خانه / معرفی آثار تاریخی / لاس لاجاس، کلیسایی معلق در مکان و زمان

لاس لاجاس، کلیسایی معلق در مکان و زمان

یکی از برجسته‌ترین بناهای معماری در جهان، کلیسای کاتولیک رومی است که در نزدیکی مرز اکوادور، قرار دارد. نکته جالب در مورد این مکان آن است که درون دره ای ساخته شده‌ است که رودخانه گویتارا در آن جریان دارد.

کلیسای جامع لاس لاجاس  که به نام «پناهگاه لاس لاجاس»  نیز معروف است، در ۱۰۰ متری پایین دره قرار دارد و به یک پل ۵۰ متری از طرف دیگر دره متصل شده‌ است.

منطقه لاس لاجاس گویی عملا از پرتگاه آویزان است و این یکی از دلایلی است که به عنوان زیباترین کلیسا در کلمبیا شناخته می‌شود.

این کلیسا ۳۳ سال (بین ۱۹۱۶ و ۱۹۴۹) زمان برای به پایان رساندن ساختش صرف شد و کلیسای  محلی هزینه آن را تامین کرد. اما، اگر مقابل آن بایستید، می‌توانید ببینید که همه آن سال‌ها زمان، بی‌نتیجه نبوده، زیرا به نظر می‌رسد نتیجه واقعا شما را به دنیای دیگری می‌برد و زیبایی منحصر به فردی دارد. یک نگاه نزدیک به کلیسای جامع، شما را به یاد برخی از قلعه پریان اروپایی می‌اندازد.

ممکن است تعجب کنید که چرا کسی قصد ساخت یک کلیسای جامع بزرگ، در چنین مکان خطرناکی را داشته است. خوب، تاریخ به ما می‌گوید که همه چیز از حادثه معجزه آسایی که در سال ۱۷۵۴ اتفاق افتاده است، آغاز شد.

وقتی زنی به نام ماریا و دخترش رزا که ناشنوا بود، در طوفان شدیدی گرفتار شدند، داستان می‌گوید در حالی که این دو زن در جستجوی پناهگاه بودند، احساس می‌کردند نیرویی قوی آن‌ها را به سوی یک غار هدایت می‌کند، جایی که آن‌ها می‌توانستند تصویر مریم باکره را روی یکی از دیوارها ببینند. سپس دختر کوچک خطاب به مادرش فریاد کشید و به تصویر اشاره کرد. اعتقاد مردم بر این است که ظهور مریم مقدس، رزا را درمان کرد.

خبر معجزه در سرتاسر منطقه پخش و باعث شد مردم تعجب کنند که آیا واقعا این موضوع صحت دارد یا خیر. خوب، پیرمردی نابینا فکر کرد که کار دیگری انجام دهد.

از دهکده‌ای به دهکده دیگر سفر کرد و از مردم خواست تا به او کمک کنند تا یک پرستشگاه را در محلی که مریم باکره در آن ظاهر شد بسازند. وقتی توانست به اندازه کافی پول جمع کند، دومین معجزه صورت گرفت، پیرمرد بینایی خود را دوباره به دست آورد. به علاوه، رویای او زمانی به واقعیت تبدیل شد که در نمازخانه در اواخر قرن هجدهم ایستاده بود.

زائران شروع به بازدید از نمازخانه کردند و تصویر مریم باکره را دیدند. در طول سال‌ها، بسیاری از موارد درمان معجزه‌آسا گزارش شد و افراد بیشتری به دیدن سنگی رفتند که تصویر مریم باکره را در آن دیده بود.

حداقل دو قرن طول کشید تا مقامات محلی و ساکنان آن کلیسای جامع را که امروزه دیده می‌شود بسازند. ساختار فعلی در سبک احیای گوتیک ساخته شده‌ و به شما این تصور را می‌دهد که این سبک بسیار قدیمی است. علاوه بر این، به هیچ کلیسای کاتولیک معمولی آمریکای جنوبی شبیه نیست.

 یک چیز مسلم است: واقعا منظره شگفت انگیزیست!

مجله گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در اصفهان

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌ تاریخی در اصفهان

ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در اصفهان مراتب ثبت ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی در …