معرفی نقاط گردشگری ایران

آبشار رامینه، صدای پای آب در بام سبز ایران

شهرستان ماسال همچون بهشت گمشده ای است که دیدن و تماشایش حتی برای کسانی که سالیان متمادی در آن زندگی کرده اند تازه و تماشایی است.

این شهرستان دارای جاذبه های توریستی و مناظر زیبا و دلپذیری است از قبیل جنگل های سر به فلک کشیده، درختان تنومند و آبشارهای طبیعی، حیات وحش و مراتع سرسبز.

ماسال که دومین شهرستان مرتفع استان گیلان به شمار می رود، پر است از آبشار های بلند که از جای جای این شهرستان به پایین می ریزند و باعث زیبایی این منطقه شده اند.

یکی از این آبشارهای زیبا که به دلیل ناشناخته بودنش محیطی بسیار بکر دارد، آبشار رامینه نام گرفته است. در زبان پهلوی رامینه به معنای شادی، خوشی و آرامش است و جاهایی که با این نام مشهور بودند از همین ویژگی ها برخوردارند.

برای رسیدن به آبشار رامینه باید خود را برای پیاده روی کوتاهی آماده کنید، زیرا این آبشار از مسیر اصلی حدود ۱۰ دقیقه فاصله دارد و  فقط پیاده می توان به آن رسید، پیاده روی در سربالایی پرشیب. البته همین امر باعث بکر بودنش شده و قطعا همین بکر بودن باعث کم نشدن از زیبایی های این آبشار است.

آبشار رامینه که از آبشار های پر آب با شیب تند به حساب می آید، حدود ۱۰ متر ارتفاع دارد و در ۲۶۹ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

مطمئنا این آبشار ارزش سختی رسیدن به آن را دارد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا