خانه / معرفی نقاط گردشگری جهان / مشهورترین و زیباترین شهرهای ساحلی را در وارنا ببینید

مشهورترین و زیباترین شهرهای ساحلی را در وارنا ببینید

وارنا، شهری است که سواحل زیبا و دیدنی بسیاری دارد که بی شک همین سواحل حتی بدون در نظر گرفتن دیگر جاذبه های این شهر می توانند دلیل خوبی برای سفر به این شهر ساحلی باشد. ما امروز در گردشگری سپاهان (کوله) می خواهیم برای شما دلایل سفر به وارنا را مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

جاذبه های دیدنی وارنا

از جمله مهم ترین دلایل سفر به وارنا این است که حتما از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید. این جاذبه های زیبا در واقع ترکیبی از جاذبه های طبیعی و تاریخی است و مجموع همین ها این شهر را تبدیل به مقصد پر طرفدار گردشگری در سراسر بلغارستان برای گردشگران خارجی کرده است. از جمله ی این جاذبه ها می توانیم به:

  • موزه باستان شناسی وارنا

موزه  باستان شناسی وارنا از زمانی معروف شد که در آن، نمایشگاه طلای وارنا برگزار گشت. در این نمایشگاه، مجموعه ‌ی طلا و اشیای با ارزش وارنا که از گورستان شهر باستانی یعنی جایی که قبرهای مردم اهالی تراس پیدا شده است و قدمتی به اندازه ی ۶ هزار و ۵۰۰ دارد به نمایش گذاشته شده است. جالب است بدانید که این مجموعه به خاطر قدمتش لقب قدیمی ترین طلای جهان را به خود اختصاص داده است.

  • غار صومعه

این غار که در قدیم به عنوان صومعه استفاده می شده در واقع بزرگ ترین غار صومعه ای است که در منطقه ی دریای سیاه است. این غار در دو طبقه ساخته شده و در طول قرن های ۱۳ و ۱۴ مورد استفاده عابدان و زاهدان قرار می گرفته است. کلیسا، حجره های زاهدان، آشپزخانه و فضای غذاخوری از جمله بخش های این غار شگفت انگیز و تاریخی هستند. اهالی منطقه باورهای افسانه ای زیادی در مورد این غار دارند. به گفته آن ها روح زاهدانی که در این غار زندگی می کردند شب ها ظاهر می شود و می توان آن ها را دید!

  • باغ دریایی 

از جمله دلایل سفر به وارنا از نظر خیلی ها، دیدن باغ دریایی است. این باغ که یکی از مشهورترین پارک های عمومی شهر وارناست در امتداد دریا قرار گرفته است و چشم انداز بسیار زیبایی به دریا دارد. شما می توانید روی نیکمت های رو به دریا بنشینید و از منظره ی آرام بخش دریا لذت ببرید. از پل کوچکی که طبق باور اهالی با عبور از آن به آرزوهایتان می رسید گذر کنید و از آکواریوم و موزه باغ نیز دیدن کنید.

  • جنگل سنگی

جنگل سنگی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری وارنا است و منطقه ای اسرارآمیز و رمزآلود است. جنگل سنگی بیرون از شهر قرار دارد و تورهای مختلفی برای بازدید از این منطقه برگزار می شود. وقتی به این منطقه می رسید کاملا متوجه می شوید که چرا به آن نام جنگل سنگی را داده اند! تا چشم کار می کند ستون های سنگی از دل خاک بیرون آمده اند و در کنار هم یک جنگل سنگی را ایجاد کرده اند.

  • پارک آبی آکواپولیس 

این پارک به ادعای مسئولان زیباترین پارک آبی در اروپای شرقی است و در آن می توانید تفریحات آبی فوق العاده ای تجربه کنید.

  • حمام‌ های رومی وارنا 

یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری وارنا به حمام‌ های رومی معروف است و در بخش های جنوبی این شهر قرار گرفته و از نظر زمانی متعلق به شهر رومی اودئوس بوده است. قدمت این حمام به سال ۱۰۰ میلادی باز می گردد. در آن زمان تعداد بیشتری از این حمام ها در سراسر اروپا وجود داشت. ولی امروزه تنها ۲ الی ۳ مورد از آن ها باقی مانده است.

