در هوای پاک و کم نظیر و عطر گیاهان و عبور از میان درختان گوناگون و قدمت ژوراسیکی این جنگل، لذتی باورنکردی دارد.

یکی از آبشارهای بلند ایران و جنگل های لفور، آبشار گزو می باشد. در نزدیکی و فاصله نیم ساعته امامزاده برادران گزو، این آبشار ۷۵ متری قرار دارد. دهانه کوزه مانند آبشار گزو آنقدر زیبا و رویایی است که طبیعت گردان هنگام  تماشای آن مبهوت می مانند، لحظه ای فراموش می کنند در کجا هستند.

این  آبشار در دل جنگل های بکر منطقه لفور (سوادکوه مازندران) و در مسیری که به فکر آدمی خطور نمی کند چنین آبشاری قرار دارد که شاهد ریزش آب از تمام دیواره های اطراف آن خواهید بود. در وصف زیبایی های آبشار گزو فقط به درک عظمت قدرت خالق متعال می توان پی برد.

منطقه لفور علی رغم اینکه از دیرباز منطقه محرومی بوده‌ است ولی عموم مردم آن بسیار ساده، صمیمی، باسواد و بافرهنگ سنتی مخصوص‌به‌خود می‌باشند. دیرینگی فرهنگ این منطقه تا ۲هزارو ۸۰۰ سال پیش کشف شده‌ است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا