خانه / اخبار / معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ورود تورهای گردشگری به‌شرط داشتن مجوز آژانس و لیدر کارت‌دار به کویر مرنجاب بلامانع است.

محسن یارمحمدیان که در جلسه هماهنگی امور کویر مرنجاب آران و بیدگل سخن می‌گفت، اظهار داشت: براساس توافق‌های صورت گرفته با دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آران و بیدگل مقرر شد تنها جلوی تورهای فاقد مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرفته‌شده و براساس قانون با آن‌ها برخورد شود.
وی افزود: تورهای مجوزدار نیز موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام خارج از شئون اسلامی مطابق قانون به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خود معرفی خواهند شد تا در مجوزهای آنها تجدیدنظر شود. وی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده تورهای مجوزدار بدون نیاز به دادن تعهد و هماهنگی با نیروی انتظامی به منطقه ورود پیدا خواهند کرد.
یارمحمدیان گفت: هم‌چنین در رایزنی‌هایی که در حال انجام است، قرار شد حدود دو کیلومتر ابتدای جاده خاکی مرنجاب که دارای پیچ خطرناک است و درگذشته منجر به کشته و زخمی شدن چند گردشگر شده است، هرچه سریع‌تر با همکاری شرکت دریافت‌کننده ورودیه و نهادهای ذی‌ربط تصحیح شود.
وی هم‌چنین از پیگیری فراهم کردن سایر زیرساخت‌ها و امکانات در منطقه گردشگری مرنجاب خبر داد. بعد از پایان جلسه، معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان همراه با دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آران و بیدگل ضمن بازدید از ورودیه مرنجاب به گفت‌وگو با گردشگران پرداختند.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال استان اصفهان و در مجاورت با شهرستان آران و بیدگل به دلیل چهارفصل بودن و اعتدال نسبی هوا، تنوع جاذبه‌های گردشگری، تنوع گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی از زیباترین و منحصربه‌فردترین کویرهای جهان محسوب می‌شود و امروزه این کویر بکر بر تارک داشته‌های خود به چهار تحفه ارزشمند از جمله کاروانسرای شاه‌عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه‌های شنی می‌بالد. این کویر آمیزه‌ای از طبیعت، تمدن و تاریخ است که هرسال به دلیل دارا بودن چنین جاذبه‌هایی میزبان ده‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی و گردشگران اروپایی است.
براساس آمارهای موجود کویر مرنجاب به‌جز فصل تابستان که به علت گرما با کاهش محسوس گردشگر مواجه است، میزبان حدود بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است. شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

تماس‌های ۱۳۷ در ایام نوروز

۴۰ درصد تماس‌های ۱۳۷ در ایام نوروز از سوی گردشگران است

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در 5 روز ابتدایی سال ۱۴۰۳ …