  • موزه تاریخ دارو

از جمله دلایل سفر به وارنا می تواند بازدید از موزه تاریخ دارو باشد. در این موزه شما شاهد سیر تحول و پیشرفت علم پزشکی خواهید بود. در این موزه شما می توانید تا یافته هایی از اقدامات پزشکی در یونان باستان و روم باستان، تا روزهای استقلال بلغارستان را مشاهده نمایید. ۴ هزار اثر مربوط به پزشکی در این موزه قرار گرفته اند.

سواحل فوق العاده وارنا

دلیل مهم دیگری که از سری دلایل سفر به وارنا می خواهیم برای شما در این مطلب آورده و مورد بررسی قرار دهیم این است که وارنا در واقع یکی از مشهورترین و زیباترین شهرهای ساحلی در سراسر کشور بلغارستان است. این شهر بیشتر به خاطر سواحل طلایی و آفتاب مطبوعش شهرت زیادی پیدا کرده است و در علی الخصوص در فصل تابستان، گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به سمت خود جذب می نماید. برخی از این سواحل فوق العاده را برای شما در ادامه معرفی می نماییم.

  • ساحل گلدن سندز 

راستش را بخواهید، سپری کردن تعطیلات در مجموعه ی ساحلی گلدن سندز آن هم بدون در نظر گرفتن سواحل دیگر، خود می تواند یکی از دلایل سفر به وارنا باشد! گلدن سندز یکی از مشهورترین سواحل وارنا و یکی از بهترین های آن است. ساحل گلدن سندز را به دلیل پارک زیبا، ساحل شنی و طلایی و طبیعت زیبای اطراف دریای سیاه بلغارستان هم می نامند. گلدن سندز حدود ۳٫۵ کیلومتر طول و تا ۱۰۰ متر هم عرض دارد. منطقه ی ساحلی گلدن سندز تفریحات آبی و ساحلی زیادی برای مسافران فراهم می کند و یکی از بهترین انتخاب ها برای سپری کردن تعطیلات است. آب شفاف دریای گلدن سندز در کنار سواحل شنی و طلایی و چشمه های آب معدنی این منطقه را به یکی از بهترین انتخاب ها در سفر به وارنا تبدیل کرده است.

  • ساحل سنت کنستانتین و هلنا

از جمله سواحل بسیار قدیمی وارنا، ساحل سنت کنستانتین است که تنها ۸ کیلومتر با وارنا فاصله دارد. ساحل سنت کنستانتین و هلنا فضای نسبتا کوچک و خلوت است و به دلیل شفافیف و زلالی آب برای غواصی و ماهیگیری بسیار مناسب است.

  • مجموعه ساحلی سانی دی

در مجاورت ساحل سنت کسنتانتین و هلنا منطقه ساحلی آرام و دلنشینی به نام مجموعه سانی دی وجود دارد. مجموعه ی سانی دی به دور از هیاهو و ازدحام سواحل شلوغ وارنا موقعیت ایده آل برای استراحت و لذت بردن از آفتاب مطبوع و ساحل را فراهم می کند. این مجموعه تنها ۱۰ کیلومتر با شهر وارنا فاصله دارد و دسترسی بسیار خوبی به مرکز شهر برای گردشگران فراهم است.

  • ساحل آلبنا

این ساحل طبیعت بسیار زیبایی دارد و هارمونی دلنشینی بین فضای سرسبز اطراف و دریا وجود دارد. آب دریا در این ساحل بسیار شفاف و درخشان است و می توانید کف آن را به راحتی ببینید. ساحل آلبنا حدود ۷ کیلومتر طول و ۱۵۰ متر عرض دارد و محیطی آرام و دلپذیر برای لذت بردن از آفتاب و دریا فراهم می کند.

  • ساحل ریویرا

ساحل ریویرا در فاصله ی ۱۷ کیلومتری شمال شرقی شهر وارنا قرار گرفته و دارای محیطی دوست داشتنی و دلپذیر برای اقامت و تفریح مسافران و مراجعان خود است. از جمله دلایلی که این منطق بسیار معروف شده است؛ سکوت و آرامش آن در کنار پارک و فضای سبزی است که گیاهان و درختان نادری را در خود جای داده است.

شیما پاژخ

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

افرادی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، قطعا یک لیست از زیباترین جزایر دنیا در …