خانه / معرفی آثار تاریخی / قلعه هایی با ریشه های عمیق تاریخی در قلب ایرلند

قلعه هایی با ریشه های عمیق تاریخی در قلب ایرلند

پایتخت ایرلند یکی از بهترین مکان ها برای کسانی است که به تاریخ و معماری سلطنتی علاقه مند می باشند. در دوبلین شما می توانید کلیسای سنت پاتریک، ساختمان کالج ترینیتی و بسیاری از قلعه های دوبلین را مشاهده نمایید. با این حال اگر از شهر خارج شوید فرصتی پیدا خواهید کرد که بتوانید قلعه های بیشتری را مشاهده کنید. از ساختمان های تاریخی گرفته تا خرابه های زیبا، مطمئن شوید که خواهید توانست این قلعه های دوبلین را مشاهده نمایید و برنامه خود را برای آن ها تنظیم کنید. با ما همراه شوید تا در مورد این بناهای تاریخی بیشتر بدانیم.

قلعه شمشیر | Swords Castle

در فاصله دو مایلی از شمال فرودگاه بین المللی دوبلین قلعه شمشیر واقع شده است. این بناها در سال ۱۲۰۰ میلادی برای جان کامین (John Comyn) اسقف اعظم دوبلین ساخته شده است. دیوارهای اطراف قلعه بسیار بالاتر از جایی است که در ابتدا بوده و شکل پنتاگونی آن نیز از هم جدا شده است. به نظر می رسد که این بنا از قلعه های دوبلین به شدت آسیب دیده و در قرن چهاردهم رها شده است. البته که بر اساس تاریخ این ساختمان قرن های بعد مججدا مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه از قلعه شمشیر به عنوان مکانی برای فیلم برداری نمایش های تلویزیونی استفاده می گردد. با این حال این مکان برای مسافرانی که می خواهند از آن بازدید داشته باشند نیز قابل دسترس خواهد بود.

قلعه چارلویل | Charleville Castle

اگر از سمت غرب شهر دوبلین ۹۰ دقیقه رانندگی نمایید شما به تولامور خواهید رسید که محل خوبی برای استراحت می باشد. علاوه بر این در این منطقه قلعه چارلویل که یک قلعه گوتیک خیره کننده با ریشه های عمیق تاریخی می باشد واقع شده است. تا قرن ششم میلادی این سایت برای اهداف مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته و احتمالا توسط شهرک های باستانی دروید به کار گرفته شده است. این قلعه پیش از قرن نوزدهم میلادی ساخته شد. بسیاری از کسانی که در اینجا زندگی کرده اند مدت کوتاهی را در آن بوده و ساختمان قلعه تنها در دهه ۱۹۷۰ به طور جدی مورد بازسازی قرار گرفته است. اکنون چارلویل که از قلعه های دوبلین می باشد بهترین مکان برای مسافرانی است که به دنبال دنیای دیگر می باشند. این قلعه به طور گسترده ای در مورد ارواح و حوادث فراطبیعی پر رنگ شده است و بسیاری از تورها برای این مکان توسط شکارچیان شبح برنامه ریزی می شوند.

قلعه بیر | Birr Castle

شهر کوچک بیر که در کانتی اوفالی (County Offaly) در ۱۴۰ کیلومتری غرب پایتخت ایرلند قرار گرفته است. در حالی که خیابان اصلی شهر دارای چندین مغازه و رستوران جالب می باشد، دلیل اصلی بازدید از این شهر بدون شک قلعه بیر یکی از قلعه های دوبلین است. از قرن دوازدهم میلادی یک قلعه از انواعی مختلف در این سایت وجود داشته است اما بسیاری از آن ها با اضافه شدن در طول سال ها باعث شده تا امروزه شما قلعه ای بزرگ را در این مکان مشاهده نمایید. بخشی از این قلعه همچنان مسکونی بوده و به عنوان خانه ای برای ارل هفتم از خانواده رز (Earl of Rosse) خدمت می کند. با این حال سایر بخش های ساختمان برای عموم باز بوده و برخی از فضاها حتی در اختیار مرکز علوم تاریخی ایرلند قرار گرفته است.

