خانه / اخبار / محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۸

محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۸

با توجه به اینکه کمتر از دو روز تا آغاز تعطیلات نوروزی ۹۸ باقی مانده است پلیس راهور مواردی را در خصوص محدودیت های ترافیکی جاده های پر تردد کشور به خبرگزاری های رسمی کشور اعلام کرده است. بنابر این طرح از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۷ تا پایان روز شنبه ۱۷ فروردین سال ۹۸ با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه، محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی در جاده های پر تردد کشور اعمال می شود. تیم خبری گردشگری سپاهان به نقل از خبرگزاری های رسمی کشور گزارشی در خصوص محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۸ تهیه کرده است که می توانید در ادامه از آن ها مطلع شوید.

در ایام اجرای طرح نوروزی در همه آزادراه ها، محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و دیگر محورهایی که ضرورت ایجاب نماید عبور و مرور هر گونه موتورسیکلت ممنوع است.

در تمامی محورهای کشور تا پایان روز شنبه ۱۷ فروردین ۹۸ برای عبور و مرور انواع تریلر و کامیون محدودیت و ممنوعیت وجود دارد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تا ۱۳ فروردین ۹۸ تردد هر گونه تریلر، کامیون و کامیونت در تمامی محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۸ برای جاده چالوس

در محور کرج – چالوس تردد انواع وسیله نقلیه از سال ۱۲:۰۰ روزهای ۲۸، ۲۹ سال ۹۷ و ۸ و ۱۱ سال ۹۸ تا ساعت ۲:۰۰ بامداد روز بعد از محورهای مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل، تردد هر گونه وسیله نقلیه از ساعت ۱۵ تاریخ های ذکر شده تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

دیگر طرح اعمالی در محدودیت های ترافیکی سال ۹۸ آن است که تردد هر گونه وسایل نقلیه در محور کرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ در روزهای یکشنبه، جمعه، پنجشنبه، جمعه و شنبه به ترتیب در تاریخ های ۴، ۹، ۱۵، ۱۶، و ۱۷ ماه فروردین در سال ۹۸ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تاریخ های مذکور الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.

محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۸ برای جاده هراز

در روز ۲۸ اسفند ۹۷ از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد مسیر آب اسک به رودهن هر گونه تردد ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از رودهن به آب اسک به صورت یک طرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای یکشنبه، جمعه، پنجشنبه و جمعه تاریخ های ۴، ۹، ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از رودهن به سمت آب اسک ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ های مذکور الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۸ برای آزاد‌راه کرج-قزوین 

در محور کرج – قزوین در مسیر شرق به غرب تردد انواع تریلر و کامیون در از ساعت ۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۲۹ فروردین سال ۹۸ و در مسیر غرب به شرق از ساعت ۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ در تاریخ های  ۴ و ۹ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

محدودیت‌های ترافیکی حمل محمولات ترافیکی در نوروز
  • آن دست از حمل و نقل های محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور را اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری تا ساعت ۷:۰۰ صبح روز دوشنبه ۵ فروردین ۹۸  و همچنین از ساعت ۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۸ اسفند ۹۸ تا ساعت ۷ صبح روز یکشنبه تاریخ ۱۸ فروردین ۹۸ ممنوع است.
  • تا ۱۷ فروردین ۹۸ صدور هر گونه مجوز برای عبور خودروهای ترافیکی ممنوع است.
  • در تاریخ ۵، ۶ و ۷ فروردین سال ۹۸ صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده، مجوز عبور محموله صادر می‌شود.
اعمال محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی نشده در نوروز ۹۸
  • در صورتی که موارد پیش بینی نشده به غیر از آنچه که در محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۸ بالا ذکر کردیم به وجود بیاید، به منظور تحت پوشش قرار دادن استان ها برای کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه این موارد توسط روسای پلیس راه استان ها با هماهنگی پلیس راه ناجا و به صورت مقطعی و منطقه ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تنظیمات مقتضی اتخاذ می شود و به مراتب توسط پلیس راه ناجا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع داده می‌شود.
  • در صورت عادی بودن وضعیت تردد در محورهایی که در آنها محدودیت و ممنوعیت ترافیکی پیش بینی شده است، روسای پلیس راه استان‌ها با هماهنگی پلیس راه ناجا می‌توانند ضمن اطلاع رسانی نسبت به عدم اجرای محدودیت در تاریخ‌های در نظر گرفته شده، اقدام کنند.
محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۸

مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند و یا با شماره‌های ۱۴۱ و ۸۸۹۲۵۲۵۲ تماس بگیرند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

گلاره خوانین زاده

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

بازگشت الواح هخامنشی به ایران

معاون میراث‌ فرهنگی کشور از اعلام آمادگی موسسه شرق شناسی شیکاگو برای تحویل الواح هخامنشی …