قلعه تریم | Trim Castle

قلعه تریم که در شمال غربی دوبلین قرار گرفته است، بزرگترین قلعه نورمن در سراسر ایرلند به شمار می رود. از آنجا که این بنای تاریخی تنها ۴۵ دقیق از دوبلین فاصله دارد، می تواند سفری ایده آل برای فرار از شهر و کشف آثار تاریخی به شمار رود. قلعه تریم که از جمله قلعه های دوبلین به شمار می رود بیش از ۳۰ سال طول کشیده است تا بتواند در قرن دوازدهم بنا شود. این مجموعه ساختمان به عنوان یک بنای مذهبی و نظامی خدمت کرده است. از سوی دیگر در قرن پانزدهم میلادی قلعه تریم به عنوان محل مجلس و پارلمان به خدمت گرفته شد و برخی از ساختارهای آن با پول های محلی ساخته شدند. قلعه تریم در نوبه خود بسیار منحصر به فرد می باشد. چه از نظر اندازه و چه از نظر شکل که در قرن دوازدهم بسیار نامنظم بوده است.

صخره کاشل | Rock of Cashel

یکی از جذاب ترین قلعه های دوبلین و ایرلند راک کاشل می باشد که تقریبا دو ساعت با این شهر فاصله داشته اما قطعا ارزش دیدن آن را دارد. افسانه ها در مورد قلعه کاشل به زمان سنت پاتریک باز می گردد که برای برخی از ویژگی های شوم خود را تبعید نموده است. پادشاهان مختلفی در طول قرن ها در این سایت زندگی کرده اند. هرچند بنای قلعه ای که امروزه وجود دارد عمدتا آن چیزی است که از قرن ۱۲ و ۱۳ بر جای مانده است. برخی از ساختمان های مهمی که در صخره های کاشل واقع شده اند شامل کلیسای قرن سیزدهمی، کلیسای کورماک و همچنین برج گرد می باشد.

قلعه مالاهید | Malahide Castle

یکی از نزدیکترین قلعه های دوبلین، قلعه مالاهید می باشد که در ۱۴ کیلومتری پایتخت واقع شده است. نزدیک بودن آن به مرکز شهر باعث شده تا مکانی عالی برای چند ساعت کاوش به شمار رود. این بنا متعلق به قرن دوازدهم میلادی می باشد. در حالی که این مجموعه ساختمان برای قرن ها یک محل اقامت خصوصی به شمار می رفت، در دهه ۱۹۷۰ مالکیت آن در اختیار دولت ایرلند قرار گرفت. علاوه بر اینکه شما می توانید به وسیله یک تور از داخل قلعه بازدید نمایید همچنین زمین های اطراف را که با طرح های قرن هجدهمی ساخته شده اند نیز می توانید مشاهده کنید. علاوه بر این ها قلعه مالاهید دارای اتاق مهمی برای مهمانی ها می باشد. همچنین یک بخش برای ناهارخوری بوده که پس از پیاده روی از میان زمین ها می توانید غذاهای خوشمزه را سفارش دهید.

قلعه کیلکنی | Kilkenny Castle

در سمت جنوب شرقی و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری از شهر شما به یکی از قلعه های دوبلین به نام قلعه کیلکنی خواهید رسید. این قلعه توسط نورمن ها در قرن دوازدهم ساخته شده و به طور موثر در بالای زمین هایی واقع شده که مشرف به رودخانه باشد. امروزه وجود این قلعه یکی از بزرگترین دلایل برای بازدید از شهر کوچک کیلکنی خواهد بود. دسترسی به محوطه قلعه آزاد می باشد، به این معنی که مردم محلی و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی زمان خود را در باغ های گل رز در جلوی ساختمان و یا در جنگل های اطراف بگذرانند. اگر شما از شهر آمده اید قطعا تصمیم دارید تا داخل قلعه را دیده و از سالن های نمایش و اتاق خواب های بزرگ آن لذت ببرید.

یکی از زیباترین بخش های تاریخی در اروپا قلعه های آن می باشد. به دلیل گسترش و طول مدت قرون وسطی بسیاری از قلعه ها در طول این دوران ساخته شده که هر کدام به نوبه خود زیبایی های خاص خود را دارند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

پویان آقاسی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در اصفهان

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌ تاریخی در اصفهان

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در اصفهان مراتب ثبت ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در …